Mitä oletatte vauvaperheessä tarjoiltavan?
Meillä on vastasyntynyt vauva, ja useita vierailijoita on jo käynyt häntä katsomassa. Raskaana ollessani leivoin pakastimeen vieraita varten jonkin verran tarjoiltavaa, mutta mietin, että mitä vauvaperheeltä rehellisesti odotetaan vieraille tarjoiltavan? Toisilla isovanhemmilla on tapana ilmoittaa hyvissä ajoin etukäteen tulevansa esim. lounaalle tai kahville. Ovat käyneet jo pari kertaa kylässä vauvan syntymän jälkeen. Nyt laittoivat viestiä, että voisivat tulla "ihan vaan kahville", mutta meillä tarjoiltavat alkavat olla loppu. En jaksaisi alkaa mitään heille nyt leipoa eikä kiinnosta kaupassakaan käydä. Osa vieraista on tuonut rotinat mukana, mitä olenkin suuresti arvostanut, mutta nämä isovanhemmat eivät ole tuoneet mitään, vaan ovat istuneet valmiiseen "tilattuun" pöytään, aivan kuten ennen lapsen syntymääkin. Pitäisikö laittaa viestiä, että kahvileipää voisi halutessa tuoda mukana. Onko röyhkeää tässä tilanteessa?
Kommentit (25)
Vierailija kirjoitti:
Odotan ihan samaa kuin muissakin perheissä. Ihmiset saavat vauvoja, so what? Ei se maailmaa mullista.
Tarkoitatko, että pelkkä kahvi tai tee riittää?
Vastaa, että "Tervetuloa, voin keittää kahvit, mutta leipomaan en valitettavasti ehdi. Tuotteko pullat tullessanne?"
Olen syntynyt maalla. Meillä oli 10 lasta, eikä kukaan mitään tarinoita tuonut. Äitini leipoi yöllä lasten nukkuessa, että oli ai a tarjottavaa. Pakastimia ei silloin vielä ollut, eikä jääkaappia.
Niin kutsuttu juoksupoika toi pyörällä joka päivä ruuat. Isä maksoi laskun kerran kuussa. Äitini ei kauppaan päässyt kuin 4 kertaa vuodessa lapsilisäpäivänä.
Vierailija kirjoitti:
Olen syntynyt maalla. Meillä oli 10 lasta, eikä kukaan mitään tarinoita tuonut. Äitini leipoi yöllä lasten nukkuessa, että oli ai a tarjottavaa. Pakastimia ei silloin vielä ollut, eikä jääkaappia.
Niin kutsuttu juoksupoika toi pyörällä joka päivä ruuat. Isä maksoi laskun kerran kuussa. Äitini ei kauppaan päässyt kuin 4 kertaa vuodessa lapsilisäpäivänä.
Onneksi enää ei ole noin, että naisen pitää nipistää yöunistaan vain siksi, että näyttää muille olevansa "ehtoisa emäntä". Vauvaperheeseen vieraisille menevät saisivat avata suunsa ja sanoa, että tuovat kahvileivät tullessaan.
Muuten ihan ok idea, mutta olen maistanut kahvia rintamaidolla ja se oli rehellisesti sanottuna aika pahaa. En voi suositella.