Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuka on rikas?

Vierailija
07.09.2019 |

Kovasti käydään keskustelua rikkaista, mutta millä kriteereillä joku edes on rikas? Kuinka paljon pitää saada nettona käteen/kk tai millainen omaisuus pitää olla että on rikas?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
12.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin, että rikas on verrokkiryhmässä (esim. sama kansalaisuus) sellainen, jonka nettovarallisuus on enemmän kuin vaikkapa 99%:lla porukasta. Se on siis suhteellinen käsite. 

Varakas voi olla, kun netto-omaisuus on vaikkapa kuusinumeroinen. Varakkuudelle voi määrittää absoluuttisen rajan.

Vakavarainen on sellainen, joka selviää elinkustannuksistaan ongelmitta, eikä kärsi oleellisia materiaalisia puutteita. Hyvätuloiset ovat usein vakavaraisia, mutteivät välttämättä varakkaita tai rikkaita. Keskituloinenkin voi olla ihan hyvin vakavarainen, kunhan talous on tasapainossa. Periaatteessa pienituloinenkin voi olla, mutta tilanne on herkkä yllättäville suurille menoille, mikä saattaa kääntää tilanteen nopeasti. 

Tulotaso ei sinänsä kerro rikkaudesta tai varakkuudesta. Voi olla suuri omaisuus, mutta pienet tulot. Tai päinvastoin. 

Vierailija
42/42 |
01.09.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en pidä itseäni rikkaana olen 70 vuotias tein töitä 45 vuotta ja omaisuuteni on vähän yli miljoonan. Kovalla työllä olen  sen hankkinut sen, saan kyllä ostettua mitä tarvitsen olen vain tyytyväinen en rikas. Rikkautta voi mitata monilla eri tavoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä yhdeksän