Perheenemännät, mitä valmistatte miehelle ja lapsille aamiaiseksi näin lauantaina?
Kommentit (31)
Paljon on yhä palvelija perheenemäntiä.
Vierailija kirjoitti:
Paljon on yhä palvelija perheenemäntiä.
Eli fiksuinta olisi kun kaikki tekisi itse omat sapuskat?
Jos mies tai nainen haluaa olla emäntä niin mitä haittaa siitä on?
Teini on lähtenyt aamutuimaan Traconiin, tuskin söi mitään.
Isäntä mutustelee parhaillaan itsetekemiään voileipiä. Sanoin emäntä.
Croisantteja, marmeladia ja leipäjuustoa, saaristolaisleipää ja savulohta, kahvia, teetä sekä tomaattia ja kurkkua. Jälkkäriksi oman puun omenoita.
Koiralle eilisen kanan rääppeitä.
Mies puuttuu kokonaan, tänään tarjoilin aamiaista lapsilleja äidilleni. Ihana pitkä viikonloppuvapaa töistä, päästiin mökille.
Kaarti on niin iso, että sinne yleensä mahtuu. Fazeriin on pakko varata pöytä, se on arkiaamuisinkin ihan täynnä. Kokeile Cafe Briossia, siellä ei ole buffa vaan aamiaislautaset Engelin ja Aallon tapaan.
Arkiaamuina mennään usein jonnekin aamiaiselle, sieltä on sitten mukava kävellä töihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana aviomies laittaa ruokaa minulle ja lapsille: marjoja, vihanneksia, hedelmiä, tummaa ja kokojyväleipää, hyviä juustoja, kylmäsavulohta ja tuorepuristettua omenamehua.
Aviomiehesi on ihana emäntä.
Paras! Upea, seksikäs, hoikka ja lahjakas - mm. - keittiössä. :)
Saatteko syödä samaan aikaan miehen ja lapsien kanssa, vai myöhemmin palvelijan huoneessa?
Aika paljon on kokkaamista nyt viikonloppuna muutakin kuin aamiainen. Aikuinen poika tuli käymään, joten olen laittanut hänelle hedelmäsalaattia ja sämpylöitä leivon. Marjakiisseliä keittelin myös, jos sattuisi maistumaan. Poika lähti kavereineen kiipeilemään tässä välissä ja tulee muutaman tunnin kuluttua nälkäisenä, joten paistin ja uuniperunoiden täytynee olla sitten valmiita. Sitten täytynee tehdä pojalle muutaman viikon ruoat pakkaseen. Nuo punttisalityypit ovat niin tarkkoja hiilareidensa ja protskujensa kanssa, niin arkiruoka täytyy tehdä ihan tietynlaista ja annoskootkin ovat kovin tarkkoja.
Itsepyydetystä hirvestä käristystä ja mies tekee muusin.
Rapulassa ollaan molemmat ja ämpäri sängyn vieressä. Ei huolta aamiaisrsta.
Olin eilen tehnyt sämpylätaikinan aamua varten, mies keitti kahvin, paistoi sämpylöitä ja kananmunia. Mies toi minulle kahvin sänkyyn, kuten yleensä joka aamu, arkenakin.