Onko kolme lasta sama kuin olisi miehen kanssa kahdestaan?
Meillä on viisi lasta. Äitini on luvannut ottaa kaksi vanhinta, jo koululaisia, viikonlopuksi, ekaa kertaa.
Nyt hän kailottaa ympäri kyliä, miten me ollaan miehen kanssa lomalla, ja kuinka hän hoitaa lapsia, soittelee meille ja kyselee, mitä me nyt meinataan tehdä, kun päästään niin kivasti liikkumaan ja mihin meinataan mennä, kun voidaan nyt mennäkin ihan mihin vain.
Huh. Ei olla oltu miehen kanssa kahdestaan missään vuosikausiin. Tämäkö se loma nyt sitten on?
Kommentit (17)
muualle hoitoon. Itse olet noin monta lasta hankkinut, ei kukaan vieras tuollaista katrasta voi hoitaa.
minua vain rasittaa, kun ei ole koskaan voinut meitä aiemmin auttaa, niin että voitaisiin oikeasti mennä jonnekin kahdestaan ja antaa sitten toisille ihmisille sellaisen käsityksen, kuin oltaisiin vähintään viikon kahdenkeskisellä matkalla. Ap
jos jonkun äiti hoitaa lapsia ekan kerran kymmeneen vuoteen, eiköhän se tarkoita sitä, että hän ei ole heitä hoitanut silloinkaan, kun heitä oli vasta yksi.
Jos ette kahdenkeskistä aikaa saa, se ei liene muiden kuin teidän itsenne vika. Et voi velvoittaa sukulaisia hoitamaan lapsianne. Hankkikaa lastenhoitaja kotiin ja lähtekää itse sitten huitsin nevadaan kahdestaan!
kymmeneen vuoteen, voisi olla vaihtoehtona, että ei ottaisi yhtäkään lasta hoitoon?
Ja jos vähän auttaa, sekään apu ei näytä kelpaavan. Jos haluat olla kahdestaan miehesi kanssa, hanki maksullinen hoitaja.
ei taida hoitaa kenenkään vanhemmat koskaan lapsenlapsiaan tuntiakaan, kun pääsee noin katkeraksi tulemaan kuin nämä kommentoijat.
Ap, ymmärrän pointtisi. Mitä ihmeen lomaa tuo nyt on, ei mitään. Ei ihme että olet ärtynyt mumman kommenteista. Aivan oikeutettua sinulle.
Ap, oikeasti nariset ihan tyhjästä. Voit sanoa äidillesi, että meillä on vielä kolme lasta,joten ihan lomalle tässä ei päästä, mutta onpahan kaksi vähemmän hulisemassa. Ja kaikille ihmettelijöille sano, että äitisi hoitaa nyt eka kertaa lapsia, jos ärsyttää äitisi tapa päteä ja antaa itsestään parempi kuva.
Mutta oikeasti. Kun me odotimme esikoista, emme todellakaan odottaneet, että isovanhemmat, kummit tai sisarukset tai kukaan tulee niitä meidän puolesta hoitamaan. Mikään laki ei heitä pakota. En todellakaan ole olettanut. Rahalla saa, kun palkkaa lapsenlikan vahtimaan lapsia. Jos sinulla on jo 5 lasta, uskallat kyllä jättää ne lapsenlikalle (tai palkkaa kaksi) sillä isoimmat lapset ovat varmasti jo kouluikäisiä ja osaavat kyllä soittaa teille, jos kotona ei kaikki mene ok. Äläkä viitsi vikistä, etteikö muka 10 vuoteen olisi sen verran rahaa joskus löytynyt, jos oikeasti niin haluaisi, lapsenlikan palkkaamiseen.
Ei sitten todellakaan kannata laskea sen varaan että lapsista olisi apua tai seuraa kun itse on vanha. Mikään laki kun ei siihen pakota. Rahalla saa, kun palkkaa hoitajan tuomaa ruokaa, siivoamaan, hoitamaan virastoasioita, saattamaan lääkäriin ja fysioterapiaan, juttelemaan, auttamaan vessaan, auttamaan suihkuun... Sitä rahaa saa kyllä sitten olla aika paljon.
Vuoroin vieraissa, eikö?
Vierailija:
Mutta oikeasti. Kun me odotimme esikoista, emme todellakaan odottaneet, että isovanhemmat, kummit tai sisarukset tai kukaan tulee niitä meidän puolesta hoitamaan. Mikään laki ei heitä pakota. En todellakaan ole olettanut. Rahalla saa, kun palkkaa lapsenlikan vahtimaan lapsia.
vielä pitäisi vanhempien jaksaa hoitaa lapsen lapsetkin, vaikka ovat omat lapsensa hoitaneet... Eli vanhempien pitää ostaa omat lapsensa eläke- ja vanhuudenpäiville seuraneideiksi hoitamalla heidän lapsiaan????
En todellakaan oleta, että lapsista olisi apua, kun olen itse vanha. Nykyisessä globaalissa maailmassa lapset kun lentävät pesästä, he lentävät minne tahansa Sydneyn ja Rion välille. Täytyy varautua siihen, että elämä heittää heidät vaikka toiselle puolelle maapalloa eikä heitä tapaa kovin usein.
Vierailija:
Ei sitten todellakaan kannata laskea sen varaan että lapsista olisi apua tai seuraa kun itse on vanha. Mikään laki kun ei siihen pakota.
Vuoroin vieraissa, eikö?
Vierailija:
Teidän " vaapapäivänä" kulkeminen helpotuisi huomattvasti jos isovanhemmat ottaisivat ne 2 nuorinta hoitoonsa, ei ne vanhimmat ja omatoimisimmat. Täällä ollaan taas heittämässä kylmää vettä heti niskaan kun joku suurperheen äiti haaveilee yhdestä vapaapäivästä. onko se syntiä?
Siinähän ihan yksinkertaisella matematiikalla jo laskettuna kolme silmäparia liikaa ;O)
En koe olevani yhtään mitään velkaa vanhemmilleni siitä että ovat minua lapsena hoitaneet, en minä ole sitä pyytänyt vaan he itse ovat päättäneet lapsen tehdä.
Sen sijaan lastenlasten hoitaminen on vapaaehtoista kuten on omien vanhempienkin, siksi ne ovat enemmän rinnastettavissa.
Ei vanhempien tarvitse " ostaa omia lapsiaan seuraneideiksi" mutta jos asenne heillä on se että " ittepä olette kersanne tehneet, en kyllä auta niiden hoitamisessa" niin miksi lapsilla sitten olisi motivaatiota hoitaa heidät kun ovat vanhoja? Eikö se apu pitäisi olla molemmin suuntaista että sitä autetaan joka siinä elämäntilanteessa apua tarvitsee?
Vierailija:
Vuoroin vieraissa on tainnut unohtaa sen, että omat vanhemmat ovat hänet kasvattaneet vauvasta täysi-ikäiseksi
vielä pitäisi vanhempien jaksaa hoitaa lapsen lapsetkin, vaikka ovat omat lapsensa hoitaneet... Eli vanhempien pitää ostaa omat lapsensa eläke- ja vanhuudenpäiville seuraneideiksi hoitamalla heidän lapsiaan????
Itse kanssa 5 lapsen äiti (14v, 13 v,9v, 4 v ja 6 kk)
Minunkin äiti välillä intoutuu selvittämään kuinka paljon hoitaa minun lapsia... Joo mutta minä teen silloin hänen paperitöitä. No kyllä joskus ole käynyt myös koulussa. Mutta eipä juuri ole hoitoapua ollut saatavilla miehen kanssa kahdestaan oloon. No onneksi se ei meitä ole haitannutkaan. mutta se hehkutus siitä hoitamisesta menee kyllä vähän yli...
Jos on itsellä niin helppoa, että on aina hoitopaikka lapsille, ei voida käsittää mitään toisenlaista tilannetta.
Ja jos ei ole, niin ei sitä sitten tietenkään kenellekään toisellekaan suotaisi.
että ottaa edes ne kaksi. Ei kai olisi pakko ottaa niitä kahtakaan?