Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako lähteä työstä, jota inhoaa vai yrittää saada ensin muu työ?

Vierailija
08.09.2019 |

Oon kohta vuoden sinnitellyt työssä, jota inhoan ja mikä ei vastaa koulutustani. Nyt olisi määräaikainen sopimus katkolla. Tosin työtä jatketaan ensi kesään asti.. Kannattaako lähteä nyt vaikka ei ole tiedossa muuta vai sinnitellä tuolla siihen asti, kun saan muuta? Ahdistaa kun en jaksaisi enää tuolla, mutta mitä teen.. Help me.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsitinkö oikein, että sun määräaikainen sopimus päättyy ja uutta sopimusta ei vielä ole tehty? Jää pois siinä tapauksessa, eli älä jatka enää sopimusta. Ilmottaudu työkkäriin työnhakijaksi ja saat sitten joko peruspäivärahaa tai ansiosidonnaista jos (toivottavasti) olet kuulunut liittoon.

Irtisanoutua ei kannata itse, siitä seuraa karenssi. Irtisanoutuminen olis järkevää vasta, kun sulla olis satavarmasti uus työ joka alkais pian irtosanoutumisen jälkeen.

Vierailija
2/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä työllistyy parhaiten yhdestä työstä toiseen. Työttömän on vaikeampi työllistyä. Ota huomioon myös aktiivimallit yms. Mene vaikka opiskelemaan, mutta en suosittele vapaaehtoista työttömäksi jäämistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vi..a nyt taas!?! Mietitkö oikeesti että jatkatko töissä vai jäätkö himaan lokkeilee?

Vaikee arvata et tais SDP:lle ääni mennä vaaleissa..

Vierailija
4/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsitinkö oikein, että sun määräaikainen sopimus päättyy ja uutta sopimusta ei vielä ole tehty? Jää pois siinä tapauksessa, eli älä jatka enää sopimusta. Ilmottaudu työkkäriin työnhakijaksi ja saat sitten joko peruspäivärahaa tai ansiosidonnaista jos (toivottavasti) olet kuulunut liittoon.

Irtisanoutua ei kannata itse, siitä seuraa karenssi. Irtisanoutuminen olis järkevää vasta, kun sulla olis satavarmasti uus työ joka alkais pian irtosanoutumisen jälkeen.

Siis tavallaan on jo jatkettu. Nimittämiskirja tehty, johon ei tuu työntekijän allekirjoitusta .. Ei meiltä kysytty halutaanko jatkaa. Ilmoitettiin vaan. Terveys kärsiny jo työn takia eikä käteen juurikaa enempää kuin ansiosidonnaisesta loppujen lopuksi jäisi.. Pelottaa vaan se että onko työttömänä vaikeampi saada töitä.. Toki jos mulla menee työkyky tämän raskaan työn takia nii ei sekään ole kyllä hyvä.. Ap

Vierailija
5/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä työllistyy parhaiten yhdestä työstä toiseen. Työttömän on vaikeampi työllistyä. Ota huomioon myös aktiivimallit yms. Mene vaikka opiskelemaan, mutta en suosittele vapaaehtoista työttömäksi jäämistä.

Opiskelua olen miettinyt. En tosiaan halua olla vaan toimeettomana. Mulla pitää olla järkevää tekemistä. En haluaisi olla työtön, mutta nykyinen työ vaikuttaa jo terveyteen ja hyvinvointiin. :/ Ap

Vierailija
6/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työpaikka löytyy helpommin jos olet töissä, määräaikainen tai ei. Työttömänä työnhaku näyttää erilaiselle,: eli hae uutta duunia samalla kun olet töissä.

Tsemppiä :)

Vierailija
7/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uusi työpaikka löytyy helpommin jos olet töissä, määräaikainen tai ei. Työttömänä työnhaku näyttää erilaiselle,: eli hae uutta duunia samalla kun olet töissä.

Pakko kai se on.. Oon vaan nii väsyny ja uupunut. En kohta jaksa. Mut pelottaa juurikin se, että työttömänä vaikeampi työllistyä kuin töissä olevana.. Onko se näin oikeasti vai vaan uskomus? Ap

Vierailija
8/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pakko kai se on.. Oon vaan nii väsyny ja uupunut. En kohta jaksa. Mut pelottaa juurikin se, että työttömänä vaikeampi työllistyä kuin töissä olevana.. Onko se näin oikeasti vai vaan uskomus? Ap

Määräaikainen sopimus sitoo työntekijää voimassaolonsa ajan, ainakin juridisesti. Eli jos jatkat, niin sama ongelma tulee vastaan uudestaan, ellet aikonut olla siellä loppuikääsi. Jos sinulla on juuri päättynyt määräaikainen työsuhde, niin sehän on ihan normaali tilanne työnhaussa. Jos työttömyys pitkittyy, niin sitten se on eri asia. Mutta oma jaksamisesi vaikuttaa myös paljon työnhaussa, joten sinuna lopettaisin nyt sopimuksen päättyessä.

Vierailija
9/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli kannattaa nyt lähteä? Ap

Vierailija
10/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työ ensin ja sitten lähdet!!

Vierailija
11/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräaikainen sopimus sitoo työntekijää voimassaolonsa ajan, ainakin juridisesti. Eli jos jatkat, niin sama ongelma tulee vastaan uudestaan, ellet aikonut olla siellä loppuikääsi. Jos sinulla on juuri päättynyt määräaikainen työsuhde, niin sehän on ihan normaali tilanne työnhaussa. Jos työttömyys pitkittyy, niin sitten se on eri asia. Mutta oma jaksamisesi vaikuttaa myös paljon työnhaussa, joten sinuna lopettaisin nyt sopimuksen päättyessä.

Siitä joutuu tietääkseni korkeintaan maksamaan jotain takaisin jos lähtee kesken määräaikaisen. Olen ollut työpaikoissa, joissa olisin mielelläni maksanut itseni ulos.

Vierailija
12/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin? En jaksa/ei ole aikaa hakea työtä kun olen niin uupunut tässä nykyisessä. Inhoan työtä ja oksentelen sen takia aamuisin enkä saa nukuttua kunnolla öisin stressin takia. Ap

Vierailija
13/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määräaikaiseen työhön voi pyytää irtisanomisehdon ennen sopimuksen allekirjoittamista.

Vierailija
14/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi näin? En jaksa/ei ole aikaa hakea työtä kun olen niin uupunut tässä nykyisessä. Inhoan työtä ja oksentelen sen takia aamuisin enkä saa nukuttua kunnolla öisin stressin takia. Ap

Yritä muuttaa asennettasi työhön tietoisesti. Mieti, miksi stressaat. Jos et voi itse vaikuttaa stressaamiisi asioihin, niin anna itsellesi lupa jättää huolehtiminen ja stressaaminen pois.

Jos terveys on vaarassa, niin sopimuksen jatkaminen ei ole järkevää. Mutta tosiasia on, että työpaikkaa hakiessa työlliset hakijat ovat etusijalla. Työttömän hakijan ajatellaan hakevan työpaikkaa, koska hänen on pakko hakea. Työllinen hakija taas on oikeasti kiinnostunut. Työttömällä hakijalla epäillään olevan elämänhallintaongelmia ja vaikeuksia sitoutua työpaikkaan ja työssä käymiseen. Sen vuoksi työllisenä työllistyminen on helpompaa.

Vierailija
15/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kannattaa ensin etsiä se uusi paikka, paitsi jos on niin ahdistavaa että tulet sairaaksi.

Vierailija
16/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yritä muuttaa asennettasi työhön tietoisesti. Mieti, miksi stressaat. Jos et voi itse vaikuttaa stressaamiisi asioihin, niin anna itsellesi lupa jättää huolehtiminen ja stressaaminen pois.

Jos terveys on vaarassa, niin sopimuksen jatkaminen ei ole järkevää. Mutta tosiasia on, että työpaikkaa hakiessa työlliset hakijat ovat etusijalla. Työttömän hakijan ajatellaan hakevan työpaikkaa, koska hänen on pakko hakea. Työllinen hakija taas on oikeasti kiinnostunut. Työttömällä hakijalla epäillään olevan elämänhallintaongelmia ja vaikeuksia sitoutua työpaikkaan ja työssä käymiseen. Sen vuoksi työllisenä työllistyminen on helpompaa.

Onko se oikeasti näin raakaa ja mustavalkoista? Että töissä oleva työnhakija on jo edellä työttömän hakijaan verrattuna. En kyllä tosiaan tiedä onko mikään työ sen arvoista, että elämänlaatu kärsii ja ihminen kyynistyy ja sairastuu. Hulluksi on menny nyky työelämä. Ihan ku elämässä ei olisi muuta kuin työ. Mielelläni tekisin työtä, joka edes jollain tasolla kiinnostaisi tai voisin käyttää siinä jotain vahvuuksiani. Nykyisestä työstä en saa mitään. Rahallinen korvauskin naurettavaa siihen nähden mitä joudun uhraamaan työn takia. Miten te muut samankaltaisessa tilanteessa olevat jaksatte? Ap

Vierailija
17/22 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
18/22 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rekrytoijat ovat vielä melko tyhmiä, joten yleensä työllistyy suoraan tisesta työstä, vaikka olisit kuinka huono. Me fiksut osataan luoda rahaa, vaikka ei olisi työpaikkaa, mutta ollaan rekrytoijan silmissä surkeita, koska on aukkoja työhistoriassa :D 

Parhaat luo omansalaisen tien ja etenee sitä pitkin. Mutta yhteiskunta ei ole vielä valmis fiksummilleen. Siksi ei kannata olettaa saavansa heti töitä, jos olet heittäytynyt työttömäksi.

Vierailija
19/22 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusi työ enain!

Vierailija
20/22 |
09.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina ensin uusi työ. Jo työssä oleva on houkuttelevampi hakija kuin työtön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi