Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi lapsia tehdään jos koko ajan hoitoon pitää

Vierailija
07.09.2019 |

Saada?
Olen 50v isoäiti ja oma työ ja harrastukset. Välit tyttäreen kireät kun en joka vkl jaksa 1 ja 3v ottaa hoitoon.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

rasittunut mummi kirjoitti:

Pitää tehdä kolmaskin kun vielä on hedelmällisessä iässä. Vaikka ei jaksa kahta ensimmäistäkään itse hoitaa. Ettei sitten vanhempana kaduta ettei tullut enempää lapsia tehtyä. Mummi kyllä hoitaa, että vanhemmat pääsee kaikkiin mahdollisiin kissanristiäisiin kahdestaan ilman lapsia. Kun on katsokaas sosiaalinen luonne niin pitää olla menossa ja nähdä kavereita.

Ja sitten on meitä joilla on kaikki lasten isovanhemmat kuolleet ja pärjäämme ilman hoitoapua.

Vierailija
22/24 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohis, mutta ihmettelen myöskin, kun lapsia hankitaan, vaikkei edellisiäkään jakseta hoitaa. Yksikin tuttavapariskunta työnsi lapsensa kodin ulkopuolelle kokopäivähoitoon alle vuoden ikäisenä, ja nyt vanhemmat tekevät eläimenä töitä, eivätkä kuolemanväsyneinä jaksa kotiin tultuaan muuta, kuin tuijottaa zombina puhelimiaan. Lapsi on jäljessä puheen kehityksessä, ja muutenkin hankala tapaus, mutta eikun uutta vekaraa jo tulossa.  Kun on muutenkin hankalaa, olisiko yksi lapsi voinut mitenkään riittää?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

rasittunut mummi kirjoitti:

Pitää tehdä kolmaskin kun vielä on hedelmällisessä iässä. Vaikka ei jaksa kahta ensimmäistäkään itse hoitaa. Ettei sitten vanhempana kaduta ettei tullut enempää lapsia tehtyä. Mummi kyllä hoitaa, että vanhemmat pääsee kaikkiin mahdollisiin kissanristiäisiin kahdestaan ilman lapsia. Kun on katsokaas sosiaalinen luonne niin pitää olla menossa ja nähdä kavereita.

Ja sitten on meitä joilla on kaikki lasten isovanhemmat kuolleet ja pärjäämme ilman hoitoapua.

Yläklikkasin ohiksena ihan kannatuksen vuoksi.

Vierailija
24/24 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta työnteko eikä lapsiensa hoitaminen niin minäkin ihmettelen mikä pakkomielle on lapsia tehdä. Rahan takiakko että "tienaa" niillä enemmän mitä olisi lapsettomana. Yhteiskunta huolehtii ja ilmaisia etuja on enemmän. Pienet lapset alle kouluikäiset eivät kuluta vielä niin paljoa että jää siitä voittoa itsellekkin saaden enemmän tukia. Nuori inminen haluaa juhlia ja tympii se kotona lasten kanssa oleminen. 

Hyvä että kieltäydyt että ota vastuu omista tekemisistä niin se on oikeaa kasvatusta. Mun äitini ei pystynyt kieltäytymään ja otti kakarat joka viikonlopuksi vanhempien ryyppyjuhlien ajaksi. Sitten uhkailtiin jos ei pystynyt ottamaan. Huonostihan siinä kävi ja ero tuli niin että tuupattiin kakaroita sitten eronneen vielä enemmän. 

Lapsia kun tekee niin se on ihan venäläistä rulettia niin ettei voi ikinä tietää mitä riesoja niistä tulee. Nykyään tulee enemmän ongelma kakaroita. Eivät ne välejä katkaise vaikka mitä uhkailisivat ja ottaa vähän etäisyyttä vähäksi aikaa kunhan ne vähän edes järkiintyvät. 

50+ tulevat vaihdevuodet ja kamala väsymys ainakin minulle on tullut ja nuoret eivät käsitä ollenkaan tätä menopaussia. En minäkään voinut ymmärtää nuorena ja kuvittelin että kaikenikäiset ovat ihan samassa vireessä.