Poikkeustilanne! Onko sopivaa,että tässä tilanteessa mies maksaa naisen yöpymisen hotellissa vieraalla paikkakunnalla?
En tunne täältä muita kuin miehen ja miehen luokse en voi mennä koska hänen äitinsä päätti tehdä yllätysvisiitin poikansa luo. En ollut varautunut tähän ja junalippukin on ostettuna maanantaille. :( Miehen luo en vaan voi mennä koska on liian aikaista esitellä minut äidille. Minulla ei ole rahaa maksaa yöpymistä mutta mies tarjoutui maksamaan. Mitä tekisitte kinkkisessä tilanteessa?
Kommentit (53)
Lähde kotiin lapsi kulta! Vaihda lippu ja lähde.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen etiketti? Sovitte asian miehen kanssa, miten parhaaksi katsotte. Ei ehkä kannata lähteä vieraalle paikkakunnalle, jos ihan normaalit asiat (kuten junalipun vaihto) on täysin utopiaa. Ja minkä ihmeen takia sille äidillekään pitäisi selitellä yhtään mitään? Jos ei halua tyttöystävänä esitellä, niin kai sitä voi sanoa, että olet vain kaveri. Ostakoon vaikka sille äidille sitten sen hotellin ja sanoa, että ehti jo lupaamaan sinulle yöpaikan.
Ei missään nimessä voi tehdä noin! Mies on kasvanut todella konservatiivisessa ympäristössä jossa omia vanhempia tulee kunnioittaa. Oikeastiko laittaisit oman äitisi hotelliin? Jos minun sanotaan olevan vaan kaverini niin sehän valehtelemista koska seurustelemme. Älyhoi!
Öö, tulee kunnioittaa konservatiivisia vanhempia, mutta silti säädetään selän takana noin? :D Jos seurustelette, kerrotte sen sitten rehellisesti. Jos ette voi kertoa, ettehän te seurustelekaan, joten ei se ole mikään valhe.
Todellakin laittaisin oman äidin hotelliin, jos olen luvannut majoittaa jonkun muun (oli se nyt sitten kaveri tai säätö tai seurustelukumppani) ja äiti ilmestyy vain yhtäkkiä lupaa kysymättä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei sano äidilleen, että vierailu ei nyt sovi? Jos ei voi sanoa asiaa äidilleen, niin taitaa olla äitinsä talutusnuorassa. Kannattaisiko unohtaa tuo mies, vai haluatko elämääsi myös äidin?
Mies oli tulossa hakemaan minua asemalta mutta äiti yllätti ja tuli käymään. Sinulla ei taida olla mitään arvostusta eikä kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan? Luuletko että voit määräillä ja marssia noin vain sisään vielä kun olette tuore pari ja pitäneet asian toistaiseksi vain itsellänne? Älyhoi!
Mitä verhon raosta katsoin, niin äidillä on tänään minihame ja korkkarit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä ihmeen etiketti? Sovitte asian miehen kanssa, miten parhaaksi katsotte. Ei ehkä kannata lähteä vieraalle paikkakunnalle, jos ihan normaalit asiat (kuten junalipun vaihto) on täysin utopiaa. Ja minkä ihmeen takia sille äidillekään pitäisi selitellä yhtään mitään? Jos ei halua tyttöystävänä esitellä, niin kai sitä voi sanoa, että olet vain kaveri. Ostakoon vaikka sille äidille sitten sen hotellin ja sanoa, että ehti jo lupaamaan sinulle yöpaikan.
Seurusteluetiketti eli miten kustannukset jaetaan.. avlla mielipiteet jakautuu tässäkin asiassa..
Siis mitä väliä nyt on millään etiketillä, kun kuitenkaan sinulla ei ole varaa sitä hotellia maksaa? Etkä suostu menemään kotiin etkä miehen luo? Eipä tuossa oikein ole vaihtoehtoja? Toimit noin näköjään joka tapauksessa, oli se etiketti nyt mitä tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi mies ei sano äidilleen, että vierailu ei nyt sovi? Jos ei voi sanoa asiaa äidilleen, niin taitaa olla äitinsä talutusnuorassa. Kannattaisiko unohtaa tuo mies, vai haluatko elämääsi myös äidin?
Mies oli tulossa hakemaan minua asemalta mutta äiti yllätti ja tuli käymään. Sinulla ei taida olla mitään arvostusta eikä kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan? Luuletko että voit määräillä ja marssia noin vain sisään vielä kun olette tuore pari ja pitäneet asian toistaiseksi vain itsellänne? Älyhoi!
Mitä ihmeen kunnioitusta? Miten se on epäkunnioittavaa, että kertoo äidilleen seurustelukumppanista tai järjestää äidilleen majoituksen hotelliin?
Tuohan vasta epäkunnioittavaa on, jos seurustelette, ettekä kerro edes äidille.
Miehellä tuli mielenkiintoisempi nainen kylään joten ap piti saada pois alta.
Sorry ap mutta jos kyseessä olisi ap:n äiti mies olisi vaikka valehdellut joutuvansa matkalle itse ja olisi juuri nyt vieressäsi hotellihuoneen sängyssä alasti jos ei nyt kehtaisi sanoa äidilleen mistä on oikeasti kyse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmeen kunnioitusta? Miten se on epäkunnioittavaa, että kertoo äidilleen seurustelukumppanista tai järjestää äidilleen majoituksen hotelliin?
En halua että minut esitellään näin nopeasti koska olemme seurustelleet vasta pari kuukautta. Minut että mies on kasvatettu samalla tavalla kunnioittamaan vanhempia ihmisiä joten ainakin arvot mätsäävät. Et ymmärrä eikä sinulla ole mitään kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan. Äitiä ei nyt laiteta hotelliin ja sillä sipuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En halua että minut esitellään näin nopeasti koska olemme seurustelleet vasta pari kuukautta. Minut että mies on kasvatettu samalla tavalla kunnioittamaan vanhempia ihmisiä joten ainakin arvot mätsäävät. Et ymmärrä eikä sinulla ole mitään kunnioitusta vanhempia ihmisiä kohtaan. Äitiä ei nyt laiteta hotelliin ja sillä sipuli.
Sinä olet ymmärtänyt tuon kunnoitusjutun jotenkin nurinperin. Konservatiivista ihmistä ei loukkaa se, että hänelle esitellään tyttöystävä, vaan se, että ylipäätään on tyttöystävä, jonka kanssa tehdään ties mitä. Sinä siis loukkaat tätä ihmistä tälläkin hetkellä, vaikka hän ei sitä tiedäkään. Etkö yhtään häpeä?! Etkö yhtään kunnioita tätä äitiä, kun tapailet hänen poikaansa?!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulehan nyt tyttö, minä olen 56 v. ja minulla on aikuisia lapsia. En voisi kuvitellakaan, että menisin pojalleni yllätysvierailulle. Kunnioitan poikani yksityisyyttä ja menen poikani luo silloin kuin hänelle sopii. Kunnioitan myös vanhempia ihmisiä, mm. 95 vuotiasta äitiäni. Omituista salailla seurustelu äidiltä. Minusta oli mukavaa, kun poikani esittelivät tyttöystävänsä minulle.
Ja mitenkäs sinä kunnioitit tätä äitiä, kun lähdit ilman tapaamaan hänen poikaansa ja aioit yöpyä hänen luonaan etkä varautunut hotellimajoittumiseen?
Äiti, just joo.
Vaimo siellä on kotona, ei yllättäen lähtenytkään sukuloimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet vaihtamaan sen junalipun tälle päivälle. Ja miten vitussa voit olla vieraalla paikkakunnalla ilman YHTÄÄN rahaa?!?
Lipun vaihto maksaa joten ei onnistu. Oletko koskaan ollut opiskelija ja tehnyt osa-aikatyötä pienellä palkalla? Missä kuplassa elät?
Se lipun vaihto maksaa 5€ jos on varaa ostaa lippu, niin luulisi että on varaa vaihtaa se myös.
Äiti voi nauttia siitä hotellista ja hotellin aamupalasta! Voi olla luksusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä tuossa olisi ongelma? Tottakai mies voi maksaa hotellin jos kerran haluaa.
Toisaalta ihan yhtä hyvin hän voi muuttaa junalippusi aikaisemmalle päivälle.
Ihan miten vaan. En ymmärrä mikä tässä on ongelma.
Minulla ei ole yhtään ylimääräistä rahaa yöpyä hotellissa, miehelle en ole esittänyt rikasta tyttöstä ja tämä äidin vierailu tuli ihan puun takaa. Jos mies maksaa hotellin niin minulle tulee huono omatunto että olen huono tuleva miniä. En tiedä mikä on oikea etiketti tällaisissa tilanteissa koska tämä on ensimmäinen parisuhteeni joka on alussa.
Normaali mies sanoo tuossa tilanteessa äidilleen, että ei voi majoittaa tätä juuri nyt. Ei jatkoon tätä.
Vierailija kirjoitti:
Äiti, just joo.
Vaimo siellä on kotona, ei yllättäen lähtenytkään sukuloimaan.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai arvostus ja kunnioitus nyt tarkoita sitä, että vanhempi sukulainen pitää aina majoittaa omaan kotiinsa kun tämä haluaa, miten lyhyellä varoitusajalla tahansa?
Seurusteluetiketti eli miten kustannukset jaetaan.. avlla mielipiteet jakautuu tässäkin asiassa..