Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joilla on testamentti, mikä siinä poikkeaa normaalista perimyksestä

Vierailija
05.09.2019 |

Itse ajattelin testamentata kaiken vain toiselle lapselle. Toinen saa sitten lakiosan.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos nyt saisin aikaiseksi tehdä testamentin, jättäisin omaisuuteni puoliksi äidilleni ja veljelleni. Tällä hetkellä se menisi lain mukaan vanhemmilleni.

Vierailija
2/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen testamentannut kaiken veljeni lapsille, ilman testamenttia menisi tällä hetkellä vanhemmilleni, toissijaisesti veljelle ja siskolle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt testamentilla sulkea joka porsaanreiän, ettei exäni, lasteni isä vain ikinä tule minun omaisuudella mälläämään.

Vierailija
4/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmistin jo kolmikymppisenä testamentilla sen, että eräs sukulainen ei saa jäämistöstäni hammastikkuakaan.

Vierailija
5/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miksi? Vain toiselle lapsista? :(

Haluat ilmeisesti että lapsillasi on huonot ja kaunaiset välit kuolemasikin jälkeen? Tuollaista epäoikeudenmukaista ”vanhemmuutta” en voi ymmärtää.

Vierailija
6/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on keskinäinen omistusoikeustestamentti.

Vierailija
7/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään muu kuin se, ettei lasten puolisoilla ole mitään oikeutta perintöön.

Vierailija
8/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täti testamenttasi omaisuutensa vain osalle sisarustenlapsiaan. Ohitti siis sisaruksensa perintökaaressa ja sulki pois muutamien sisarustensa jälkikasvun.

Itse aion tehdä samoin jos joskus omistan mitään mistä perintöä voi jättää.

Vierailija
9/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos minulle mielestäni epäreilusti testamentattaisiin enemmän kuin sisarukselleni niin perinnön jaon jälkeen tasoittaisin sitä ohi kirjanpidon. Tämä siinä tapauksessa että mitään kunnollista syytä ei käytäntöön olisi kerrottu. Kuolleet ei kummittele väleissämme.

Vierailija
10/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton ja elän yksin. 

Haluaisin teettää testamentin, en vain ole saanut aikaiseksi.

En halua, että minulta saa mitään:

*Isä ja sisarukset, ex-puoliso

Haluan jättää perintöä:

Yhden sisaruksen kahdelle lapselle (en kaikille sisarusten lapsille, koska minua ei mm. kutsuttu rippijuhliin vaikka olen kummi. Lahja olisi kelvannut ja se olis kuulemma pitänyt postittaa. "Unohdin".)

Löytöeläimille (erityisesti sterilisaatioon)

Hajuvedet voisin testamentata hajuvesistä pitävälle ystävälle. 

Tuntuu kovatöiseltä, mutta kai se pitäis vain rohjeta ottaa johonkin lakitoimistoon yhteyttä. 

Vierailija
11/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testamentilla olen tehnyt yhden lapsista perinnöttömäksi. Ja seuraavaksi tiedoksi, tämä on mahdollista, koska hän on tehnyt jotain minulle ja se loukkaa minua niin syvästi, ettei tule saamaan edes lakiosaa. Juristin tekemä, joten on ihan turha lähteä käräjiltä hakemaan itselleen yhtään mitään.

Vierailija
12/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on biologinen lapsi ja sitten nykyisen vaimon lapsi, niin molemmat lapset saa yhtä suuren perinnön ilman itkuja. Miksi en antaisi EI biologiselle samaa osuutta, kun olen ollut hänen elämässään kun hän oli 2 vuotias ja nyt hän on 22 vuotias. Hänen biologinen isä  häipy eikä kiinnostanut koko tyttö. Isäksi hän minua kutsuu ja pidän häntä tyttärenä. Molemmat lapset yhtä tärkeitä minulle.

Vierailija
13/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Testamentilla olen tehnyt yhden lapsista perinnöttömäksi. Ja seuraavaksi tiedoksi, tämä on mahdollista, koska hän on tehnyt jotain minulle ja se loukkaa minua niin syvästi, ettei tule saamaan edes lakiosaa. Juristin tekemä, joten on ihan turha lähteä käräjiltä hakemaan itselleen yhtään mitään.

Onko lapsi saanut tuomion ”loukkauksesta”? Muuten kannattaa toki käräjöidä.

Vierailija
14/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avopuoliso perii puolet ohi yhteisen lapsemme.

Vierailija
15/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Se on LAKIosa. Sitä ei voi testamentilla kumota.

Vierailija
16/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiosuuden jälkeen kaikki saa yksi lapseni ja hänen lapset. Kaksi lastani saa vain lakiosuuden, koska eivät käy kuin joka toinen vuosi eikä heidän lapsensa edes tiedä kuka olen.

Vierailija
17/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä! Ja tämä on mielestäni niin tärkeä yksityiskohta, että yleisemminkin pitäisi suositella sitä. Kukaan ei varmaan halua omaisuutensa valuvan mahdollisille tuleville ex-vävyille tai ex-miniöille.

Jos lapsi ei itse ymmärrä tai halua tehdä avioehtoa, joka sulkee pois puolison oikeuden perittyyn omaisuuteen ja sen tuottoon, vanhempien testamentti voi pelastaa lapsen perityn omaisuuden avioeron hetkellä. Tästä on lähipiirissä kokemusta...

Vierailija
18/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yrittänyt testamentilla sulkea joka porsaanreiän, ettei exäni, lasteni isä vain ikinä tule minun omaisuudella mälläämään.

Olitteko naimisissa ja sittemmin eronneet? Löytyykö osituskirja? Jos ei löydy, niin riski on edelleen olemassa.

Vierailija
19/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Se on LAKIosa. Sitä ei voi testamentilla kumota.

Kyllä voi testamentilla kumota lakiosuuden, jos lapsi on tehnyt jotain kamalaa.

Vierailija
20/51 |
05.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on tämä myös, oli tärkein syy tehdä testamentti. Ollaan ihan nollasta lähdetty miehen kanssa kasvattamaan omaisuutta, se ei todellakaan tule ikinä päätymään lasten mahdollisille ex-puolisoille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi viisi