Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisille ei ole liikettä joka myisi useissa eri koossa ja malleissa perussiistejä vaatteita?

Vierailija
08.09.2019 |

Kuten Dressman. Sieltä saa jokainen mies siistit ja istuvat vaatteet helpolla. Naisille ei tarjota samaa missään, istuvan vaatteen saaminen on lähes mahdollisuus ja vaatii useiden tuntien ja päivien etsimisen.

Kommentit (505)

Vierailija
61/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onpa huvittavaa että naiset "haaveilevat" jostain Dressmannin kaltaisesta liikkeestä. Monet kauppakeskukset ovat täynnä liikkeitä, jotka on täysin keskittyneitä naisten vaatteisiin ja joihin sinkkumiehillä ei ole mitään asiaa.

Ihan sama vaikka kauppakeskuksessa olisi 1000 naistenvaateliikettä, kun ei niistä kaupoista löydy sitä mitä on vailla!!

Vierailija
62/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin löytää pari siistiä perusmekkoa töihin. Jos löydän pituudelta sopivan mekon joka näyttää ulospäin hyvältä on aluskangas joustamatonta ja hiostavaa kuitua joka saa aikaan sen että mekko lyttää rintoja ja peppua ja kiristää hartioista tai sitten niiltä osin sopiva jää vyötäröltä löysäksi. Jos edes se aluskangas tehtäisiin jostain muusta olisi vaatteiden löytäminen huomattavati helpompaa.

Omat ompelutaidot ei riitä muokkaamaan saumoja niin monesta kohtaa.

Löysin H&M:ltä kivan mekon. Minulla ei ole isot rinnat ja peppukin ihan lättä mutta ilmeisesti tämä kolttu oli suunniteltu täysin tasapaksulle kun se lyttäsi minuakin. Päällimmäinen kangas oli hiukan joustavaa ja olisi varmaan ollut hyvä. Mietin mitä kävisi jos vain ratkoisi aluskankaan pois?

Ei minulla ole varaa alkaa mitään ompelijalla teettämään. Tietävätkö sitä ehdottavat edes mitä sellainen maksaa?

Vuori laitetaan yleensä, jotta mekko liikkuisi päällä. Voit aivan hyvin leikata sen pois ja toiset kankaat eivät vaadi mitään vuorikangasta, mutta jos tämä vaatisi, niin voit tietenkin laittaa sinne alle irrallisena, vaikka silkistä. Se laitetaan myös monesti ihan ulkonäkö syistä, koska tukikankaat ja muut saumat näyttävät sika rumilta ja saattavat olla karheita.

Mittatilaustyönä tehdyt vaatteet ovat tietysti kalliimpia, mutta jos teetättää samalla kaavalla useampia, niin ehkä se tulee vähän halvemmaksi. Ulkomailla monessa maassa saa aika halvalla teetätettyä joten matkoilla kannattaa miettiä ehkä tuota vaihtoehtoa.

Vähän jotain tälläistä pelkäsinkin että aluskankaan poistaminen vaikuttaisi koko vaatteen ryhtiin.

Katselin siis 30€ mekkoa. Tiedän kyllä mitä mittatilaus maksaisi, kaverini olisi tehnyt alennuksella mutta silti hinta olisi aivan liikaa minulle.

Hanki käytetty perusompelukone ja opettele tekemään itse.

Kuka kuvittelee saavansa muutamalla kympillä hyvälaaruisen ja istuvan vaatteen?

Yksi vaihtoehto on tietysti kirppari, UFF tai vastaava seconhand-kaupoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä näkisin että naisille on huomattavasti enemmän vaihtoehtoja.

Vierailija
64/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten pitkävartisissa saapikkaissa on todella usein jättimäinen sääriosa - etenkin, jos koko alkaa nelosella? Miksi ajatellaan automaattisesti niin, että jos koko on vähän isompi, sääretkin ovat paksut pökkelöt?

Sama pätee ns terveyskenkiin. Itsellä vähän vaivaisenluu- ja virheasento-ongelmaa niin tarvitsen vähän laajemman lestin. Nämä kengät ovat kuitenkin kauttaaltaan leveitä nilkasta sääreen. Ohutnilkkaisena ja -säärisenä ei oikein löydä hyvännäköisiä ja sopivia kenkiä.

Vierailija
65/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vogliassa on perussiistejä vaatteita. Yleismitoitus aika sopiva keskivertosuomalaiselle. Housuja eri vartalotyypeille.

Miinusta siitä, että osa vaatteista sairaan rumia tai keinomateriaalia.

Aika kalliita on kun sen saman mitoituksen keinokuiturätin voi käydä ostamassa ihan mistä tahansa muualtakin. Tätimäisiä ei siistejä.

Voglian vaatteet ovat tätimäisiä ja minulle alle 160cm toki liian pitkiä kuten lähes kaikki vaatteet. Suoraa helmaa voi toki lyhentää mutta jos siinä on esim joku kuvio tai vaate on neuletta niin eipä voikaan. Voglian farkut ja housut ovat liian isoja ja pitkiä kuten myös hihat. Yhden sopivan jakun löysin sieltä pari vuotta sitten.

Hgissä on sentään yksi pikkuliike, jossa kauppias tuo vaatteita Ranskasta, Italiasta tai muualta Euroopasta. Ne ovat hyvännäköisiä, hyvälaatuisia ja olen löytänyt sieltä sopivia vaatteita mutta ihan täydellisesti istuvaa ei varmaan saa muuta kuin teettämällä. Hintakin on halvempi kuin esim Marimekolla, jossa taas ei minulle löydy juuri mitään vaikka joistakin kuoseista tykkään.

Eli sinä tarvitset ihan rehellisesti petit-mitoituksella vaatteesi. Normaalit koot on mitoitettu 167 pitkille.

Vierailija
66/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enpä ihmettele. Nainenhan ei löydä sieltä omasta komerostakaan yhtään mitään päälle pantavaa.

Kun ei ole mitään nättiä!!?

Vierailija
67/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten pitkävartisissa saapikkaissa on todella usein jättimäinen sääriosa - etenkin, jos koko alkaa nelosella? Miksi ajatellaan automaattisesti niin, että jos koko on vähän isompi, sääretkin ovat paksut pökkelöt?

Samasta syystä kuin suurikuppisten rintaliivien yhteydessä myytävät alushousut ovat "vatsaa tukevia" ja "muotoilevia". Isorintaisen täytyy ilmeisesti olla leveä joka suuntaan jos valmistajilta kysytään.

Vierailija
68/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin löytää pari siistiä perusmekkoa töihin. Jos löydän pituudelta sopivan mekon joka näyttää ulospäin hyvältä on aluskangas joustamatonta ja hiostavaa kuitua joka saa aikaan sen että mekko lyttää rintoja ja peppua ja kiristää hartioista tai sitten niiltä osin sopiva jää vyötäröltä löysäksi. Jos edes se aluskangas tehtäisiin jostain muusta olisi vaatteiden löytäminen huomattavati helpompaa.

Löysin H&M:ltä kivan mekon. Minulla ei ole isot rinnat ja peppukin ihan lättä mutta ilmeisesti tämä kolttu oli suunniteltu täysin tasapaksulle kun se lyttäsi minuakin. Päällimmäinen kangas oli hiukan joustavaa ja olisi varmaan ollut hyvä. Mietin mitä kävisi jos vain ratkoisi aluskankaan pois?

Ei minulla ole varaa alkaa mitään ompelijalla teettämään. Tietävätkö sitä ehdottavat edes mitä sellainen maksaa?

Tiedätkö sinä mitä maksaa? Netistä ensimmäinen vastaantuleva hinnasto oli tämä

http://www.minnamarja.fi/testdrive/index.php?r=site/page&view=prices

Minusta noin 100 euroa ei ole työstä paha hinta. Ostaa kunnon materiaalit niin saa vaatteen, joka kestää seuraavalle sukupolvelle asti.

210€ oli pidempi kotelomekko vuorella. Sitten jos siihen haluaa yhtään erikoisempaa saumaa tai näyttävyyttää nousee taas hinta. Myös se materiaali nostaa jos ei ota sitä perus.

Vierailija
69/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onpa huvittavaa että naiset "haaveilevat" jostain Dressmannin kaltaisesta liikkeestä. Monet kauppakeskukset ovat täynnä liikkeitä, jotka on täysin keskittyneitä naisten vaatteisiin ja joihin sinkkumiehillä ei ole mitään asiaa.

Ihan sama vaikka kauppakeskuksessa olisi 1000 naistenvaateliikettä, kun ei niistä kaupoista löydy sitä mitä on vailla!!

Voisiko johtua siitä naisesta?

Vierailija
70/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat mennä etsimään niistä liikkeistä sen perussiistin pikkumustan minulle ja muutamille muille täällä. Pituuksia oli 153cm ylöspäin normaalia pidempään naiseen. Oli rintavaa, rinnatonta, lättäpeppua ja muhkeampaa. Kerro sitten kun löysit jokaiselle sopivan :)

Vierailija
71/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enpä ihmettele. Nainenhan ei löydä sieltä omasta komerostakaan yhtään mitään päälle pantavaa.

Luitko keakustelua? Ei tietenkään ole kun kaupoissa ei naisille sellaisia myydä.

Vierailija
72/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat mennä etsimään niistä liikkeistä sen perussiistin pikkumustan minulle ja muutamille muille täällä. Pituuksia oli 153cm ylöspäin normaalia pidempään naiseen. Oli rintavaa, rinnatonta, lättäpeppua ja muhkeampaa. Kerro sitten kun löysit jokaiselle sopivan :)

Ilmottaudun mukaan! Jos etsin mittanauhan ja laitan mitat sekä suunnilleen mallikuvat millaista haen. Ei tarvitse itse mennä etsimään kun tämä löytää meitä naisia nopeammin ja helpommin meille sopivat vaatteet. Kuinka kätevää.

Vierailija
73/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vogliassa on perussiistejä vaatteita. Yleismitoitus aika sopiva keskivertosuomalaiselle. Housuja eri vartalotyypeille.

Miinusta siitä, että osa vaatteista sairaan rumia tai keinomateriaalia.

Aika kalliita on kun sen saman mitoituksen keinokuiturätin voi käydä ostamassa ihan mistä tahansa muualtakin. Tätimäisiä ei siistejä.

Voglian vaatteet ovat tätimäisiä ja minulle alle 160cm toki liian pitkiä kuten lähes kaikki vaatteet. Suoraa helmaa voi toki lyhentää mutta jos siinä on esim joku kuvio tai vaate on neuletta niin eipä voikaan. Voglian farkut ja housut ovat liian isoja ja pitkiä kuten myös hihat. Yhden sopivan jakun löysin sieltä pari vuotta sitten.

Hgissä on sentään yksi pikkuliike, jossa kauppias tuo vaatteita Ranskasta, Italiasta tai muualta Euroopasta. Ne ovat hyvännäköisiä, hyvälaatuisia ja olen löytänyt sieltä sopivia vaatteita mutta ihan täydellisesti istuvaa ei varmaan saa muuta kuin teettämällä. Hintakin on halvempi kuin esim Marimekolla, jossa taas ei minulle löydy juuri mitään vaikka joistakin kuoseista tykkään.

Eli sinä tarvitset ihan rehellisesti petit-mitoituksella vaatteesi. Normaalit koot on mitoitettu 167 pitkille.

Niin täällä muutama muukin mutta sehän se ongelma onkin kun Suomessa ei liikeistä saa eri kokoisille naisille vaatteita. Tällä hetkellä New Yorkerista esim minä lyhyempi löydän housuja ihan ok lahkeilla mutta se rättiliike ei auta kun etsii niitä siistejä vaatteita.

Vierailija
74/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vuori laitetaan yleensä, jotta mekko liikkuisi päällä. Voit aivan hyvin leikata sen pois ja toiset kankaat eivät vaadi mitään vuorikangasta, mutta jos tämä vaatisi, niin voit tietenkin laittaa sinne alle irrallisena, vaikka silkistä. Se laitetaan myös monesti ihan ulkonäkö syistä, koska tukikankaat ja muut saumat näyttävät sika rumilta ja saattavat olla karheita.

Mittatilaustyönä tehdyt vaatteet ovat tietysti kalliimpia, mutta jos teetättää samalla kaavalla useampia, niin ehkä se tulee vähän halvemmaksi. Ulkomailla monessa maassa saa aika halvalla teetätettyä joten matkoilla kannattaa miettiä ehkä tuota vaihtoehtoa.

Vähän jotain tälläistä pelkäsinkin että aluskankaan poistaminen vaikuttaisi koko vaatteen ryhtiin.

Katselin siis 30€ mekkoa. Tiedän kyllä mitä mittatilaus maksaisi, kaverini olisi tehnyt alennuksella mutta silti hinta olisi aivan liikaa minulle.

Hanki käytetty perusompelukone ja opettele tekemään itse.

Kuka kuvittelee saavansa muutamalla kympillä hyvälaaruisen ja istuvan vaatteen?

Yksi vaihtoehto on tietysti kirppari, UFF tai vastaava seconhand-kaupoa.

Olen laadusta oikein valmis tinkimään kunhan Suomeen saataisiin kauppa joka myisi istuvia vaatteita eri kokoisille ihmisille.

Vierailija
75/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu, tämä nainen kun ei halua vaatteessaan olevan pitsiä, kuvioita, glitteriä, läpikuultoa, reikiä, isoja logoja, hörselöä, liuhuketta, helmiä, ruusukkeita, nauhoja tai isoja kaula-aukkoja. Vaatteen pitäisi olla sopivan kokoinen (ei makkarankuorta mutta ei oversizeakaan) ja lisäksi vielä laadukas. Olisin valmis käyttämään reippaammin rahaakin, mutta usein tulen tuntien "shoppailun" jälkeen tyhjin käsin kotiin. Filippa K:lla olisi kriteerit täyttäviä vaatetta, mutta näitä ei ole juuri missään enää myynnissä (sokoksella ja stockkalla muutamia malleja). Ilmeisesti Helsingissäkään ei ole enää myymälää.

Vierailija
76/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö esim. Zizzi kelpaa? En ole kohderyhmää, mutta ainakin ohimennen katsottuna näyttävät ihan kivoilta vaatteilta, eivät tätimäisiltä. 

https://www.zizzi.fi/myydyimmat 

Vierailija
77/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedätkö sinä mitä maksaa? Netistä ensimmäinen vastaantuleva hinnasto oli tämä

http://www.minnamarja.fi/testdrive/index.php?r=site/page&view=prices

Minusta noin 100 euroa ei ole työstä paha hinta. Ostaa kunnon materiaalit niin saa vaatteen, joka kestää seuraavalle sukupolvelle asti.

210€ oli pidempi kotelomekko vuorella. Sitten jos siihen haluaa yhtään erikoisempaa saumaa tai näyttävyyttää nousee taas hinta. Myös se materiaali nostaa jos ei ota sitä perus.

Kyllä minä ymmärrän pitkällä kotelomekolla sitten jo juhlapukua, joka ulottuu maahan asti. Sellaistako olet hakemassa?

Vierailija
78/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luitko keakustelua? Ei tietenkään ole kun kaupoissa ei naisille sellaisia myydä.

Mutta se kaappi on täynnä niitä kymmeniä epäsopivia, tai rumia vaatteita. Kuka ne sinne oikein on työntänyt? Joku kotikiusaaja, vai?

Vierailija
79/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Johtuu, tämä nainen kun ei halua vaatteessaan olevan pitsiä, kuvioita, glitteriä, läpikuultoa, reikiä, isoja logoja, hörselöä, liuhuketta, helmiä, ruusukkeita, nauhoja tai isoja kaula-aukkoja. Vaatteen pitäisi olla sopivan kokoinen (ei makkarankuorta mutta ei oversizeakaan) ja lisäksi vielä laadukas. Olisin valmis käyttämään reippaammin rahaakin, mutta usein tulen tuntien "shoppailun" jälkeen tyhjin käsin kotiin. Filippa K:lla olisi kriteerit täyttäviä vaatetta, mutta näitä ei ole juuri missään enää myynnissä (sokoksella ja stockkalla muutamia malleja). Ilmeisesti Helsingissäkään ei ole enää myymälää.

Entäpä, jos teettäisit?

Vierailija
80/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutta se kaappi on täynnä niitä kymmeniä epäsopivia, tai rumia vaatteita. Kuka ne sinne oikein on työntänyt? Joku kotikiusaaja, vai?

Et ole ymmärtänyt mistä täällä keskustellaan. Suositten poistumaan ettet tee itsestäsi enempää narria.