Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tuppisuu työkaverina

Vierailija
09.09.2019 |

Tästä aiheesta on kyllä ennenkin kirjoitettu, tiedetään. Kirjoitan nyt omakohtaisesti, oonko tehnyt tästä vain itselleni kärpäsestä härkäsen?
Samassa toimistohommassa istuu työkaveri, joka sanoo aamulla huomenta, lähtiessään tasan 16.00 heippa, perjantaina viikonloppuja, muuta ei pukahda.
Oon tehnyt näitä hommia huomattavasti pidempään ja minulta saisi varmaan suoria vastauksia moneen asiaan. Mutta ei suutansa avaa, netistä katsoo ongelmiinsa apua. Jos joku minun entinen ja hänen nykyinen asiakas soittaa tai laittaa sähköpostia minulle ja kerron siitä, katse voisi tappaa, jonka tää tuppisuu silloin minuun luo, kun kerron asiasta.
En viitsi enää kertoa työasioista enkä asiakkaiden ongelmista minäkään. En myöskään kerro omista asioistani, lapsistani, vapaa-ajan harrastuksista yms. sanallakaan. Oon nykyisin minäkin tuppisuu. Muiden työyhteisöni henkilöiden kanssa kyllä jutellaan kahvitauoilla.
Jos olet itse tällainen tuppisuu, mistä syystä olet? Haluatko olla sellainen? Vai etkö vaan pysty olemaan ystävällinen ja mukava? Koska eihän ihmiset tuollaisista henkilöistä yhtään tykkää, se on faktaa.

Kommentit (94)

Vierailija
1/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siinä muuten mitään, mutta kun tuppisuut yleensä loukkaantuvat ja kokevat tulevansa kiusatuiksi ja syrjityiksi, jos heille ei (yksipuolisesti) juttele.

Vierailija
2/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sillä on ihan samanlaiset oikeudet kuin sullakin olla puhelias ja toisen olla hiljaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just näin! Tuppisuu oli lomalla ja yksi asiakas oli sairastunut vakavasti. Enhän minä juoruja tuppisuulle kerro! Tuppisuuta harmitti selvästi, kun ei ollutkaan ihan kartalla, kun tältä asiakkaalta tuli toinen henkilö käymään ja minäkin kyselin sairastuneen vointia. Mutta eihän tuppisuu koskaan kenenkään vointia kysele. Ei kysele koskaan, miten jonkun lomareissu oli mennyt tms. AP

Vierailija
4/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tykkään JUST tuollaisista työkavereista. Paremmin ne yleensä hommansakin hoitaa kuin tyhjää kälättävät.

Vierailija
5/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Just näin! Tuppisuu oli lomalla ja yksi asiakas oli sairastunut vakavasti. Enhän minä juoruja tuppisuulle kerro! Tuppisuuta harmitti selvästi, kun ei ollutkaan ihan kartalla, kun tältä asiakkaalta tuli toinen henkilö käymään ja minäkin kyselin sairastuneen vointia. Mutta eihän tuppisuu koskaan kenenkään vointia kysele. Ei kysele koskaan, miten jonkun lomareissu oli mennyt tms. AP

Tai sitten olette ihan vtun rasittavia eikä häntä kiinnosta teidän jutut yhtään.

Vierailija
6/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, se ja sama "tykätäänkö" musta, työni hoidan erinomaisesti (saan jatkuvasti kiitosta).

Terv. "Tuppisuu"

Vierailija
7/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onhan se aika erikoista, jos toinen ei ikinä mistään puhu. Mutta olen myös sitä mieltä, että lähtökohtaisesti ihmisten jutut eivät ole lainkaan niin kiinnostavia kuin mitä nämä itse kuvittelevat tai millä yrittävät hiljaisuutta täyttää, joten on myös ok olla hiljaa. Työasioista tosin pitäisi kyllä voida puhua molemmin puolin.

Vierailija
8/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuollainen ja on aika hankala tehdä töitä kun se ei puhu. Ei kysy neuvoa ja tekee väärin tai jättää tekemättä. Ei kysy voiko auttaa muita vaan istuu tuppisuuna kuulokkeet korvilla tekemättä mitään.

Meillä pitää kommunikoida pitkin päivää jotta tiedetään tilanne missä mennään ja mitä ois vielä tehtävänä.

Ärsyttää tollanen. Juu on keskusteltu esimiehen kanssa, ei muutosta.

Vierailija
9/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun teillä on niin loputtoman tylsät jutut... mielessäni tuumin maailmanjärjestystä/vesiapinateorioita/ihmisyyden ydintä, ja te pälätätte serkuntytön muuttopuuhista...

Ei

Vaan

Kiinnosta.

Vierailija
10/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ihminen ei puhu silloinkaan, kun puhumisesta olisi jotain hyötyä, hän on todennäköisesti vain tosi ujo. Ehkä hän on antanut itselleen luvan olla hiljaa, jottei joutuisi jatkuvasti olemaan rohkea. Niin on sitä energiaa työntekoon eikä sosiaalisista tilanteista stressaamiseen.

Vierailija
11/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää riippuu niin paljon työnkuvasta, missä tarvitaan työhön liittyvien tietojen vaihtoa sanallisesti.

Vierailija
12/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmisen normaaliin sivistystasoon kuuluu jotain puhella vaikka säästä tai päivän uutisista jos ei muuta keksi. Toisesta tuntuu ettei pidetä minkään arvoisena jos ei vaivaudu mitään juttelemaan, kamalaa käytöstä. 

Vierailija
13/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta kun teillä on niin loputtoman tylsät jutut... mielessäni tuumin maailmanjärjestystä/vesiapinateorioita/ihmisyyden ydintä, ja te pälätätte serkuntytön muuttopuuhista...

Ei

Vaan

Kiinnosta.

.. .ja mielelläni keskustelisinkin näistä aiheista, mutta tarpeeksi monta hullun leimaa saaneena pidän ajatukseni itselläni. Jatkakaa te ilmojen päivittelyä älkääkä olko huomaavinanne. Hommat hoituu siltikin.

Vierailija
14/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin tollanen omiin asioihini keskittynyt tuppisuu edellisessä paikassa.

OIin töissä määräaikaisella sopparilla, jonka loppumista vain odotin. Ei kiinnostanut työ eikä kiinnostanut työ"kaverit", joista kummastakaan en pian tulisi kuulemaan enää ikinä. Kuten kävikin.

Veikkaan, että se ei ole suunnitellut viettävänsä loppu työuraansa (ellei pian eläkeiässä) teidän kanssa. Lähtö on joka päivä lähempänä.

Vierailija
15/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ihmisen normaaliin sivistystasoon kuuluu jotain puhella vaikka säästä tai päivän uutisista jos ei muuta keksi. Toisesta tuntuu ettei pidetä minkään arvoisena jos ei vaivaudu mitään juttelemaan, kamalaa käytöstä. 

Ja toisesta tuntuu henkisesti raiscatulta kun pitää väkisin jutella.

Vierailija
16/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kaikkia kiinnostaa kälättää ja juoruta.

Vierailija
17/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei

Vaan

Kiinnosta.

:D Tama.

Mun tyokaverit (yhdeksan miesta) puhuvat seuraavista aiheista - ja ainoastaan seuraavista aiheista:

- jalkapallo

- formulat

- pyoraily (siis se spandex-asuissa (k)ukkoilu) 

- lapset

- lomamatkat leirintaalueille joko karavaanissa tai telttaillen

Mikaan ylla mainituista ei voisi mua vahempi kiinnostaa, joten esimerkiksi lounaalla (kaikki tuo evaat ja syodaan yhteisessa tilassa joka on kokoushuone) selaan yleensa kannykkaa, syon sen yhden leivan ja kuppikeiton ja lahden vartin paasta takaisin tyopisteelle. 

Ei kiinnosta joku "vartissa taydellisesti pumppautuva teltta" tai Tero-Irmelin hampaidenlahtotahti. 

Vierailija
18/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omista asioistaan ei tarvitse avautua jos ei halua. Mutta jos tuppisuisuus koskee myös työasioita joista olisi hyvä jakaa informaatiota myös muille, se ei enää ole kauhean hyvä ominaisuus työntekijässä.

Vierailija
19/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työssä ollaan tekemässä töitä, ei juoruamassa, eikä kertomassa omasta elämästään.

Kyllästyttää sellaiset työkaverit, jotka kertovat vkonlopuistaan ja lomistaan juurta jaksaen.

Ymmärtäkää hyvät ihmiset, ettei se kiinnosta kaikkia.

Jotkut eivät vaan osaa pitää suutansa kiinni, koko ajan täytyy suoltaa ulos joitan paskaa.

Antakaa hiljaisten työkaverien tehdä työnsä rauhassa, ja puhukaan vapaa-ajallanne tarpeeksi, niin voitta töissä keskittyä töihinne, etkä itseenne.

Vierailija
20/94 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti työkaveria ei kiinnosta kenenkään kanssa jutella mistään hänelle tyhjänpäiväisestä asiasta tai sitten sinä et yksinkertaisesti kiinnosta häntä sen vertaa, että kiinnostaisi jutella hölynpölyä. Ei kannata ottaa itseensä, useimmat ihmiset eivät vain ole niin kiinnostavia.