Haluisin antaa Aatoksen veljelle nimeksi Aaron, miehen äidin mielestä en kuulemma voi
koska ne ei ole millään "tasolla" yhteensopivat. Aaron on kuulemma myös raamatullinen nimi, jota miehen suku ei hyväksy. Mies ei sano juuta eikä jaata, mutta tiedän että miellyttäisi sukuaan varmasti. Mitä mieltä? Ehdotuuksiakin saa antaa.. isoveli on siis jo Aatos Milo Akseli eli nuo muutkaan nimet ei käy
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Allan olisi ihana.
😂😂😂
Aatos ja Aaron ovat minusta rumia nimiä. Aarosta tulee heti mieleen Salkkareitten tappaja psyko Aaro joka kevään viimeisessä osassa hautasi raskaana olevan Paulan elävänä hautaan kitumaan. Samana kesänä yksi jälkeen jäänyt esiteini varasti vauvan ja hautasi jonnekin lumikasaan vai oliko se lehtikasaan. Joku ( koira ? ) löysi vauvan elävänä. Aarosta suomalaiset muistavat kauhukohtauksen ja sen matkijan . Tää vauvan hautaaminen siis oli tosi juttu. Matkittu sarjasta. Uohda Aaro, kuuntele anoppia, viisas vanha.
Vierailija kirjoitti:
Kysy pitäisikö olla Porthos
Ja seuraavan lapsenhan ehdottomasti pitää olla poika myös...
Ihan hyvät nimet on kyllä, itse harkitsimme omalle pojalle kumpaakin teidän poikien nimistä :)
Jos kuitenkin päädytte johonkin muuhun kuin aaroniin niin omat ehdotukseni olisivat
Eelis
Eero
Iiro
Iivari
Nämä siis pitkän alkuvokaalin takia, joka yhdistäisi poikien nimiä olematta kuitenkaan saman nimen muunnoksia.
Toisaalta myös s-kirjaimeen päättyvät voisivat olla samaa sarjaa Aatos ja Liinus esimerkiksi.
Annat sen Aaronin nimeksi !!!
V*ttu olen niin kypsä anoppeihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne ei käy siksi, koska ihminen reagoi nimensä ekaan tavuun. Teillä molemmat lapset joutuisivat aina reagoimaan , vaikka vain toiselle puhuttaisiin.
Tämä on muuten totta. Itse kärsin koulussa, kun havahduin aina, kun opettaja käytti sanaa ”sinitarra”.
Minun nimi tuli onneksi harvemmin mm. sirpalepommi, mutta en reagoi vaikkapa sanaan sirkus, jossa vain ensimmäinen tavu täsmää.
Vierailija kirjoitti:
Hyvin uppoaa suhun palstan aivopesu.
Minusta Aaron on aivan ihana nimi. En ylipäätään ymmärrä, miksi muiden mielipiteitä pitäisi ottaa huomioon, jos on löytänyt sopivan nimen ja puolisokin sen hyväksyy. Minä halusin aikoinaan pojan nimeksi Noel mutta puoliso ei selvästi pitänyt nimestä, vaikka yrittikin vähän sitä peitellä. Siksi ei sitten tullutkaan Noelia.
Minuakin ehkä hiukan häiritsee tuo kaksi a:ta molempien nimien edessä. Vaikka nimet ovat omanlaisensa, niin alku on tosi hämäävä. Sen takia ehkä harkitsisin esim. Eelistä tai Eemiliä tai vaikkapa Onnia. Mutta Aaron on huippukiva nimi, joten älä missään nimessä luovuta, jos se sinusta ja puolisostasi on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Kai sitä miestä täytyy kuitenkin vähän kuunnella äidistaan huolimatta. Eikä nimeä valita vain anopin kiusaksi.
Ps. Me annettiin anopin esikoisellemme ehdottama nimi kuopukselle yhdeksi nimeksi. Ulkopuolisesta vaikuttaa varmasti kivalta eleeltä, anoppi kuitenkin nyrpisteli koska ei tykkää kuin esikoisesta (jostain syystä saan hyvän mielen aina kun ajattelen noita nimiä 😂).
Vierailija kirjoitti:
Kaikki nimet ovat juuriltaan pakanallista alkuperää, joten ei huolta.
En edes keskustelisi anopin tai kenenkään muun kuin lapsen isän kanssa nimetä.
Tulee sitten yllärinä kaikille aikanaan.
Onko nimijäiset vai ristiäiset?
Lähes kaikki nimet on peräisin raamatusta. Poikkeuksia sitten löytyy, jotka ei ole. Mun lukioaikainen uskonnonmaikka oli tehnyt tästä gradunsa tms. Siis raamatun nimistä.
Melkein jokaisella nimellä on raamatullinen alkuperä. Eli se ei paljoa perusteluna paina. Ja mitä anoppiin tulee, niin ei se lapsen nimi hänelle kyllä kuulu.
Aaron oli Mooseksen veli, jonka Jumala antoi hänelle avuksi ja ensimmäinen ylipappi.
Vierailija kirjoitti:
Aatos ja Aaron ovat minusta rumia nimiä. Aarosta tulee heti mieleen Salkkareitten tappaja psyko Aaro joka kevään viimeisessä osassa hautasi raskaana olevan Paulan elävänä hautaan kitumaan. Samana kesänä yksi jälkeen jäänyt esiteini varasti vauvan ja hautasi jonnekin lumikasaan vai oliko se lehtikasaan. Joku ( koira ? ) löysi vauvan elävänä. Aarosta suomalaiset muistavat kauhukohtauksen ja sen matkijan . Tää vauvan hautaaminen siis oli tosi juttu. Matkittu sarjasta. Uohda Aaro, kuuntele anoppia, viisas vanha.
Anopit EIVÄT nimeä lapsenlapsiaan, se on vanhempien tehtävä ja oikeus.
Minulla taas ei ole Aaro- tai Aaron nimiin kiinnittyviä mielikuvia (tosin lapsena mummoni kertoi Raamatun tarinoita ja sieltä muistan Aaronin ja tuttavalla on Aaron-poika, mutten häntä sinänsä tunne).
Kun en ole ikinä salkkareita katsonut, en pysty jakamaan kokemustasi.
Jokaiselle nimelle löytyy sekä rikollisia että hyvän ihmisen maineessa olevia kantajia.
Kun lapsi saa nimen, olkoon vaikka Metusalem, ympäristö alkaa samantien nähdä ja mieltää hänet sinä Virtasten veikeänä pikku Metusalemina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysy pitäisikö olla Porthos
Ja seuraavan lapsenhan ehdottomasti pitää olla poika myös...
Mutta sitten kun tullaan d'Artagnaniin asti, niin onko nyt varma että se hyväksytään Suomessa etunimeksi?
Työkaverillani on myös lapset nimeltä Aatos ja Aaron. Hyvät nimet ovat, anna mennä vaan. ☺️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No onhan Aaron nyt j*uutalaisnimi mutta jos ei haittaa niin eipä sitten mitään. Minua haittaisi.
:D
Huomattava osa suomalaisten nimistä on "juutalaisnimiä". Maria, Anna, Johannes, Hannu, Matti...
Mistähän juutalaisnimestä tämä Hannu tulee? Vai onko muunnos Hannasta, joka sekin on Raamatusta.
Valtaosa nimistä on raamatullisia, ellei anna luontonimeä tai nimeä Kalevalasta.
Moniko 70/80-luvuilla Johanna/Johannes nimeen ihastunut tiesi antavansa lapselleen nimen jonka merkitys on "jumalan lahja"? Mikä saattaa vähän ärsyttää aikuisiksi kasvaneita , kirkosta eronneita pakana- Johannoita :D
Tää on muuten totta ja superärsyttävää, kun sattuu omalle kohdalle. Saa koko ajan olla varpaillaan, kumpaa huudetaan. Itselläni omakohtaista kokemusta lapsuudesta :/