Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi naisille ei ole liikettä joka myisi useissa eri koossa ja malleissa perussiistejä vaatteita?

Vierailija
08.09.2019 |

Kuten Dressman. Sieltä saa jokainen mies siistit ja istuvat vaatteet helpolla. Naisille ei tarjota samaa missään, istuvan vaatteen saaminen on lähes mahdollisuus ja vaatii useiden tuntien ja päivien etsimisen.

Kommentit (505)

Vierailija
101/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten pitkävartisissa saapikkaissa on todella usein jättimäinen sääriosa - etenkin, jos koko alkaa nelosella? Miksi ajatellaan automaattisesti niin, että jos koko on vähän isompi, sääretkin ovat paksut pökkelöt?

Meidän myymälässä myydään XS varrella saapikkait, löytyy Gaborilta ja Tamarikselta. Kyllä niitä siis löytyy.

Terv. Myyjä

Vierailija
102/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi naisten pitkävartisissa saapikkaissa on todella usein jättimäinen sääriosa - etenkin, jos koko alkaa nelosella? Miksi ajatellaan automaattisesti niin, että jos koko on vähän isompi, sääretkin ovat paksut pökkelöt?

Samasta syystä kuin suurikuppisten rintaliivien yhteydessä myytävät alushousut ovat "vatsaa tukevia" ja "muotoilevia". Isorintaisen täytyy ilmeisesti olla leveä joka suuntaan jos valmistajilta kysytään.

Joo, tämä on Suomessa yleinen harhaluulo. Voi johtua myös siitä, että meillä myytävät isokuppiset liivit ovat yleensä tehty isokokoisille naisille eli niissä on leveät kaarituetkin ja olkaimetkin voivat olla leveällä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei löydä vaatteita 😂😂😂 Miten miehille voi riittää yksi kauppa ja naisille ei riitä kaikki maailman kaupat? Syy on nyt ihan jossain muualla mistä te puhutte. Pistäkää aivosolut töihin ja miettikää mikä tuo syy voisi olla.

Minkä ajattelet olen syy jos sinusta se ei ole se että tämä yksi miesten liike onnistuu myymään vaatteita eri pituisille ja kokoisille miehille mitä nämä kaikki naisten vaateliikkeet taas eivät tee vaan valmistavat samalle naiselle kaiken? Plus niissä ei pahemmin ole sitä siistiä bisnesvaatetta, jos olet nähnyt niin olemme enemmän kuin kuulolla missä oli.

Kannattaa varmaan lukea keskustelu ennen kuin alkaa epäonnistuneesti päteä jostain mistä itsellä ei selvästi ole mitään tietoa.

Vierailija
104/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhamaisuus. Nirsous. Kun mikään ei riitä. Onhan näitä syitä, mutta ne eivät kelpaa.

Paradoksaalisesti samat syyt pätevät tuohon, miksi nuo syyt eivät kelpaa. 😂😂😘

Vierailija
105/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen löytänyt Mark & Spenceriltä kohtuu hintaisia perusvaatteita mm. monikäyttöisen pikkumustan, mitä pidin viimeksi hautajaisissa. Koko jutuista en tiedä, kun olen 38 - 40 kokoinen ja katson vain omaa kokoa.

M&S on kyllä ollut paljon kauniita siistejä vaatteita. Juuri sellaisia mekkoja mitä olen hakenut. Mutta taas päästään koko asiaan eli mitoitus liian pitkää ja liian vähän tilaa rinnalle ja lantiolle jos on hyvä vyötäröltä.

Tämä näyttäisi olevan usemankin naisen ongelma tässä keskustelussa?

Vierailija
106/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset ei löydä vaatteita 😂😂😂 Miten miehille voi riittää yksi kauppa ja naisille ei riitä kaikki maailman kaupat? Syy on nyt ihan jossain muualla mistä te puhutte. Pistäkää aivosolut töihin ja miettikää mikä tuo syy voisi olla.

Minkä ajattelet olen syy jos sinusta se ei ole se että tämä yksi miesten liike onnistuu myymään vaatteita eri pituisille ja kokoisille miehille mitä nämä kaikki naisten vaateliikkeet taas eivät tee vaan valmistavat samalle naiselle kaiken? Plus niissä ei pahemmin ole sitä siistiä bisnesvaatetta, jos olet nähnyt niin olemme enemmän kuin kuulolla missä oli.

Kannattaa varmaan lukea keskustelu ennen kuin alkaa epäonnistuneesti päteä jostain mistä itsellä ei selvästi ole mitään tietoa.

Onko paikalla yhtään naisten vaateliikkeen myyjää, joka allekirjoittaa tuon mongerruksen?

*eri

Vierailija
107/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö esim. Zizzi kelpaa? En ole kohderyhmää, mutta ainakin ohimennen katsottuna näyttävät ihan kivoilta vaatteilta, eivät tätimäisiltä. 

https://www.zizzi.fi/myydyimmat 

Ei taida kukaan tähän kommentoinut olla kohderyhmää eikä vaatteet pikkumustaa tai työvaatetta mitä haettu. Taitaa se ekan sivun naisten bisnespukeutuminen farkkuihin olla yhä vain ainut vaihtoehto.

Tai sitten naisten pitää teettää vaattensa. On muuten farkkuliike joka väittää tekevänsä ja muokkaavansa kaikille sopivat pökät. Silti ei saada naisille sitä vastaavaa siistejä vaatteita tekemään.

No tässä  on yksi kotelomekko tuolta sivustolta. Siellä on kohta, mistä voi valita istuvuuden. Sopii varmaankin töihinkin.

https://www.zizzi.fi/mekot/mekko-m57370a 

Et voi olla tosissasi. Mekko jossa mautonta kiiltävää tekonahkaa kyljissä. Tuo on siisti enintään kaupungin halvimmassa strippiluolassa.

Ja eihän tässä ketjussa ole puhe lihavien vaatteista. Noissa pienin koko oli 44. Ei nämä ole normaalikokoisille!

Vierailija
108/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Halonen-Carlsson

Halosella kyllä on paljon eri merkkejä eri kokoisille. Muttei kyllä ole halvimmasta päästä.

Haloselta löytää joskus jotain ja olen itse löytänyt kohtuuhinnalla. Mutta valikoima on enimmäkseen polyesteriä ja viskoosia.

Vierailija
109/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä löytyy kauppoja ainakin pk-seudulta. Ril's, Your Face, Comma ym.

Vierailija
110/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin löytää pari siistiä perusmekkoa töihin. Jos löydän pituudelta sopivan mekon joka näyttää ulospäin hyvältä on aluskangas joustamatonta ja hiostavaa kuitua joka saa aikaan sen että mekko lyttää rintoja ja peppua ja kiristää hartioista tai sitten niiltä osin sopiva jää vyötäröltä löysäksi. Jos edes se aluskangas tehtäisiin jostain muusta olisi vaatteiden löytäminen huomattavati helpompaa.

Omat ompelutaidot ei riitä muokkaamaan saumoja niin monesta kohtaa.

Oletko kokeillut Nanson mekkoja? Kudos?

Aina on mahdollisuus ompeluttaa. Saa juuri sopivan ja ihan mistä kankaasta haluaa.

https://nansoshop.com/Nanso/Mekot/c/n15

https://shop.kude.fi/category/2/mekot

https://shop.kaino.fi/epages/kaino.sf/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/20141103…

Nämä on juuri sitä tätivaatetta. Olen 29-vuotias, en halua pukeutua asiakastapaamisissa kuten 60-vuotias kotitalousopettaja.

Niin että tissit ja napa pitää näkyä ja helma saa olla vesirajaan? Esim pikkumustan voi asustaa ihan haluamaansa tyyliin.

Löytyisi edes se peruspikkumusta jostain jota voisi asustaa. Ei ole vielä löytynyt mistään vuosien etsimisen jälkeen.

Ja kun olet tätä vaateliikkeestä kysynyt.. sinulle on vastattu mitä? Pikkumustiahan löytyy ihan helposti, esim. meidän pikkukaupungin Moda ketjun liikkeestä.

Vierailija
111/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me jokainen laitamme sinulle mittamme ja sinä käyt ne kaikki maailman naisten kaupat läpi löytäen meille jokaiselle sen sopivan siistin vaatteen 🥰

Varmasti aikasi ja aivosolusi riittävät siihen?

Vierailija
112/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voglia, Nanso, Sokos, Stocmann

Vierailija
113/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidän myymälässä myydään XS varrella saapikkait, löytyy Gaborilta ja Tamarikselta. Kyllä niitä siis löytyy.

Terv. Myyjä

Löytyykö pitkävartisia saappaita pienessä koossa niin että lesti ja varsi on tarpeeksi leveä?

Vierailija
114/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä haluaisin löytää pari siistiä perusmekkoa töihin. Jos löydän pituudelta sopivan mekon joka näyttää ulospäin hyvältä on aluskangas joustamatonta ja hiostavaa kuitua joka saa aikaan sen että mekko lyttää rintoja ja peppua ja kiristää hartioista tai sitten niiltä osin sopiva jää vyötäröltä löysäksi. Jos edes se aluskangas tehtäisiin jostain muusta olisi vaatteiden löytäminen huomattavati helpompaa.

Aina on mahdollisuus ompeluttaa. Saa juuri sopivan ja ihan mistä kankaasta haluaa.

Nämä on juuri sitä tätivaatetta. Olen 29-vuotias, en halua pukeutua asiakastapaamisissa kuten 60-vuotias kotitalousopettaja.

Niin että tissit ja napa pitää näkyä ja helma saa olla vesirajaan? Esim pikkumustan voi asustaa ihan haluamaansa tyyliin.

Löytyisi edes se peruspikkumusta jostain jota voisi asustaa. Ei ole vielä löytynyt mistään vuosien etsimisen jälkeen.

Ja kun olet tätä vaateliikkeestä kysynyt.. sinulle on vastattu mitä? Pikkumustiahan löytyy ihan helposti, esim. meidän pikkukaupungin Moda ketjun liikkeestä.

Vero moda on aivan loistava malliesimerkki tasapaksuista malleista. Harva nainen on niin rinnaton ja peputon.

Vierailija
115/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 164cm, eli vaatteet on yleensä liian pitkiä. En kuitenkaan ole siro, joten petit mallistot on auttamatta liian pieniä.

Olen harteikas ja suht lihaksikas mutta pienirintainen, joten yläosa mikä mahtuu selän ja harteiden puolesta, on edessä tyhjää täynnä.

Minulla on reidet ja takapuoli mutta myös vyötärö. Se mihin pylly mahtuu roikkuu vyötäröltä.

Nykyään käytän pelkästään mekkoja. Materiaalin pitää olla joko joustavaa tai valuvaa, jotta istuu paremmin ja saa vyötäröltä vyöllä istuvammaksi. En edes yritä löytää mitään valmiiksi istuvaa tai ns kovasta kankaasta tehtyä. Farkkuja tai muita joustamattomia housuja en ole käyttänyt vuosiin. Tai kauluspaitoja.

Ted Bakerin takit onneksi istuu melko hyvin, joskin harteilta sopivat on löysiä vyötäröltä, mutta pari senttiä nappeja siirtämällä saa ongelman piiloon. Muita takkeja en enää edes omista.

Vierailija
116/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat ojennelleet mekkoja jotka ovat tehty kuin tasan samalla kaavalla joka liikkeessä. Saman pituiselle, saman laitio-vyötärö-rinta suhteen omaavalle. Eroja ei liikkeiden välillä pahemmin ole.

Vierailija
117/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveän vaikea on löytää vaatteita kun on pitkä (177cm) ja paksu. Laihtua pitäisi, mutta jotain pitäisi sinäkin aikana käyttää. Perus lyhythihaiset paidat aina jotain ihme harsoa ja ekan pesun jälkeen pituudesta lähtee 10cm. Mistä löytää paitoja joista ei näy läpi ja ylettyvät vyötärön alapuolelle? Ei auta jos ottaa xxl koon, pituus silti liian lyhyt. Vaikka ne miten pesee oikein ja muotoilee pesun jälkeen.

Housut 10 cm liian lyhyet, mustia tarpeeksi pitkiä housuja ei löydy mistään.

Citymarketin Janina F vaatteista joskus löytyy jotain tarpeeksi pitkää ja kutistumatonta, ei mummomaista, mutta mistä muualta etsiä?

Pakko kohta kaivaa ompelukone esiin ja alkaa tehdä itse.

Vierailija
118/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama pätee ns terveyskenkiin. Itsellä vähän vaivaisenluu- ja virheasento-ongelmaa niin tarvitsen vähän laajemman lestin. Nämä kengät ovat kuitenkin kauttaaltaan leveitä nilkasta sääreen. Ohutnilkkaisena ja -säärisenä ei oikein löydä hyvännäköisiä ja sopivia kenkiä.

Olen ihmetellyt samaa. Miksi on niin vaikea löytää kenkiä, joissa olisi mukavasti ja ergonomisesti tilaa varpaille, mutta kantakuppi ei olisi hehtaarimallia? Onko tosiaan ihmisillä ja erityisesti naisilla muka yleisesti isot kantapäät, lukuunottamatta niitä jotka kärsivät jalkojen turvotuksesta? Rannoilla, uimahalleissa, pukuhuoneissa ja kaduilla sandaalijalkaisia tarkasteltuna ei vaikuta siltä.

Vierailija
119/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Löysin H&M:ltä kivan mekon. Minulla ei ole isot rinnat ja peppukin ihan lättä mutta ilmeisesti tämä kolttu oli suunniteltu täysin tasapaksulle kun se lyttäsi minuakin. Päällimmäinen kangas oli hiukan joustavaa ja olisi varmaan ollut hyvä. Mietin mitä kävisi jos vain ratkoisi aluskankaan pois?

Ei minulla ole varaa alkaa mitään ompelijalla teettämään. Tietävätkö sitä ehdottavat edes mitä sellainen maksaa?

Ratko alushame pois ja käytä itsellesi mieluisaa alushametta. Ennen vanhaan käytettiin ahkerasti alusvaatteita ja niiden päällä alushametta sekä vielä kainaloissa neppareilla kiinnitettäviä hikilappuja koska pyykinpesu oli hankalampaa kuin saunominen ja alusvaatteiden vaihto.

Tuuletettiin vaatteita enemmän sekä pestiin alusvaatteet ja hikilaput. Tuuletettuun mekkoon, paitaan tai neuleeseen kainaloon puhtaat hikilaput.

Hikilaput säästäisivät valtavasti luontoa eli toivon, että ne tulisivat uudelleen muotiin. Jokainen osaa ommella soikeita hikilappuja ja neppareita kiinni vaatteiden kainaloihin.

Vierailija
120/505 |
08.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terv. Myyjä

Kerrotko vielä, mikä on tämä meidän myymälä, että on helpompaa suunnistaa. Zalandolta olen onnistunut löytämään yhdet sopivat Gaborit ja yhdet Tamarikset.