Huomaatteko sarjoissa esim lasin juomien vaihtelut kun eri kulmista kuvataan?
Mua on alkanut häiritsemään, kun monissa ohjelmissa kiinnittyy huomio epäoleellisuuksiin vaikka olisikin hyvä sarja.
Esim.
Syke sarjassa oliko edellisessä jaksossa kun Max juttelee siinä tiskillä jollekkin ja aluksi pisti lehtiön käsien alle ja nojasi tiskiin, toisella kameralla kun kuvataan hän heiluttaa sitä kädessä ja taas se seuraavassa kamerassa on käsien alla.
Moderni perheessä kohtauksissa tavarat on siirtyilleet..
Siinä M/S romantika laivalla kun ne jätkät oli tiskillä oluiden kanssa, ne oluet lasissa ihmeellisesti yhden keskustelun ajan väheni ja suureni.. vaikka pari kertaa hörppäskin niin ei sen oluen kuulu siinä vaiheessa olla enemmän kuin ennen hörppäystä.
Ja vaikka mitä, noita ohjelmia tiedän teidän seuraavan niin ehkä olette itse huomanneet saman?
Juu, ne on vaan ohjelmia, mutta häiritsevää..
Minä en huomaa, olen eläytyjätyyppiä ja olen täysin tarinan ja tunnelman vietävänä. Ja onneksi niin, muuten menisi pilalle moni kokemus. Ohjelmien ja leffojen katseluhan vaatii tietyn verran kykyä tähän "suspension of disbelief"(onko tälle suomenkielistä termiä?), mutta jos on liian tarkka silmä yksityiskohdille niin se voi vähän kärsiä.