Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uskovaiset pitävät yhtä ja jopa yli lahkorajojen. Oletteko muut huomanneet?

Vierailija
07.09.2019 |

Itse kristittynä saan yleensä tukea muilta uskovaisilta ja jostain syystä itsekin monesti tuen muita kristittyjä.

E todellakaan allekirjoita BB-Villen mielipiteitä ja ajatuksia - itse esimerksi hyväksyn seksuaalivähemmistöt - mutta ymmärän kyllä jossain määrin hänen pointtinsa ja minulla löytyy häntä kohtaan sympatiaa.

Ajatuksia?

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aihe. Olen kristitty myös. Rukoilin vähän aikaa sitten, että saisin saman suhtautumisen homoseksuaalisuuteen, mitä Jeesuksella siihen olisi.

Ja mikä Jeesuksen suhtautuminen homoseksuaalisuuteen olisi?

Vierailija
22/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh. Eri kristittyjen piirit ovat ihan valmiita sitomaan toisia kristittyjä paaluun ja kasaamaan rovion alle. Vain se, että maallinen esivalta kieltää sen jyrkästi, estää toimimasta niin. Ap:n väite ei ole tosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pöh. Eri kristittyjen piirit ovat ihan valmiita sitomaan toisia kristittyjä paaluun ja kasaamaan rovion alle. Vain se, että maallinen esivalta kieltää sen jyrkästi, estää toimimasta niin. Ap:n väite ei ole tosi.

No itseasiassa ne rovionpolttokiellot sääti kyllä kristillinen esivalta jo kauan ennen yhteiskuntien maallistumista.

Vierailija
24/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyt synnin?

Minkä synnin? Jos viittaat tällä seksuaalivähemmistöihin, niin en pidä esimerkiksi homoutta syntinä. Se, että kaksi ihmistä rakastavat toisiaan, ei ole huono juttu ollenkaan. Tietenkin homouteen liittyy asioita, joita en voi hyväksyä. Niin kuuluu kuitenkin myös heterohommiin.

ap

Se ettet sinä pidä homoutta syntinä on merkityksetöntä. Raamatun mukaan Jumala pitää ja tekee asian vesiselväksi.

Jos sinulla on olevinaan jotain Raamattua parempaa tietoa asiasta et ole kristitty vaan mystiikan kanssa puuhasteleva gnostilainen.

Raamattua voi tulkita ja tutkia monella eri tavalla.

Ei ole olemassa ihmistä, joka pystyy toteuttamaan kaikki raaamatun ohjeet - siis jos ajatellaan, että ohjeet otetaan kirjaimellisesti. Itse ajattelen, että raamattu on enemmänkin tarkoitettu herättämään ihmisen ajattelua ja kehittämään hänen moraalikäsityksiään. Jumala löytyy ihmisen sisältä eikä se löydy tiettyjä ohjeita noudattamalla, vaan syvällisellä ajattelemisella ja pysährtymisellä.

Homoseksuaalisuuden kohdalla ei ole mitään tulkinnanvaraisuutta. Se on niitä harvoja asioita jotka tehdään erittäin selväksi niin VTssä kuin UTssa että asia ei ole Herran mieleen.

Avioero on UT:ssa kyllä paljon selkeämmin vääräksi tuomittu asia.

Kummassakin myös köyhien riistäminen, mutta se on tietty vähän hankala, kun ei ole selkeää kriteeriä.

Vierailija
25/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäänpäin lämpenevä sekoilusakki. Ihan kaikki uskovaiset uskontoon katsomatta ovat, vaikka uskonnoksi olisi tullut vähähiilihydraattinen ruokavalio, peräsuolen huuhtelu tai hopeaveden juonti.

Vierailija
26/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä aihe. Olen kristitty myös. Rukoilin vähän aikaa sitten, että saisin saman suhtautumisen homoseksuaalisuuteen, mitä Jeesuksella siihen olisi.

Mitäs luulet, kun poikaporukassa hengaili ja toisiaan suutelivat?

Vierailija
27/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyt synnin?

Minkä synnin? Jos viittaat tällä seksuaalivähemmistöihin, niin en pidä esimerkiksi homoutta syntinä. Se, että kaksi ihmistä rakastavat toisiaan, ei ole huono juttu ollenkaan. Tietenkin homouteen liittyy asioita, joita en voi hyväksyä. Niin kuuluu kuitenkin myös heterohommiin.

ap

Se ettet sinä pidä homoutta syntinä on merkityksetöntä. Raamatun mukaan Jumala pitää ja tekee asian vesiselväksi.

Jos sinulla on olevinaan jotain Raamattua parempaa tietoa asiasta et ole kristitty vaan mystiikan kanssa puuhasteleva gnostilainen.

Ei ole olemassa ihmistä, joka pystyy toteuttamaan kaikki raaamatun ohjeet - siis jos ajatellaan, että ohjeet otetaan kirjaimellisesti. Itse ajattelen, että raamattu on enemmänkin tarkoitettu herättämään ihmisen ajattelua ja kehittämään hänen moraalikäsityksiään. Jumala löytyy ihmisen sisältä eikä se löydy tiettyjä ohjeita noudattamalla, vaan syvällisellä ajattelemisella ja pysährtymisellä.

Homoseksuaalisuuden kohdalla ei ole mitään tulkinnanvaraisuutta. Se on niitä harvoja asioita jotka tehdään erittäin selväksi niin VTssä kuin UTssa että asia ei ole Herran mieleen.

Kummassakin myös köyhien riistäminen, mutta se on tietty vähän hankala, kun ei ole selkeää kriteeriä.

Evlutkirkko onkin metsässä avioerojen kanssa.

Vierailija
28/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, mikä tekee uskonnollisista ihmisistä hyviä on se, että he ovat sentään edes miettineet moraalia ja sitä, millaisten arvojen mukaan elävät. Perusjampat vaihtelevat moraliaan sen mukaan, mikä kulloistakin tilannetta sattuu hyödyttämään.

Uskovainen voi perustella minkä tahansa asian Raamatulla.

Niinhän mormonilahkolaisetkin tekevät naittaessaan 12- vuotiaan tytön 40- vuotiaan neljänneksi vaimoksi.

Kuvitteletko, että moraalia ei voi olla ilman uskontoa?

Vierailija
29/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin mun lapsuudessa/nuoruudessa oli juuri näin, että uskovaiset piti yhtä.

Meidän porukassa oli pääosin vanhoillislestadiolaisia, sit pari helluntalaista, pari ”kirkkouskovaista”, mamuperheen muslimilapsi ja pienen paikkakunnan ainoa tataari.

Ketään ”tavisperheen” lasta ei ollut, kaikilla oli uskonnollinen perhe ja samassa veneessä oltiin vaikka uskonto tai lahko olisikin ollut eri.

Vierailija
30/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyt synnin?

ap

Puolisosta joka ei usko ja joka tahtoo erota saa erota, sanoo Paavali.

Vierailija
31/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäs luulet, kun poikaporukassa hengaili ja toisiaan suutelivat?

Olisiko tietoa spekuloinnin sijaan?

Vierailija
32/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin pyysin että oma suhtautuminen tulisi sellaiseksi kuin Jeesuksella.

Kaipa se oma sisäinen rauha Jumalan edessä kertoo myös jotain, että koetko sisäistä rauhaa (asiasta) . Esimerkiksi minä koen sisäistä rauhaa meikkaamisesta vaikka joku toinen ei olisi samaa mieltä. Ei minulla myöskään ole tarvetta väitellä hänen kanssaan tai suhtautua negatiivisesti.

Vierailija
33/33 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyväksyt synnin?

ap

Vanhassa testamentissa kahden miehen välinen yhdyntä on rikos. Myös uudesta testamentista löytyy kohtia, jotka voidaan tulkita siten, että miesten välinen yhdyhtä olisi syntiä. Muuhun homoeroottiseen toimintaan Raamattu ei ota yksiselitteisesti kantaa.