Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laminaatti, mitä pitää tietää?

Vierailija
08.09.2019 |

Haluaisin vaihtaa lattian. Mitä tarvitsen laminaatin lisäksi ja mitä asennukseen tarvitaan? Mitä pitää ottaa huomioon ja muut vinkit? Kokemuksia siis.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatti on koko ajan likaisen näköinen. Olen ollut vuosia hotellissa siivoamassa, joten tiedän mistä puhun. Se on materiaalina kylmä ja kova. Sukkia kului paljon. En ymmärtänyt ensin minkä takia sukat menivät koko ajan rikki. Se myös on  sekä näyttää halvalta. Olen usein miettinyt miksi joku laittaa jotain halpajäljitelmää esim uuteen kalliiseen omakotitaloon. Toki, jos on sijoitusasunto, jossa ei ole millään muulla, kuin hinnalla merkitystä, on asia toinen.

Muista sitten, kun sen laitat, että se on kova, kova jalalle. Joka päivä saat sen pyyhkiä etkä milloinkaan muulla, kuin sille varta vasten tehdyllä pesuaineella.

Vierailija
22/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on se mystinen laminaattilattian pesuaine?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pesuaine joka ei sisällä saippuaa.

Vierailija
24/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittaja kysyy apuja laminaatin asennukseen, niin arvatkaapa onko hän kiinnostunut teidän mieleipiteistä, laminaatista tai muista materiaaleista? Kas kun ette laajentaneet keskustelua esim. asunnon omistusmuotoon? Vuokrallahan ei kukaan järkevä ihminen asu?

Jos tulee jonnekin Vauva-palstalle kysymään maan yleisimmistä lattiamateriaalista itsestäänselvyyksiä jotka saa paremmin selville kirjoittamalla Googleen "laminaatin asennus" niin en ihmettele vastausten laatua. Samoin kysymys mikä laminaatti olisi hyvä valinta on hieman erikoinen. Tarkoitatko merkkiä, mallia, paksuutta, pintakerrosta, what? Kestävyys on ainoa jota aloittaja määritteli. 

Jotta ei menisi veetuiluksi niin kehotan nyt kuitenkin miettimään tarkasti lautojen tasauksen leveys- ja pituussuunnassa jotta osaa laskea menekin. Surkein, se ohuin ja halvin laminaatti voi vääntyä asennettaessa. Kalleinkin laminaatti voi mennä pilalle jos lautojen väliin pääsee nestettä ja lauta turpoaa. Jollain merkillä on kyllä paremmin vedenkestävämpiäkin, kallita malleja.

Vierailija
25/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpäs ole sellaiseen törmännyt.

Vierailija
26/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla laminaatti kuudetta vuotta olosuhteissa , jonne sitä ei kai suositella eli talvella kylmillään olevalla mökillä. Hintakin halvemmasta päästä. Hyvin ja hyvänä on pysynyt.

Tähän ei kyllä kysytty.

Työkaluina laminaattileikkuri ja joku vasara +kalikka. Saha ? Mitta.

Vierailija
27/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos aloittaja kysyy apuja laminaatin asennukseen, niin arvatkaapa onko hän kiinnostunut teidän mieleipiteistä, laminaatista tai muista materiaaleista? Kas kun ette laajentaneet keskustelua esim. asunnon omistusmuotoon? Vuokrallahan ei kukaan järkevä ihminen asu?

Rankka maanantai? :(

Ihan normi työpäivä, kiitos kysymästä. Mites sulla?

Vierailija
28/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Enpäs ole sellaiseen törmännyt.

En yhtään ihmettele ettet ole törmännyt, kun taidat käyttää yleispuhdistusaineita. Esim. "Kiilto laminaatti pesu" ei sisällä saippuaa. 😉

Vierailija
29/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laminaatti on koko ajan likaisen näköinen. Olen ollut vuosia hotellissa siivoamassa, joten tiedän mistä puhun. Se on materiaalina kylmä ja kova. Sukkia kului paljon. En ymmärtänyt ensin minkä takia sukat menivät koko ajan rikki. Se myös on  sekä näyttää halvalta. Olen usein miettinyt miksi joku laittaa jotain halpajäljitelmää esim uuteen kalliiseen omakotitaloon. Toki, jos on sijoitusasunto, jossa ei ole millään muulla, kuin hinnalla merkitystä, on asia toinen.

Muista sitten, kun sen laitat, että se on kova, kova jalalle. Joka päivä saat sen pyyhkiä etkä milloinkaan muulla, kuin sille varta vasten tehdyllä pesuaineella.

Olisikohan tuohon likaisuutee syynä juuri väärä puhdistusaine? Ammatti siivoojilla ei ole aikaa läträtä joka kohtaan materiaalille tarkoitettua puhdistusainetta!

Ja olisikohan sukkien hajoamiselle syynä liian märällä pesu? Pontit irvistää!

Vierailija
30/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla laminaatti kuudetta vuotta olosuhteissa , jonne sitä ei kai suositella eli talvella kylmillään olevalla mökillä. Hintakin halvemmasta päästä. Hyvin ja hyvänä on pysynyt.

Tähän ei kyllä kysytty.

Mulla jo 10+ vuotta laminaatti ok-talon olohuoneessa ja keittiossa, kerran viikossa Mantysuovalla mopataan, perheessa loppahuulinen iso koira jonka juomakuppi olkkarissa ja korkokenkiin viehtynyt nainen, ja laminaatissa ei mitaan vaurioita yhakaan. 

Etta ei kai se niin arka materiaali ole kuin taalla pelotellaan. 

Vierailija
31/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ei kyllä kysytty.

Mulla jo 10+ vuotta laminaatti ok-talon olohuoneessa ja keittiossa, kerran viikossa Mantysuovalla mopataan, perheessa loppahuulinen iso koira jonka juomakuppi olkkarissa ja korkokenkiin viehtynyt nainen, ja laminaatissa ei mitaan vaurioita yhakaan. 

Riippuu todella paljon laadusta (=hinnasta. Itse tein huonon valinnan ja toivon että kukaan muu ei tee samanlaista ainakaan isoihin/keskeisiin tiloihin) . Mutta halvalla ei saa hyvää vaikka kulutusluokka väittäisikin toista.

Vierailija
32/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ÄLÄ LAITA LATTIAASI LAMINAATTIA. SE ON KALSEA, RUMA JA VIT TUMAINEN LATTIA.

Vierailija
33/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ei kyllä kysytty.

Wt sakin materiaali tuo laminaatti.

Jokainen tuttava, joka on siihen erehtynyt, on katunut katkerasti. Ensin rakennetaan näyttävä talo ja pilataan se laminaattilla. 😂

Vierailija
34/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sen ole pakko olla laminaatti. Ne on yleensä aika rumia, puunsyykuviota painettuna muoville.

No mikä olisi sinun vaihtoehtosi tilalle? Omaa silmää ovat miellyttäneet jotkut vaihdoehdot. Siksi kai niitä nyt mietitäänkin.

Tykkään aidosta puulattiasta. En tiedä millaiseen asuntoon/taloon lattia tulee niin vaikea suositella.

Omaan makuun tuovat jotenkin mökkimäistä tunnelmaa, mistä en tykkää. Toki sopii joidenkin taloihin ja sisustustyyleihin, mutta ei ole tässä kohtaa se oma vaihtoehto. Kiitos kuitenkin näkökulmasta.

Siinä oket oikeassa, laminaatti ei tuo mökkimäistä tunnelmaa, se tuo tunnelman halvasta huonosti tehdystä talosta, jossa tekijältä on loppunut rahat kesken.

Mutta omapa on lattiasi.

Vierailija
35/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän ei kyllä kysytty.

Wt sakin materiaali tuo laminaatti.

Jokainen tuttava, joka on siihen erehtynyt, on katunut katkerasti. Ensin rakennetaan näyttävä talo ja pilataan se laminaattilla. 😂

"Wt sakilla" ei ollut aikoinaan varaa parkettiin kun sakki oli kahden talon loukossa liki kaksi vuotta. :D Mutta joo, taytyy kai alkaa henkisesti valmistautumaan siihen, etta katkera katumus tulee ennemmin tai myohemmin. 10+ vuotta kuitenkin armosta saanut olla ihan tyytyvainen laminaattiin. ;) 

Onneksi ei sentaan rakennettu nayttavaa taloa, taa on rakennettu vuonna 1900 eli sit varmaan kanssa just taa laminaatti kahdessa huoneessa kahdeksasta sopii tahan "Wt sakin" [sic] tyyliin. ;) 

xD

Vierailija
36/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ja unohtui sanoa etta edellisessa talossa oli marmorilattiat, ne ne vasta kylmat oli :D 

Vierailija
37/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisikohan tuohon likaisuutee syynä juuri väärä puhdistusaine? Ammatti siivoojilla ei ole aikaa läträtä joka kohtaan materiaalille tarkoitettua puhdistusainetta!

Ja olisikohan sukkien hajoamiselle syynä liian märällä pesu? Pontit irvistää!

Yrittäjä on korvausvastuussa asiakkaaseen nähden, eli tässä tapauksessa hotelliin. Ei ole varaa käyttää vääriä pesuaineita. On olemassa ammattikäyttöön tarkoitettuja pesuaineita, jotka soveltuvat useammalle pinnalle ottaen huomioon laminaatin erityistarpeet.

"Ponttien irvistys"-kommenttiin hotellissa, jossa on 120 huonetta en jaksa ottaa edes kantaa.

Vierailija
38/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä joku tovi sitten kritisoitiin erityisesti puulattian päälle 60-luvulla vedettyjä rumia ja junttimaisia muovimattoja ja jaeltiin ohjeita ihanan lautalattian esiinottoon ja puunaamiseen. Nyt se muovimatto on tullut taas muotiin ja hyvin kelpaa, kun keksivät ristiä sen junttimaisen ja vanhanaikaisen muovimaton uudelleen laminaatiksi.

Muitathan ap valita sen harmaan muka-lautalattiakuvioisen muovimaton, jota on nykyään vähän joka kämpässä.

Vierailija
39/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laminaatti on ihan paras lattiamateriaali. Ennen kaikkea kestävä, ja kauniskin vielä (kun valitsee kauniin). Parkettia en huolisi ikinä, olen nähnyt mihin kuntoon ne menevät ihan muutamassa vuodessa. Idioottimainen investointi.

Tämä oli täysin ohis, en tiedä laminaatin asennuksesta mitään.

Vierailija
40/54 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti perheessä ei ole koiria eikä lapsia, sillä menetät järkesi vahtiessasi etteivät ne vaan järjestä mitään roiskeita lattialle. Oon myös nähnyt tuon aiemman kuvaileman aina paskasen näkösen laminaatin, epäilin vialliseksi eräksi, koska nykyisen asuntoni laminaatti taas näyttää ja pysyykin kivasti puhtaana, mutta on sitä ”paskasta” laatua sit muillakin. Eli kosteutta nämä lattiat ei kestä, muuten ois ihan kivat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan