Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Taas tulee talvi ja saa kärsiä 6kk.

Vierailija
07.09.2019 |

Tiet hoitamatta ja saa tarpoa polvia myöten lumessa tai liukastella jäisillä kaduilla henkensä uhalla.
Maksakoon kaupunki laskun, minä en sitä maksa.
Siihen päälle ainainen pimeys ja kylmyys. Hyi!
Te ”talvi on ihana”-ihmiset voitte pysyä poissa tästä keskustelusta.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin talvi kuin kesä.  Eikä haittaa edes liukkaat kelit kun laittaa nastakengät jalkaan. Villasukat lämmittää mukavasti, joten ei mitään ongelmaa. Nyt kaikki valittaa tulevasta talvesta, mut kesällä valititte helteiden aikaan ku oli hetken aikaa liian kuuma. Millon sitten olis hyvä ?

Vierailija
42/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen niin samaa mieltä. .

Talveööa on liian kylmää, kuollutta (luonto) , pimeää ja liukasta. Sitten vielä ihanana lisänä kaikki ah' niin mukavat lumimyrskyt, rumat talvivaatteet ja oma ankea fiilis, koska - vihaan- talvea.

Olisipa jo Maaliskuun loppu. <3

Minä pidän huhti- ja toukokuusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieluummin talvi kuin kesä.  Eikä haittaa edes liukkaat kelit kun laittaa nastakengät jalkaan. Villasukat lämmittää mukavasti, joten ei mitään ongelmaa. Nyt kaikki valittaa tulevasta talvesta, mut kesällä valititte helteiden aikaan ku oli hetken aikaa liian kuuma. Millon sitten olis hyvä ?

Minullakin nastakengät ehdottomasti vaikka olisi hiekotettukin. Jos se jää on kivikovaa aamulla niin voi lähteä nastakegätkin liukumaan. kivikova luistin rata niin saa varovaisesti kävellä nastakengilläkin ja olen viimeiset 10 vuotta käyttänyt nastakenkiä sen jälkeen kun nilkkani raudoitettiin. 

Vierailija
44/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuorena ja notkeana sitä meni missä vain ja millä kusiluistimilla ja muistan kuinka huonot kengät olivat kakarana niin ei kaatuminen aiheuttanut mitään. Vanhana ei kannata enään ottaa riskejä sillä kaikki parantuminen hidastuu. Vaikka olisi kuinka teräskunnossa vielä iäkkäänä niin vanha on aina vanha eikä se ole nuoren veroista vaikka kuinka kuvittelisi sillä ihmisen kroppa raihnautuu vanhetessa vaikka kuinka koittaisi sitä estää. 

Vierailija
45/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkäsin lapsena aina talvesta todella paljon, mutta nyt aikuisena on pakko myöntää se, että talvessa on omat ikävät puolensa. Asumme maalla, joten täällä on todella pimeää talvisin ja lumen auraus välillä niin huonoa, että saa jännittää miten pääsee kulkemaan. Lisäksi autot eivät aina meinaa kestää talvea ja tulee niiden kanssa ongelmia. Se pimeys on varmaan pahin, kun täällä ei ole valoja missään. Myös kovat pakkaset ikäviä. Kyllä minulla ainakin tulee talvesta paljon huolenaihetta juuri aurauksien ja autojenkin kunnon takia. Lämmityskulut nousevat ja vaatteita täytyy olla, että pärjää. Lisäksi muuten sen kylmyys ja pimeys vaikuttaa. Suomessa tämä talviaika on niin pitkä ja pimeä tulee sitten aina vaan aikaisemmin. Mietin juuri sitä kuinka lyhyt kasvuaika Suomessa on. Oikeastaan lehdetön aika on pidempi. Joku voi tähänkin silti sanoa, että valitan turhaan ja kertoa myös sen, että mitä asut siellä maalla, mutta kyllä talvessa haasteensa on. 

Vierailija
46/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella ratikka menojen takia ei enään välitetä hiekoittaa ja sitä ennen oli aina hoidettu. Kamalaa oli kävellä ihan kivikovalla luistinradalla ja meille tulevat vieraat ihmetteli että eihän sinne pääse ilman luistimia. 

Täytyi sitten soittamalla tänne tilata hiekotusauto mutta ei se auttanut jos aamulla piti lähteä. 

Vierailija
47/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vai on tylsää talvella. Meidän perhe pitää talvella hauskaa, mm. luistelemalla, laskemalla pulkalla, hiihtämällä, laskettelemalla ja lumikenkäilemällä. Joskus pelataan ex tempore umpihankifutista. Talvella on kaunista, kun puut ovat tykkylumessa. Kun hanget kimmeltävät. Kun kevätaurinko paistaa kauniisti. Kun aamun valjetessa taivas värjäytyy kauniin punaiseksi. Kun Lapin kaamos on kietoo ympäristön kauniiseen siniseen hämyyn. 

Voisin kirjoittaa vastaavia ylistyssanoja myös muista vuodenajoista. Meidän perhe on luontoperhe ja viihdymme jokaisessa vuodenajassa. Neljä vuodenaikaa on rikkaus. 

Täällä Lapissa niitä vuodenaikoja on tuplasti enemmän. Vaikka olen koko elämäni asunut täällä, en vaan sopeudu niin nopeisiin muutoksiin. Joka kesä käy niin, että olen heinäkuun loppupuolella sopeutunut siihen että se kesä on, ja silloin se jo alkaa loppua. Kesäkuu on yleensä viileää vielä. En käsitä miksi kesä katkaistaan vielä koulujen aloituksella 8.8. Koko elokuu pitäisi olla vielä koululaisilla kesälomaa, varsinkin kun se kesän alku on lähes aina kylmä kuin keväällä.

Olo on jotenkin aina niin latistunut, suorastaan masennun tähän aikaan ja takki tyhjänä syksyyn. Kesä pitäisi olla talven paikalla, sitten olisi siedettävää. Kärsin todella syvästä väsymyksestä talvisin, se on invalidisoivaa. Rakastan kuitenkin talven kauneutta, mutta on itselleni liikaa olla niin pitkiä aikoja kuin pussissa.

Vierailija
48/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valinta olla suomessa.

Eihän suomessa ollut edes kesää. Talvesta puhuminen on tässä mielessä hullua.

Täällä ei talvellakaan ole yhtään päivää, että lämpö jäisi alle 30 C.

Elinkustannukset 1 : 10.3 suomesta

Olen asunut täällä Trat, Thailand nyt 11 vuotta.

Vierailija
49/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet vieraantunut luonnosta ja sairas. Talvesta SAA elinvoimaa!!! :D

Ei, oikeasti, muakin vähän masentaa.

Vierailija
50/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talven paras asia: ei ole kuuma. Muistan sen parin viikon helvettikesän tuossa äskettäin, se oli helvettiä.

Talvella ei ole kuuma ja hiki <3

Vierailija
51/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Talven paras asia: ei ole kuuma. Muistan sen parin viikon helvettikesän tuossa äskettäin, se oli helvettiä.

Ei kesälläkään, vaan sopivan lämmin. 😎

Vierailija
52/52 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sauna ei taida myöskään olla sun juttu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan neljä