Kuka on rikas?
Kovasti käydään keskustelua rikkaista, mutta millä kriteereillä joku edes on rikas? Kuinka paljon pitää saada nettona käteen/kk tai millainen omaisuus pitää olla että on rikas?
Kommentit (42)
Jos omistaa noin 800 000 euron varallisuuden niin onko nettovarallisuudellaan keskiluokkaa? Mikä on siis keskiluokan varallisuus noin..
Tosiasiassa se on rikas joka kuoltuaan menee paratiisiin ja se köyhä (olkoon kuinka rikas hyvänsä) joka menee kuoltuaan sinne k.dotukseen.
Marraskuussa tulee taas verotiedot julki. Iltasanomat ja Iltalehti kertovat siinä vain vähintään 100 000 vuodessa tienaavien tiedot. Toki kaikkien verotiedot saa selville, menemällä verotoimistoon.
Mutta jotain kertoo juuri tuo sadantonnin vuositulot, eli heitä pidetään ilmeisesti varakkaana.
Ainakin Soros ja Musk on rikkaita. Ja Suomessa Herlinit ja Wihuri.
Rikas ei ole se jolla on paljon vaan se, jolta puuttuu vähän
Pankin mielestä olet rikas siinä 20-25 miljoonan tuntumassa.
Silloin et enää ole nordeassa tuollainen pelkkää hiekkaa lattialle asiakas. Saatat jopa saada jonkinlaista semilaadukasta palvelua.
Hjallis ehkä ainoa tunnettavissa/haluaa olla esillä oleva.
Isotissinen nainen. Ei tarvi olla edes kaunis, kunhan on isot tissit.
Vierailija kirjoitti:
Suomalaisten ja muunmaalaisten välillä on sellainen ero että muissa maissa ihmiset eivät nojaa eläkejärjestelmiin vaan säästävät selkeää käteistä eläkepäiviään varten. Ostavat kohtuuhintaisen omiin tuloihin sopivan asuimiston jotta voivat silti elää täysillä koko ajan. Perhe ja suku ovat tukena koko elämän. Kaikesta ei tarvitse maksaa viimeisen päälle kuten Suomessa. Nuoret eivät pistä ensimmäisiä tonnejaan ulkomaanmatkailuun tai Guccin kassiin vaan omaa kotia varten säästöön. Suomessa eletään jatkuvasti lainoilla ja osamaksuilla, nolla euroa tilillä ennen seuraavaa tilipäivää. Ja kehutaan kaikille kuinka hyvin osaa hoitaa raha-asiat:DDD Suomi- lainanantajien ihannemaa!
Just joo, joku 100 egen norwegian matka etelään, asutaan airbnb torakkakämpässä tai femman hostellissa ja päiväksi mennään 5 tähden hotellin ottamaan instagram kuvat. Gucci on joku muutamalla kympillä ostettu jostakin turkin basaarilta. Siinä on suomalaisten rikkaitten elämä.
Totta toki tuo nolla egee tilillä ja pikavipit tapissa osa.
Rikas tarkoittaa raharikasta ja vaikutusvaltaista, muut ovat varakkaita jos rahasta kyse.
Soffella meni aika hyvin ennenkun kytät haki sen huumediileri miehen. Ei se aurinko vaan haluu paistaa wt muijan risukasaan.
Vierailija kirjoitti:
Marraskuussa tulee taas verotiedot julki. Iltasanomat ja Iltalehti kertovat siinä vain vähintään 100 000 vuodessa tienaavien tiedot. Toki kaikkien verotiedot saa selville, menemällä verotoimistoon.
Mutta jotain kertoo juuri tuo sadantonnin vuositulot, eli heitä pidetään ilmeisesti varakkaana.
Ei ne oikeasti rikkaat edes näy tuolla listalla kun rahat on laitettu luxemburgin lombardiin, swiss laiffiin, united bankersin viron virityksiin, nordea fim kapeihin, singaporeen, cayman hedgerahastoihin.
Terv rikas
Vierailija kirjoitti:
Rikas on sellainen, jonka ei tarvitse tehdä töitä (jos ei välttämättä halua), mutta silti voi huoletta viettää luxuselämää.
No niin, minä kuulun tähän joukkoon. Eli olen siis sinun mielestäsi rikas. Mielenkiintoiseksi asian tekee se, että minun mielestäni olen vain hyvin toimeentuleva ja rikkaita ovat ne, joilla on varaa privaattijettiin ja -jahtiin.
Joku voi pitää jotain rikkaana mutta todellisuudessa saattaa käydä leipäjonossa tai jossain hakemassa ruokakassin
Ei kai rikas itse itseään rikkaaksi tituleeraa, muuthan sen tekevät. Nälkä kasvaa syödessä ja rikkaat ovat lähtökohtaisesti ahneita. Rikkaaksi tullaan köyhien ansiosta. Siellä missä on rikas niin yleensä ympärillä suuri määrä köyhiä, joilta tämä rikkaus on tavalla tai toisella ansaittu.
Akateemisessa ammatissani tienaa helposti vuodessa 200-250 ke brutto (BTDT). Teen nykyisin työtä sen verran, että brutto n 60-70 ke. Asunto ollut toistakymmentä vuotta unelma-asunto, josta ei syytä haikailla muuta. Veneet, mökit yms nähty ja koettu lapsiperhe-elämänvaiheessa. Matkailen riittävästi. Omaa aikaa tehdä mitä haluaa. Rahat yli kiinteän omaisuuden riittäisivät elämäntapaamme hamaan vanhuuteen. Olen rikas mielestäni. Jos teen päivän töitä ahkerasti voin helposti illalla syödä nettoansiolla puolison kanssa (kaikkein) kalleimmissa ravintoloissa pitkän kaavan mukaan. Mieluummin herään rauhassa, käyn ostoksilla hallissa ja torilla kävellen ja himmaillen, välillä metsällä tai kalassa ja valmistelen pitkän kaavan mukaan gourmetaterian itse.
Tietysti, jos Bentleyt, jetit ja luksusjahdit olisivat tarpeen, olisin köyhä.
Asenne- ja valintakysymys.
Se on rikas jolla on maailman paras mielitietty kumppaninaan ja joka vastaavasti ajattelee kumppanistaan
-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-
Vierailija kirjoitti:
Akateemisessa ammatissani tienaa helposti vuodessa 200-250 ke brutto (BTDT). Teen nykyisin työtä sen verran, että brutto n 60-70 ke. Asunto ollut toistakymmentä vuotta unelma-asunto, josta ei syytä haikailla muuta. Veneet, mökit yms nähty ja koettu lapsiperhe-elämänvaiheessa. Matkailen riittävästi. Omaa aikaa tehdä mitä haluaa. Rahat yli kiinteän omaisuuden riittäisivät elämäntapaamme hamaan vanhuuteen. Olen rikas mielestäni. Jos teen päivän töitä ahkerasti voin helposti illalla syödä nettoansiolla puolison kanssa (kaikkein) kalleimmissa ravintoloissa pitkän kaavan mukaan. Mieluummin herään rauhassa, käyn ostoksilla hallissa ja torilla kävellen ja himmaillen, välillä metsällä tai kalassa ja valmistelen pitkän kaavan mukaan gourmetaterian itse.
Tietysti, jos Bentleyt, jetit ja luksusjahdit olisivat tarpeen, olisin köyhä.
Asenne- ja valintakysymys.
Loistava palkka. Oletko varma että olet oikeasti ansainnut kaiken. Moni "akateeminen" saa loistavan palkan, saamatta juuri mitään aikaan työpaikalla. Tuurista kyse näissä ylipalkkauksissa.
Suomalaisten ja muunmaalaisten välillä on sellainen ero että muissa maissa ihmiset eivät nojaa eläkejärjestelmiin vaan säästävät selkeää käteistä eläkepäiviään varten. Ostavat kohtuuhintaisen omiin tuloihin sopivan asuimiston jotta voivat silti elää täysillä koko ajan. Perhe ja suku ovat tukena koko elämän. Kaikesta ei tarvitse maksaa viimeisen päälle kuten Suomessa. Nuoret eivät pistä ensimmäisiä tonnejaan ulkomaanmatkailuun tai Guccin kassiin vaan omaa kotia varten säästöön. Suomessa eletään jatkuvasti lainoilla ja osamaksuilla, nolla euroa tilillä ennen seuraavaa tilipäivää. Ja kehutaan kaikille kuinka hyvin osaa hoitaa raha-asiat:DDD Suomi- lainanantajien ihannemaa!