Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Moraaliton anoppi!

Vierailija
30.05.2006 |

Juu, taas anopin arvostelua :-/

Mua on alkanut niin nyppimään anoppini ja mieheni veljien itselleni kummallinen moraali, tai sen puute! En tiedä miten voisin lapselle (kunhan se kasvaa) teeskennellä, että anoppi on kiva mummo tms. kun kauhistuttaisi ajatella, että lapsi saattaisi kasvaa luullen, että mummonsa tekemät asiat ovat jotenkin ok.

Isoin asia on sellainen, josta olenkin joskus tänne kirjoittanut. Anopilla on ollut yli 10 vuotta suhde naimisissa olevaan mieheen, samalla kun teeskentelee olevansa tämän miehen vaimon ystävä. Hän on vienyt jopa minut tapaamaan tätä " ystäväänsä" ja oven takana sitten vasta kuiskutellut, että niin tämä " Anna" on sen mun " Matin" vaimo, niin että ei puhuta " Matista" mitään, hys, hihhih...

Mutta on kaikenlaista pienempääkin. Anoppi ja miehen veljet kiertävät kaikin tavoin kaikenlaisia laskujen maksuja ja ovat sitä mieltä, että kun systeemit on olemassa (sos. turvat?) niin pitäähän niitä käyttää. Suoraan sanoen valehtelevat kaikenlaisissa hakemuksissa ja kaavakkeissa, ja vielä sitten kehuskelevat sillä.

Yksi miehen veljistä toimi ennen mittarinlukijana ja kehuu sillä, että kuulemma tietää kaikenlaiset kätevät konstit, millä saa säädettyä mittareita näyttämään vähemmän (en tiedä tietääkö oikeasti). Kun tuli puhe tv-luvista ja siitä, että minä olin sen maksanut, he neuvoivat kuinka sitä ei tarvitse maksaa ja kuinka tarkastaja ei voi asialle mitään, ihan niinkuin olisin maksanut sen vain siksi, että en olisi älynnyt, että valehdellakin voisi. Viimeisin ällistykseni tuli toissapäivänä, kun miehen toinen veli kertoili kuinka hän on ruvennut myymään erissä piraatti-DVD:itä, ja kuinka paljon rahaa onkaan saanut jne. ja anoppi hymyili leveästi ja totesi että kyllä hänellä on sentään niiiin fiksuja poikia! Pilvenpolttelun anoppi sentään on lopettanut...

No, kaikki tämä saa kyllä aina vaan lisää ihailemaan omaa miestäni. Hän oli ihan kunniallinen ja rehellinen ja opiskelemalla eteenpäin pyrkivä ihminen jo kun hänet tapasin (heh, en voi siis väittää omaksi ansiokseni). Mutta ei noita ihmisiä kestä! Veljensä ovat sentään ihmisinä lupsakoita ja rentoja, mutta anoppi on mulle kyllä koetinkivi...

Piti vaan purkaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja en olisi huolissani lapsesta, jos hänen isänsä on kuitenkin ok kaveri. paitsi jos hänkin ihailee sukulaistensa tapaa toimia..

Vierailija
2/5 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ihan sama " juoruanko" täällä. Ei kukaan tästä mun anoppiani tunnista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan niistä yksittäisistä asioista, joita näette jne. Siis esim että tv-lupa pitää maksaa, vaikka jotkut eivät maksakaan ja että huijaaminen on väärin vaikka jotkut ihmiset niin tekevätkin. Älä puhu mummosta tai sedistä mitään.

(Sinänsä sosiaalitukien ja tulonsiirtojen käyttäminen ei ole väärin, jos ei huijaa niitä saadakseen)

Vierailija
4/5 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, miten hänestä on kasvanut niin erilainen, mutta hän muutti pois kotoa 17-vuotiaana, eli jo kauan sitten, ja käsittääkseni kyllä nuorempana ajatteli monista asioista niinkuin perheensä, mutta on muuttanut käsityksiään.

Vierailija
5/5 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko te jotenkin erikseen selitelleet lapsille, että vaikka mummo onkin hänelle kiva (jos on!), niin että jotkut asiat, mitä hän tekee, eivät teistä silti ole hyväksyttäviä?

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi neljä