Minusta on kovaa vauhtia tulossa katkera ja yksinäinen
Kaksi edellistä miestäni ovat lopulta pettäneet minut totaalisesti ja iskeneet herkimpiin kohtiini. Ovat jättäneet minut ja eron jälkeen, kun lopulta olen päässyt jaloilleni, ovat alkaneet kaveerata sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat aiheuttaneet minulle aiemmassa elämässä kärsimystä.
Pahin pelkoni on siis toteutunut täydellisesti. Minut on kaikella tavalla nujerrettu ja osoitettu minulle, että minun on turha yrittää pitää puoliani tai kiinni ihmusarvostani - aina lopulta joku ovela ja kiero näyttää minulle elämän pahuuden.
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloita uusi elämä aivan uusien ihmisten kanssa.
Sen tein ja samaa paskaa sain taas vastaani
Tämähän se katkeroitumisen polku yleensä on. Sitä päätyy aina väärien ihmisten seuraan, tai muuten vaan kokee samanlaisia pettymyksiä toisensa jälkeen vaikka mitä tekee. Uskaltaisin taas kuitenkin väittää, että jos katkeruudestaan huolimatta onnistuukin löytämään sopivan kumppanin, tai kokee jonkun muun mukavan asian sieltä mikä sen katkeruuden on aiheuttanut, niin se tuntuu sitten ihan taivaallisen hyvältä ja parantavalta. Niin ainakin haluan uskoa, että jos tarpeeksi kauan saa paskaa osakseen, niin jossain vaiheessa se pienikin hyvä asia tuntuu ihan ihmeeltä ja uskomattoman hyvältä.
Terveisin Naispelko26
Sinua tulee sattumaan ja pahasti, jos sä luulet, että uusi kuspää korvaa vanhojen kuspäiden tekemiset ;)
Sinccis
Ainoa tie ulos on, ettet välitä kenestäkään. Muuta kuin pinnallisesti.
Silloin elämä on kevyttä ja helppoa.
Sinccis again ..
Johan oot optimistiseksi heittäytymässä. Kun sama toistuu, se mörkö jää alitajuntaan. Vaikka sen olemassaolon tiedostaisi, siellä se hiippailee. Kaikkia aika ei välttämättä paranna. eri
No optimistisuudesta en tiedä, mutta en vaan voi uskoa, että ihan kaikki voisi aina ja ikuisesti olla ihan perseestä. Pakko kai se joskus on vahingossakin osua kultasuoneen. Se vaan on eri asia, että osaako ja haluaako enää siinä katkeruuden vaiheessa siihen tilaisuuteensa tarttua. Eihän minullakaan ole elämästä mitään muita kokemuksia kuin pääasiassa hylkäämisiä vähän jokaiselta tasolta, siltikin jaksan osittain elätellä toiveita sen suhteen, että jonain kauniina päivänä olisin ihan yhteiskunnan taholtakin hyvyksytty eläjä. Ehkä jopa hurjimmissa unelmissani perheellinen mies. Tällä kertaa mies ilman lainausmerkkejä. Siinä näkyy menevän pidempään kuin muilla ihmisillä, mutta ehkä vielä joskus...
Terveisin Naispelko26
Kuten ap tuossa kertoi, pitempikin parisuhde voi päättyä rumasti. Miten hyvällä tolalla oleva parisuhde veisi aiempien aiheuttamat pelot, jos aiemmissa on kovin pahasti matto vedetty jalkojen alta?
ps. En tiedä miten tähän pitäs suhtautua. Jäkitän mielipiteissäni vastaan Naispelko26:lle, ja minä olen se pessimisti...
En jaksa jäkittää vastaan enää kun eihän tässä ole nyt kysymys kuin kahden eri ihmisen mielipiteistä. Enkä minä minään totuutena toitota sitä, että paha pyyhkiytyisi sillä hyvällä aina pois. Se on vaan se mihin minä uskon.
Jos nyt esimerkiksi jotain ihmistä on petetty ja muutenkin kohdeltu kaltoin, ja hän antaa kuitenkin vielä mahdollisuuden jollekin ihmiselle, ja tämä ihminen kohteleekin häntä aina hyvin eikä petä, niin näkisin, että tällaisella kokemuksella olisi parantava vaikutus sille katkeruudelle. Se kaltoin kohdeltu näkisi, että ihan kaikki ei olekaan pahoja, ja että häntäkin arvostetaan ja hänestä oikeasti välitetään. Ja kuten sanoin, niin se nyt on sitten jokaisen kohdalla yksilöllistä, että luottaako moisen käytöksen jälkeen enää kehenkään. Ymmärrän paremmin kuin hyvin, että luotto ihmisiin menee paskan käytöksen vuoksi. Enhän minäkään luota ihmisiin kovin herkästi kokemieni asioiden vuoksi, mutta näen silti mahdollisena sen, että minullekin maailmasta löytyisi oikeita luotettavia ystäviä. En vaan vielä ole sellaisiin törmännyt.
Terveisin Naispelko26
Sinua tulee sattumaan ja pahasti, jos sä luulet, että uusi kuspää korvaa vanhojen kuspäiden tekemiset ;)
Sinccis
Sinccis again ..
Johan oot optimistiseksi heittäytymässä. Kun sama toistuu, se mörkö jää alitajuntaan. Vaikka sen olemassaolon tiedostaisi, siellä se hiippailee. Kaikkia aika ei välttämättä paranna. eri
"En jaksa jäkittää vastaan enää kun eihän tässä ole nyt kysymys kuin kahden eri ihmisen mielipiteistä. Enkä minä minään totuutena toitota sitä, että paha pyyhkiytyisi sillä hyvällä aina pois. Se on vaan se mihin minä uskon.
Jos nyt esimerkiksi jotain ihmistä on petetty ja muutenkin kohdeltu kaltoin, ja hän antaa kuitenkin vielä mahdollisuuden jollekin ihmiselle, ja tämä ihminen kohteleekin häntä aina hyvin eikä petä, niin näkisin, että tällaisella kokemuksella olisi parantava vaikutus sille katkeruudelle. Se kaltoin kohdeltu näkisi, että ihan kaikki ei olekaan pahoja, ja että häntäkin arvostetaan ja hänestä oikeasti välitetään. Ja kuten sanoin, niin se nyt on sitten jokaisen kohdalla yksilöllistä, että luottaako moisen käytöksen jälkeen enää kehenkään. Ymmärrän paremmin kuin hyvin, että luotto ihmisiin menee paskan käytöksen vuoksi. Enhän minäkään luota ihmisiin kovin herkästi kokemieni asioiden vuoksi, mutta näen silti mahdollisena sen, että minullekin maailmasta löytyisi oikeita luotettavia ystäviä. En vaan vielä ole sellaisiin törmännyt.
Terveisin Naispelko26"
Sinccis
Sinccis again ..
Mitä haittaa siitä on, jos sinua pettäneet miehet ovat alkaneet kaveerata ihmisten kanssa, jotka ovat aiheuttaneet sulle kärsumystä? Eikö se ole vain hyvä, että kaikki paskat menevät samaan pönttöön? Paljon ikävämpää olisi, jos nämä miehet olisivat alkaneet kaveerata sulle hyvin ihmisten kanssa ja sen jälkeen nämä ihmiset eivät olisi enää halunneet olla sun kanssasi tekemisissä.
Paskapalsta sotki kaikki viestini. Omahyväinen ylläpito .. tässä helvetissä ;)
Kun painoin vielä selaimesta monista, niin katosi myös sivu silloin ;)
Eikö ole kummallista. Mutta naispelko tämä on samaa kuspäistä kiusantekoa, kuin teillekin.
Sinccis
Nämä kateelliset kuspäämlkut tekevät ihmisille tahalleen kiusaa.
Ei sellaisista kannata välittää. Koska tajuatte sen? Ne on pas-kaa.
Sinccis
Not worth it
Hanki ap lapsi, sillä pääset katkeroitumisen kehästä, paitsi jos tietentahtoen itse sitä kerrytät.
Niin, kannattaa myös katsoa peiliin jos aina on asiat päin prinkkalaa. Katsos kun edelleenkään se mies ei ole mikään ihmisoikeus, saatika autuaaksi tekevä ihme. Sama pätee myös naisiin. Ei omaa onnellisuutta voi laittaa kenenkään muun harteille. Se parisuhde on sitten hyvä juttu kun olet jo onnellinen itsesi kanssa, se on vain sellainen kiva bonus. Minä olen sinkku, koska parisuhde vääämättä laskisi elämäniloani, voin olla myös väärässä, mutta todennäköisyydet tälle ovat korkeat. Voi olla myös että olen surkea valitsemaan kumppaneita, mutta sitten vain olen.
Vierailija kirjoitti:
Kaksi edellistä miestäni ovat lopulta pettäneet minut totaalisesti ja iskeneet herkimpiin kohtiini. Ovat jättäneet minut ja eron jälkeen, kun lopulta olen päässyt jaloilleni, ovat alkaneet kaveerata sellaisten ihmisten kanssa, jotka ovat aiheuttaneet minulle aiemmassa elämässä kärsimystä.
Pahin pelkoni on siis toteutunut täydellisesti. Minut on kaikella tavalla nujerrettu ja osoitettu minulle, että minun on turha yrittää pitää puoliani tai kiinni ihmusarvostani - aina lopulta joku ovela ja kiero näyttää minulle elämän pahuuden.
Tekstistäsi voisi ymmärtää totaalipettämisen tarkoittavan sitä että ovat eronneet sinusta ilman sinun suostumusta ja iskun herkimpiin kohtiin sitä että rupeavat kaveraamaan mennneisyytesi haamujen kanssa?
Kuulostaa kummalta mutta sellaisen käsityksen tuosta tekstistä saa.
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Teet tosi tyhmän valinnan, ei se että kahdesti on tullut jätetyksi ole yhtään niin ihmeellistä, ellei ihan nuorista puhuta. Mitä jättäjät ovat sitten tehneet eron jälkeen, niin sillä taas ei ole enää mitään merkitystä sinulle.
Nykyaikana pariudutaan myöhään, rakkauden voi löytää vasta nelikymppisenäkin, ja tuohon ikään mennessä normaalisti eläen on jo takana muutama kariutunutkin suhde.
Mitään epätavallista tai katkeruuden aihetta ei tuossa ole. Minä ihmettelen katkeria ihmisiä, että luovuttavatko he kaikessa yhtä helposti? Ellei saanut kaikkia hakemiaan työpaikkoja, ei hae enää? Jos ei oppinut jotakin taitoa heti alkuun, niin luovuttaako heti?
Missä harhaluulossa he elävät, jos luulevat kaiken tulevan aina helposti?
Ihana lempeitä, viisaita ja ihmisläheisiä ajatuksia sulla Naispelko26. Vaatii henkistä voimaa ylläpitää tuollaista ajatusmaailmaa hylätyksitulemien kokemusten ja yksinäisyyden jälkeen. Uskon, että se on tiesi positiivisempiin kokemuksiin. Täällä yksi nainen tykkää sun sielunmaisemasta :)
Parisuhde on kahden kauppa. Kukaan onnellisesti parisuhteessa oleva ei petä. Joten kyllä sun ap täytyy mennä myös itseesi, eikä vain syyttää muita. Mieti sinun omaa käytöstäsi, kommunikaatiotasi..Mitä sinä ITSE voisit tehdä toisella tavalla, jotta kuvio ei toistuisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, sellaista se elämä vaan on, emme elä todellakaan missään paratiisissa.
Elämä on hiton vaikeaa ja monenlaista taistelua se on kaikilla ihmisillä, tavalla tai toisella, joten lopeta typerä nillityksesi.
Vierailija kirjoitti:
Niin, kannattaa myös katsoa peiliin jos aina on asiat päin prinkkalaa. Katsos kun edelleenkään se mies ei ole mikään ihmisoikeus, saatika autuaaksi tekevä ihme. Sama pätee myös naisiin. Ei omaa onnellisuutta voi laittaa kenenkään muun harteille. Se parisuhde on sitten hyvä juttu kun olet jo onnellinen itsesi kanssa, se on vain sellainen kiva bonus. Minä olen sinkku, koska parisuhde vääämättä laskisi elämäniloani, voin olla myös väärässä, mutta todennäköisyydet tälle ovat korkeat. Voi olla myös että olen surkea valitsemaan kumppaneita, mutta sitten vain olen.
Olet väärässä. Vahinkoja ei ole tässä maailmassa, eikä omat tekemiset vaikuta kuin n. 0%.
Tämä on fakta.
Sinccis
uliuliuliuliuli kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä sitten, sellaista se elämä vaan on, emme elä todellakaan missään paratiisissa.
Elämä on hiton vaikeaa ja monenlaista taistelua se on kaikilla ihmisillä, tavalla tai toisella, joten lopeta typerä nillityksesi.
Mitäpä jos sinä ameeba vaihtaisit ketjua?
Sinccis
Etkö tätä tajua.
Vierailija kirjoitti:
Teet tosi tyhmän valinnan, ei se että kahdesti on tullut jätetyksi ole yhtään niin ihmeellistä, ellei ihan nuorista puhuta. Mitä jättäjät ovat sitten tehneet eron jälkeen, niin sillä taas ei ole enää mitään merkitystä sinulle.
Nykyaikana pariudutaan myöhään, rakkauden voi löytää vasta nelikymppisenäkin, ja tuohon ikään mennessä normaalisti eläen on jo takana muutama kariutunutkin suhde.
Mitään epätavallista tai katkeruuden aihetta ei tuossa ole. Minä ihmettelen katkeria ihmisiä, että luovuttavatko he kaikessa yhtä helposti? Ellei saanut kaikkia hakemiaan työpaikkoja, ei hae enää? Jos ei oppinut jotakin taitoa heti alkuun, niin luovuttaako heti?
Ei ole välttämättä kyse harhaluuloista vaan kumuloituneista kokemuksista. Vrt että yrität nousta maasta ylös ja joku aina lyö uudestaan maahan. Lopulta sitä lakkaa yrittämästä.
Kaikilla ei ole niin hyvä tuuri että edes joka sadas yritys onnistuisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet väärässä. Vahinkoja ei ole tässä maailmassa, eikä omat tekemiset vaikuta kuin n. 0%.
Tämä on fakta.
Sinccis
Omat tekemiset vaikuttaa, omat päätökset ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole välttämättä kyse harhaluuloista vaan kumuloituneista kokemuksista. Vrt että yrität nousta maasta ylös ja joku aina lyö uudestaan maahan. Lopulta sitä lakkaa yrittämästä.
Kaikilla ei ole niin hyvä tuuri että edes joka sadas yritys onnistuisi.
Ei sillä ole mitään tekemistä tuurin kanssa.
Tarina on etukäteen käsikirjoitettu.
Sinccis
Ei mitään tekemistä taitojen kanssa. Ei mitään tekemistä asenteidesi kanssa.
Edelleen tarina on etukäteen käsikirjoitettu.
Esim. eilen täällä oli ainakin puolet ketjuista 10 vuotta vanhoja ;)
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on fakta.
Sinccis
Omat tekemiset vaikuttaa, omat päätökset ei.
Ei vaikuta, koska nuo em. ovat sama asia.
Sinccis
Katkeruus on happamoitumista sisältäpäin. Ketään ei heilauta pätkääkään jos katkeroidut mutta itsellesi se on ikävää. Jauha ikäviä ajatuksia mutta samalla koeta löytää elämääsi jotain uutta ja kiinnostavaa.
Itsellä meni 5 vuotta toipuessa ikävästä suhteesta, vastapuoli meni naimisiin uuden kanssa puoli vuotta eromme jälkeen. Nyt vasta alan olla taas tolpillani. Mutta selvisin. Älä anna ku. ipäiden haukata isoa palaa omasta ainutkertaisesta elämästäsi.