Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette työksenne Saksalaisten kanssa tekemisissä

Vierailija
09.09.2019 |

Mitä ajattelette heistä? Onko yhtä rehellisiä kuin suomalaiset?
Itse nyt pari kk ollut tekemisissä ja tuntuu että kuin aina kun hommat sujuu niin ollaan yhteyksissä ja jee jee ja jos taas heille tulee jotain virheitä tai negatiivista niin sitten ei meinaa saada vastaustakaan.

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään olen pohjoismaalaisten kanssa tekemisissä työn tiimoilta ja he ovat aivan ihania ja mutkattomia, ei ole ikävä saksalaisia.

Ruotsalaiset eivät tahdo saada asioita päätetyksi ja tanskalaisiin ei voi luottaa, ihan kivoja muuten.

Ruotsalaisten kulttuuri niin hienotunteista, varotaan riitoja jne. Täällä jos sanoo jollekin että tsemppaa nyt vähän niin ruotsissa siitä mennään koko porukalla keskustelemaan työpsykologin avustamana.

Ihan hienoa, tavallaan.

Ap

Se mukatekeminen, hitaus ja päättämömyys ei ole yhtään hienoa.

Vierailija
22/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään olen pohjoismaalaisten kanssa tekemisissä työn tiimoilta ja he ovat aivan ihania ja mutkattomia, ei ole ikävä saksalaisia.

Ruotsalaiset eivät tahdo saada asioita päätetyksi ja tanskalaisiin ei voi luottaa, ihan kivoja muuten.

Ruotsalaisten kulttuuri niin hienotunteista, varotaan riitoja jne. Täällä jos sanoo jollekin että tsemppaa nyt vähän niin ruotsissa siitä mennään koko porukalla keskustelemaan työpsykologin avustamana.

Ihan hienoa, tavallaan.

Ap

Se mukatekeminen, hitaus ja päättämömyys ei ole yhtään hienoa.

Ehkä juntin suomalaisen mielestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kokemusta, paljonkin. Korkeampi työmoraali kuin suomalaisilla, tehokas tapa työskennellä, joskus hieman epäystävällisiä, rehellisyyttä ei ollut syytä epäillä.

Vierailija
24/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herkkähipiäisiä ovat

Vierailija
25/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saksalaisten kanssa aikoo tehdä bisnestä, kannattaa ihan ensimmäiseksi opetella edes auttavasti saksaa, samalla saa vähän käsitystä kulttuurista ja tavoista.

He ovat jämptejä, jonkin verran hierarkkisia, työpäivät ovat pidempiä, eikä omia juttuja työajalla hoideta. Työajasta pidetään minuutilleen kiinni.

Se, että ei sinutella ei vaikuta mitenkään.

Jokainen hoitaa oman tonttinsa, eikä yleensä ilman esimiehen lupaa ala esim. ehdottelemaan uusia työtapoja.

Toisaalta he ovat paljon sosiaalisempia, iloisempia ja avoimempia. Asiakkaiden kanssa smalltalk kuuluu asiaan.

Olen tehnyt saksankielisten kanssa töitä kohta 30 v ja hyvin olen viihtynyt. Toki oma tausta on helpottanut ymmärtämistä.

Vierailija
26/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein ennen saksalaisten kanssa töitä konsulttitoimiston rahoituspuolen avustajana. Minulle soitettiin esim kun konsultti ei ollut saanut matkoihinsa menneitä rahoja firmalta takaisin.

No 99% ongelmista johtui joko siitä, ettei matkalaskua oltu tehty ajoissa tai siitä, että se oli tehty väärin. Saksalaisiltahan palaa tällaisissa tapauksissa päre, etenkin miehiltä, vaikka oma moka.

Mokaa ei todellakaan myönnetä, vaikka mikä olisi. Kyllä ne sitten rahansa saivat, kun olivat ensin korjanneet hyvin hiljaa virheensä.

Muuten mukavaa porukkaa. Ruotsalaisten kanssa työskentelystä en tykännyt, koppavia, rasistisia selkäänpuukottajia. Britit ja irlantilaiset ok, mutta aikataulut ei oikein pidä.

Vierailija
27/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä soitetaan joka aamu 

Vierailija
28/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen Saksassa töissä ja en kyllä omalta osaltani allekirjoita ihan kaikkea mitä täällä sanotaan. Olen teknisellä alalla ja meillä kyllä kaikki sinuttelee töissä toisiaan ja urheiluseurassa myös (myös uusia). Itse teittitelen lasten opettajia, mutta olen kuullut, että jotkut sinuttelee heitäkin.

Mitä tulee virheiden myöntämiseen, varmaan siitä tulee hieman eri kuva, jos saksalaisyrityksen kanssa on asiakassuhde. Siis tottakai projektissa sisällä tai jopa toiselle saitille myönnetään virheet, mutta asiakkaalle saatetaan antaa hieman kaunistellumpi kuva. Mutta ei se minusta eroa Suomesta.

Vierailija
29/29 |
10.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kokemusta, paljonkin. Korkeampi työmoraali kuin suomalaisilla, tehokas tapa työskennellä, joskus hieman epäystävällisiä, rehellisyyttä ei ollut syytä epäillä.

Olen nyt ollut 15 vuotta Saksassa työelämässä ja en todellakaan voi sanoa että olisi yleisesti ottaen tehokast tämä työskentelytapa. Mitään ei koskaan voida edes aloittaa ennen kuin on mietitty prosessi ja suunnitelma ihan pilkulleen loppuun asti valmiiksi ja sitä prosessia ja suunnitelmaa viilataan niin pitkään että se prosessin kohde eli työtehtävä viivästyy kauheasti. Ja sitten pitää kirjoittaa erilaisia arviointeja kaikesta mitä on saanut lopulta tehtyä. Tosiaan myös hierarkia on aivan todella jäykkää, on todella tärkeää että esim. tieto ja ohjeistukset kulkee oikean reitin henkilöltä toiselle eikä mitään hierarkian porrasta jätetä väliin, se olisi kauhea kunnianloukkaus. Ylenpalttinen suorapuheisuus tuntuu usen epäkohteliaisuudelta jos ei satu muistamaan, että rehellisyyttä ja suoraa puhetta arvostetaan täällä erityisen korkealle, myös negatiiviset asiat sanotaan kiertelemättä päin pläsiä. Joskus ottaa tämä jäykkyys aivoon mutta kyllä näiden kanssa pärjäilee kun ei odota liian nopeaa toimintaa...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan