Kuvitteletko itsesi joksikin toiseksi jotta vaikutelmasi olisi tietynlainen?
Jos haluat eri tilanteissa olla vähän erilainen, etkä ihan kaikkialla täysin oma itsesi, niin tuleeko haluamasi rooli sinulta luonnostaan vai kuvitteletko kehoosi henkilön, joka on sen kaltainen kuin tilanteessa haluat olla? Minä teen tätä ja se toimii. Jos olisin vain itse itseni, niin itsevarmuudesta huolimatta aina näkyy läpi se oman persoonan heikkous ja epävarmuus. Kun olen oman pääni sisällä ihan toinen henkilö, vaikutan uskottavalta.
Kommentit (12)
Joku sanoi juppiaikoina oivaltavasti: "Näytä niiltä ihmisiltä, joihin haluat kuulua."
En halua piilottaa ihmisyyttä mihkään,se on heikkoutta. Näin mä näen sen.
Mä uskon, että omana itsenään oleminen heikkouksista ja epävarmuuksista huolimatta on vahvempaa kuin esittäminen.
fake it till you make it
toimii aika monessa
Kuvittelen itseni kolkyt vuotta nuoremmaksi. Pahuksen peilit!
Luin kerran tällaisen: Jos lyhyenä / lyhytjalkaisena naisena kävellessäsi kuvittelet itsesi missimittoihin ja pitkät sääret allesi ja kävelet kuin sinulla todella olisi ne pitkät keinuvat sääret allasi, niin kävelytyyli muuttuu ja kävelet "melkein kuin malli," keinuvasti ja sulavasti. Olen kokeillut, taitaa toimia, ihastukseni kehaisi alkuaikoina että kävelen kauniisti ja pehmeästi. Olen vain 156cm pitkä mutta kuvittelen itseni mallimittoihin, hehee.
. Otan jostain syystä alisteisen roolin aina muita tavatessa vaikka todellisuudessa en ole välttämättä alkuunkaan sellainen
Mä kelpaan sellaisena kuin olen ja se tekee minusta itsevarman, ihastuttavan ja mielenkiintoisen. Ja jos joku ei kiinnostu niin mitäs sitten? Ei ole tarvetta muiden mieliksi elää.
Teeskentelijä on pinnallinen pelkuri ja sen pelon haistaa.
Viime kädessä jokainen ihminen on vain rajattomassa universumissa poukkoileva pieni pölyhiukkanen, jolla ei todella suurissa asioissa ole mitään päätäntävaltaa. Tämä huomioiden tietty epävarmuus on olennainen osa realistista maailmankuvaa, ja suhtaudun suurella varauksella kaikkiin jotka sen itsestään kieltävät.
Kuuletko ap myös ääniä pääsi sisältä?
Up