Ympäristö muovaa ihmistä paljon ja väittäisin tämä nykyinen ympäristö jossa ihmiseltä vaaditaan paljon ei tee hyvää terveen minä kuvan syntymiselle.
Kommentit (6)
Esim ampumaratasurmat ja sillanpää.
Miten internet muovaa nuoren ihmisen tervettä minä kuvaa?
Miten väkivalta pelit vaikuttaa nuorten luonteeseen?
No eihän nykyään vaadita enää yhtään mitään!
Maailman onnellisimman ihmiset (erään jo muutamia vuosia vanhan tutkimuksen mukaan) löytyivät Sierra Leonessa, missä on suunnilleen maailman lyhin eliniänodote. Siellä ei ehditä pohtimaan elämän tarkoitusta ja omaa uniikkia identiteettiään - siellä pyritään pyritään pitämään itse ja perhe hengissä.
Täällä auvoisessa hyvinvointiyhteiskunnassamme taas kukaan ei vaadi keneltäkään mitään ja kaikille tarjotaan elo. Tämä  oman vastuuttomuuden tila päinvastoin mahdollistaa kaiken maailman  elämän merkityksettömyydesta sairastumiset
Vierailija kirjoitti:
No eihän nykyään vaadita enää yhtään mitään!
Maailman onnellisimman ihmiset (erään jo muutamia vuosia vanhan tutkimuksen mukaan) löytyivät Sierra Leonessa, missä on suunnilleen maailman lyhin eliniänodote. Siellä ei ehditä pohtimaan elämän tarkoitusta ja omaa uniikkia identiteettiään - siellä pyritään pyritään pitämään itse ja perhe hengissä.
Täällä auvoisessa hyvinvointiyhteiskunnassamme taas kukaan ei vaadi keneltäkään mitään ja kaikille tarjotaan elo. Tämä oman vastuuttomuuden tila päinvastoin mahdollistaa kaiken maailman elämän merkityksettömyydesta sairastumiset
Joo, olen tuolla Sierra Leonen lähellä käynyt muutaman kerran. Ihmiset täysin eri olemisen tasolla kuin täällä länsimaissa jossa keskitymme vain itseen ja suorittamiseen. Mulla laskee stressitasot afrikassa niin rytisten että huh huh.
Ei sitä eroa oikein pysty edes tähän kirjoittamaan.
Identiteetti kriisistä juopotteluun ja persoonallisuushäiriöiden syntymiseen ja lopuksi skitsofreniaan.