Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Asiantuntijoita paikalla? Vesivahinko+kuivaus+homeen haju

Vierailija
10.09.2019 |

Asunnossamme todettiin vesivahinko kesällä, vuotokohta korjattiin ja nyt kuivaustyö on ollut meneillään viikkoja.

Parin päivän ajan yhdessä huoneessa on ollut voimakas homeen haju. Kuuluuko asiaan vai pitäisikö huolestua?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisi huolestua.

Vierailija
2/4 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteys vakuutusyhtiöösi tai siihen kuka vastaa asunnon remontista, isännöitsijä/tekninen isännöitsijä ja kerro että tietyssä huoneessa haisee home. Voi olla että vesi on levinnyt isommalle alueelle kuin luultiin, joten se pitää mitata/ avata rakenteita jotta koko vahinko tulee korjattua.

Ole tiukka, meilläkin meinasi korjausfirma vain jättää yhden seinän korjaamatta, että "ei se vesi sinne mennyt" vaikka itse haistin että kipsilevy haisi homeelle. Kun seinä purettiin näkyi että katon höyrykalvomuovi oli irti kyseisestä kohdasta ja vesi oli päässyt myös siihen nurkkaan eli olin oikeassa. Asia korjattiin taloyhtiön laskuun, mutta se olisi jäänyt haisemaan jos en olisi ollut tiukka, olin jopa valmis maksamaan sen seinän korjauksen itse, vaikka koko vesivahinkokorjaus oli taloyhtiön maksettava (vesikatto-ongelma)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeen haju tulee nyt homehtuvista rakenteista/materiaaleista ja ne kastuneet pitäisi vaihtaa. Joku materiaali voidaan ehkä käyttää vielä kuivumisen jälkeen, en tosin ole rakennusexpertti, mutta kipsilevy taikka lastulevyseinät ovat aikavarmasti pilalla ja ne tulisi vaihtaa. Samoin lattiamateriaalin alle voi vesi päästä ja lahottaa rakenteita

Ei kai teillä vain kuivateta ilman että poistetaan pahimmin kastuneita materiaaleja?

Vierailija
4/4 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Homeen haju tulee nyt homehtuvista rakenteista/materiaaleista ja ne kastuneet pitäisi vaihtaa. Joku materiaali voidaan ehkä käyttää vielä kuivumisen jälkeen, en tosin ole rakennusexpertti, mutta kipsilevy taikka lastulevyseinät ovat aikavarmasti pilalla ja ne tulisi vaihtaa. Samoin lattiamateriaalin alle voi vesi päästä ja lahottaa rakenteita

Ei kai teillä vain kuivateta ilman että poistetaan pahimmin kastuneita materiaaleja?

Osa materiaaleista vaihdettiin samalla kun avattiin rakenteet ja etsittiin vuotokohta. Epäilen vaan, että ei ole avattu tarpeeksi laajasti tai sitten putki on hajonnut korjauksen yhteydessä toisesta kohtaa. Alunperin ihmettelin miksi ei koko putkea vaihdeta, mutta taloyhtiössä sellainen käytäntö että sammutellaan vaan tulipaloja ja uskotaan ilmeisesti näin selviävän halvemmalla, vaikka eihän asia niin tässäkään tapauksessa ole. Vanha putki olisi pitänyt ehdottomasti vaihtaa, eikä vaan tukkia vuotokohta. T.ap