Ärsyttäviä tilanteita kaupassa.
Oma ärsyttävä kokemus, yksi niistä.
Olen 25v. Tässä taannoin työpäivän jälkeen, lähdin väsyneenä kävellen lähikauppaan ostoksille.
Sujautin vain pankkikortin taskuun, kun en jaksanut ottaa isoa lompakkoani mukaan.
Ihan pikkulapsiperheen perusostoksia keräsin kaupasta, mm. Ruokaa, paketti vaippoja. Lisäksi YKSI saunasiideri, jolla olin ajatellut itseäni hemmotella.
Pääsen jonottamisen jälkeen kassalle ja pöyristyksekseni nuorehko kassatyttö pyytää multa paperit siideripönikästä...
Heitän vastakysymyksen kassalle, että onko tosissaan? Kertoi olevansa ja kun ei kerran papereita ollut mukana, niin ei suostunut myymään.
Väsyneenä ihmisen v-käyrä hiukka helpommin pompahtaa, niin kävi mullekin.
Kiitin tyhjästä, jätin kaikki ostokset kassalle pakkaamattomana, kävelin kotiin hakemaan ne paprut ja hurautin Prismaan.
En ylpeä toiminnastastani mutta shit happens...
Kommentit (82)
Haluaisit näyttää yli 30-vuotiaalta?
Vituttaahan tuo mutta pitäisi muistaa että kaupalla voi mennä myyntilupa jos ei toimi noin.
Alaikäisetkin voivat olla osa pikkulapsiperhettä. Mistä kassa olisi tiennyt, jos olisit vaikka ollut äitisi sijasta ostamassa vaippoja pikkusiskollesi?
Eli oman tyhmyytesi takia ärsyynnyit ja käyttäydyit ääliömäisesti työtään tekevää kassaa kohtaan?
Hurautit kauppaan ilman ajokorttia ja olisit poliisille kiukutellut samalla tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Alaikäisetkin voivat olla osa pikkulapsiperhettä. Mistä kassa olisi tiennyt, jos olisit vaikka ollut äitisi sijasta ostamassa vaippoja pikkusiskollesi?
Ja jos vaippojen ostaminen olisi joku takuuvarma merkki täysi-ikäisyydesta, kai kaikki alkoholia halajavat alaikäiset nappaisivat kaupasta paketin vaippoja juomaostostensa lisäksi :D
Vierailija kirjoitti:
Hurautit kauppaan ilman ajokorttia ja olisit poliisille kiukutellut samalla tavalla?
Ei kai kävellessä joudu ajokorttia kenellekään näyttämään, ja mistä lähtien sitä on kutsuttu "hurauttamiseksi"?
Mutta joo, ei voi olla niin raskasta kantaa sitä lompakkoa kauppaan asti, että pitää sen takia kiukutella kassalle, joka vain noudattaa lakia.
Kai sikailit myös Prisman kassa kun kehtasi kysyä papereita?
Minua ärsyttää kun selkäkipuisena joudun joko kurkotamaan ylähyllylle tai kumartumaan alas. Joudun siis tyytymään niihin joihin yletän ilman taitovoimistelua. Kyykkäämällä pääsen alas, mutta en yleensä muista sitä vaan vanhasta muistista kumarrun.
Joissakin kaupoissa on syvät ostoskärryt tai perässä vedettävät korit. Silkkaa tuskaa nostella tavaroita hihnalle.
Ai kauhia. Tässä iässä (40+) sitä olis iloinen jos joku pitäis vielä niin nuorena että kysyttäis paprut :D
Vierailija kirjoitti:
Uskokoon ken haluaa...
Ei edes ole harvinainen ihmistyyppi. Itse mokataan niin pakkohan siitä on saada muita syytellä.
Jos ap:lle tulee yllätyksenä että alle 30v näköisiltä voidaan kysyä paperit ja silloin ne on näytettävä jos mielii ostaa, niin hyvä jos se selvisi hänelle nyt 25 vuotiaana. En kyllä ap:n tapauksessa paljoa kehtaisi ääneen huudella kun itse on käyttäytynyt typerästi.
Vierailija kirjoitti:
Minua ärsyttää kun selkäkipuisena joudun joko kurkotamaan ylähyllylle tai kumartumaan alas. Joudun siis tyytymään niihin joihin yletän ilman taitovoimistelua. Kyykkäämällä pääsen alas, mutta en yleensä muista sitä vaan vanhasta muistista kumarrun.
Joissakin kaupoissa on syvät ostoskärryt tai perässä vedettävät korit. Silkkaa tuskaa nostella tavaroita hihnalle.
Kaikki haluavat kokea olevansa jollain tavalla uhreja ja liioittelevat itseensä kohdistuvia negatiivisia asioita ja nyt kun mainittiin sana kauppa sait tilaisuuden kertoa oman tarinasi vaikka varmaan olet ottanut käyttöön kotiinkuljetuksen tai noudon?
Ketähän ap olisi syyttänyt, jos kortti olisi pudonnut kun kaivoi esim. kännykkää tai nenäliinaa taskusta?
Nono, älkääs pillastuko toverit. Myönnän käyttäytyneeni typerästi mutta don't we all sometimes.
Mutta ei hätää, kyllä kestän minuun kohdistuvat tikarinne... 😅
Muilla "ärsyttäviä", noloja, tms. kauppakokemuksia?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Nono, älkääs pillastuko toverit. Myönnän käyttäytyneeni typerästi mutta don't we all sometimes.
Mutta ei hätää, kyllä kestän minuun kohdistuvat tikarinne... 😅
Muilla "ärsyttäviä", noloja, tms. kauppakokemuksia?
Ap
Hih hih
Ihan peräti 25vee 👍😂 Mä olen 38-vuotias ja edelleen otan passin mukaani kauppaan. Noin joka kolmas kerta kysytään paperit jos ostan tupakkaa tai alkoholia. Älä jaksa kitistä.
Itelläni kanssa aina sama, kysytään henkkareita ja vieläpä sama kassarouva. On nähnyt ne henkkarit jo varmaan 15 kertaa. Onko noin huono muisti vai muuten vaan kiusallaan en tiedä.
Päivittäistavarakaupan liiton säännöt eivät ole sama kuin laki, joka muistaakseni vaatii tarkastamaan paperit alle 18-vuotiaaksi epäillyiltä kaupassa.
Kyllä, suomalaiset ovat lampaita ja joutavat tulla kerityiksi ja pannulle.
Mihinkähän sitä muuttaisi?
No tuo oli kyllä ihan omaa tyhmyyttäsi.