Jos soitan ambulanssin kodistani käsin ja esim. menetän tajuni ennen kuin ambulanssi saapuu...
... niin miten käy? Illalla / yöllä ambulanssimiehistö ei pääse edes rappukäytävään, ja jos pökerryn eteiseen niin eivät pääse siitä eteenpäinkään.
Kommentit (27)
Sama meillä. Hakkasivat ensin rapun alaovea ja sitten menivät läpi
No riippuu siitä, että millainen soittosi on ollut. Jos on kiire, niin tarvittaessa ovet rikki. Jos ei ole, niin huoltomiehen avaimilla.
Just olin palokunnan avoimet ovet tilaisuudessa. Esiteltiin myös ambulansseja. Ensihoitajille esitettiin tuo sama kysymys. Heiltä löytyy autosta murtovälineet. Tarvittaessa kutsuvat palokunnan, joilla on vehkeet rikkoa melkein mikä ovi vaan. Mutta saattavat tavoitella myös huoltomiestä.
Kiitos kaikille vastauksista! Jotenkin halusinkin uskoa ettei ihmistä jätettäisi kuolemaan kämppäänsä lukittujen ovien takia.
Moottorisaha on kätevä yleisavain.
Saako mennä ilman poliisia.
Mun tuttu on välillä psykoosissa. Sinne murtautuu sitten porukka kokoonpanolla poliisi ja ambulanssimiehistö. Hakemaan tahsonvstaiseen hoitoon. (toki ensin arvioon, josta matka jatkuu hoitoon)
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kaikille vastauksista! Jotenkin halusinkin uskoa ettei ihmistä jätettäisi kuolemaan kämppäänsä lukittujen ovien takia.
No onko sinulla joku sairaus, minkä perusteella odotat tuollaista kohtausta?
Vierailija kirjoitti:
Mun tuttu on välillä psykoosissa. Sinne murtautuu sitten porukka kokoonpanolla poliisi ja ambulanssimiehistö. Hakemaan tahsonvstaiseen hoitoon. (toki ensin arvioon, josta matka jatkuu hoitoon)
Jatkan: mun kaveri huolestui isästään, kun ei vastannut puhelimeen. Pyysi huoltomiestä menemään katsomaan. Huoltomies sanoi, ettei saa mennä ilman poliisia.
Tosin sen isä ehti vastata kuitenkin ennen kuin menivät.
Kun olet soittanut lanssin, yrität hoippua ovelle ja avainta sen auki lanssimiehille ja yrität menettää tajunnan sen jälkeen.
Siis etukäteen avata se ovi jo valmiiksi jos sattuisi taju lähtemään.
Kalliiksi tulee sairastuminen.
Auttajien rikkomat ovet tulee potilaan maksaa.
Jee sain askarruttaneeseen kysymyksen vastauksen.
Aion kyllä sairastuessa yrittää raahautua tai mitä vain oven ulkopuolelle jottein tuu liian suurta laskua ja ehkä elämäkin säilyy.
Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Tässä poliisi on todennäköisesti turvaamassa ambulanssihenkilökuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jatkan: mun kaveri huolestui isästään, kun ei vastannut puhelimeen. Pyysi huoltomiestä menemään katsomaan. Huoltomies sanoi, ettei saa mennä ilman poliisia.
Huoltomiehellä ei ole lupaa mennä kenenkään asuntoon, jonkun ulkopuolisen pyynnöstä.
Jos olet sellaisessa kunnossa että pystyt vielä soittamaan häkeen niin et kyllä saa lanssia liikkeelle.
Vierailija kirjoitti:
Jos olet sellaisessa kunnossa että pystyt vielä soittamaan häkeen niin et kyllä saa lanssia liikkeelle.
Tätähän se nykyisin tuppaa olemaan...
Minulla oli onneksi vara-avain ulkona. Ja kyllä sain ambulanssin paikalle ruinaamatta. Toki olisin saanut jonkun muunkin ihmisen, mutta en tiedä miten minut olisi saatu sairaalaan muuten kuin ambulanssilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Huoltomiehellä ei ole lupaa mennä kenenkään asuntoon, jonkun ulkopuolisen pyynnöstä.
Oli miten oli, pari vuotta sitten meikäläisen keittiön katosta alkoi tulla vettä läpi. Soitin isännöitsijälle joka lähetti huoltomiehen paikalle. Yläkerran asuntoon oli juuri muutettu ja siellä oli mennyt jokin putkiasennus pieleen. Yläkerran tulevat naapurit (hyviä tyyppejä, muuten) viettivät sen verran aikaa muualla että huoltomies avasi oven, laittoi ratkaisevan sulun kiinni ja jouduin viettämään "vain" kolme viikkoa muualla koska keittiöni purettiin atomeiksi ja paikalle tuotiin lämpöpuhaltimet.
Mulle neuvottiin tulemaan ulos heti, kun vielä pystyi. Oven murtamiseen menee aikaa.
Kyllä meidän taloyhtiössä palomiehet hajottivat oven, kun eräs iäkäs nainen ei avannut ovea.