Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä ongelmia sun on vaikea ymmärtää?

Vierailija
05.09.2019 |

Mun on vaikea ymmärtää alkoholismia.

Kommentit (68)

Vierailija
61/68 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia ongelmia, jotka olisi poistettavissa yksinkertaisilla toimenpiteillä. Väsyttää kun ei mene ajoissa nukkumaan, stressaa kun tekee liikaa toisten puolesta hommia, netti ei toimi kun mokkula on vuodelta 2002 ja niin edelleen. Mutta kai siitä saa jonkun mitalin kun ei ratko ongelmiaan, vaan valittaa niistä vuodesta toiseen.

No tuo nukkuminen ei ole aina ihan noin yksinkertainen juttu. Kaikki eivät kykene saamaan klo 21 unta ja heräämään klo 6.00 vaivattomasti. Sama pätee myös toisin päin. Minä olen tällainen. Vaikka heräsin joka päivä ajoissa, se olisi aina yhtä vaikeaa, väsyttäisi ja illalla pyörisin sängyssä.

Ei kai kukaan terve aikuinen nuku yhdeksää  tuntia ja mene yhdeksältä nukkumaan. Ei ihme että pyörii sängyssä, jos tätä yrittää toteuttaa. 

Joka tuutista toitotetaan tätä liian vähän nukkumista, kuten kolmen tunnin välein puputtamista ja kolmen litran veden juomista päivittäin. 

Uskallan väittää, että hyväkuntoinen aikuinen ihminen voi parhaiten nukkumalla n. seitsemän tuntia, syömällä kolme kertaa päivässä ja juomalla vettä kohtuullisesti eli tavanomaisten muiden nesteiden (kahvi jne. ) litran päivässä. 

Poikkeusolot asia erikseen. Tietysti pitää helteellä maratonia juostessaan pitää eri sääntöjä. 

Vierailija
62/68 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sellaisia ongelmia, jotka olisi poistettavissa yksinkertaisilla toimenpiteillä. Väsyttää kun ei mene ajoissa nukkumaan, stressaa kun tekee liikaa toisten puolesta hommia, netti ei toimi kun mokkula on vuodelta 2002 ja niin edelleen. Mutta kai siitä saa jonkun mitalin kun ei ratko ongelmiaan, vaan valittaa niistä vuodesta toiseen.

No tuo nukkuminen ei ole aina ihan noin yksinkertainen juttu. Kaikki eivät kykene saamaan klo 21 unta ja heräämään klo 6.00 vaivattomasti. Sama pätee myös toisin päin. Minä olen tällainen. Vaikka heräsin joka päivä ajoissa, se olisi aina yhtä vaikeaa, väsyttäisi ja illalla pyörisin sängyssä.

Ei kai kukaan terve aikuinen nuku yhdeksää  tuntia ja mene yhdeksältä nukkumaan. Ei ihme että pyörii sängyssä, jos tätä yrittää toteuttaa. 

Joka tuutista toitotetaan tätä liian vähän nukkumista, kuten kolmen tunnin välein puputtamista ja kolmen litran veden juomista päivittäin. 

Uskallan väittää, että hyväkuntoinen aikuinen ihminen voi parhaiten nukkumalla n. seitsemän tuntia, syömällä kolme kertaa päivässä ja juomalla vettä kohtuullisesti eli tavanomaisten muiden nesteiden (kahvi jne. ) litran päivässä. 

Poikkeusolot asia erikseen. Tietysti pitää helteellä maratonia juostessaan pitää eri sääntöjä. 

Minä olen ihan hyväkuntoinen aikuinen, ei ylipainoa, harrastan liikuntaa, syön säännöllisesti ja järkevästi. Nukun suunnilleen tuon 7 tuntia yössä (en saa unta useinkaan ennen 11 illalla ja 6 aamulla herätys töihin) ja olen työpäivinä lähes aina väsynyt. Viikonloppuna nukun 9-10 tuntia ja kas - en ole väsynyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/68 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmisten tietty avuttomuus. Vaikka sellainen että puoliso lähtee reissutöihin ja toinen ei pärjää enää kotona tai suorastaan kielletään menemästä töihin.

Tai kun netissä pitää kysyä jopa miten oma koti pitäisi sisustaa.

Tai kun ei opetella uusia asioita kun tunnetaan joku joka osaa tehdä sen. Naapurissa rouva jätti menemättä töihin kun auton rengas oli puhjennut eikä mies ollut kotona.

En mä näistä koskaan murmata kellekkään. On vain välillä turhauttavaa kun aikuiset, normaaliälyiset ihmiset ei viitsi opetella taitoja mitkä varmasti on hyödyksi vielä monta kertaa elämän aikana. Sekä se että ollaan äärimmäisen mukavuudenhaluisia eikä siitä tingitä yhtään.

Vierailija
64/68 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmisten tietty avuttomuus. Vaikka sellainen että puoliso lähtee reissutöihin ja toinen ei pärjää enää kotona tai suorastaan kielletään menemästä töihin.

Tai kun ei opetella uusia asioita kun tunnetaan joku joka osaa tehdä sen. Naapurissa rouva jätti menemättä töihin kun auton rengas oli puhjennut eikä mies ollut kotona.

En mä näistä koskaan murmata kellekkään. On vain välillä turhauttavaa kun aikuiset, normaaliälyiset ihmiset ei viitsi opetella taitoja mitkä varmasti on hyödyksi vielä monta kertaa elämän aikana. Sekä se että ollaan äärimmäisen mukavuudenhaluisia eikä siitä tingitä yhtään.

Perheissä työt tavallaan jakautuvat. Nainen ei esimerkissäsi osannut vaihtaa rengasta, mutta osasiko mies vaikka neuloa, ommella vaatteita tms? Ei kaikkien tarvitse osata kaikkea. Ja ensimmäinen esimerkkisi, ei ole ihan ilmoitusluontoinen asia lähteä vaikka pitkälle ulkomaankomennukselle ja jättää toinen puoliso lapsien kanssa arkea pyörittämään, varsinkin jos oletus on, että kotiin jäävä hoitaa kaikki laskut talouden jne tuona aikana yksin.

Vierailija
65/68 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaista kuplaa, johon mahtuu vain onnistumista. Oma sisäinen puhe ja suhtautuminen jopa lähipiiriin on kauhean rumaa ja ilkeää. Jos joku tuttavapiiristä lihoo, kaljuuntuu, jää työttömäksi tai edes vaikka katkaisee kätensä, sitä pitää piilotella ja olla kuin ei tuntisikaan.

Vierailija
66/68 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että pitäisi välttämättä saada seksiä ja on kauhean vaikea tyytyä omaan käteen. Jep, olen nainen.

No kyllä se seksi toisen ihmisen kanssa on ihan syystäkin palkitsevaa aivoille ja aisteille ihan eri tavalla kuin oma käsi. Kyllähän sitä nyt *pärjää* ilmankin, ei se hengen päälle käy.

Minä en pärjää ilman miehen kättä tai seksiä, koska mulle ei riitä OMA käsi, koska mä tunnen sormillani enemmän kuin pimperollani.

Vaikka pimperoni on todella herkkä ja saan herkästi orkkuja, mutta olen outo j tunnen sormissani enemmän, se ei tunnu kovin kiihottavalta kun sormet on limaisessa lämpimässä onkalossa..

Mulla on add ja yliherkkyyksiä aisteissa.

Jos ei tullut selväksi viestistä, niin minäkin olen nainen.

Vierailija
67/68 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä että pitäisi välttämättä saada seksiä ja on kauhean vaikea tyytyä omaan käteen. Jep, olen nainen.

No kyllä se seksi toisen ihmisen kanssa on ihan syystäkin palkitsevaa aivoille ja aisteille ihan eri tavalla kuin oma käsi. Kyllähän sitä nyt *pärjää* ilmankin, ei se hengen päälle käy.

Minä en pärjää ilman miehen kättä tai seksiä, koska mulle ei riitä OMA käsi, koska mä tunnen sormillani enemmän kuin pimperollani.

Vaikka pimperoni on todella herkkä ja saan herkästi orkkuja, mutta olen outo j tunnen sormissani enemmän, se ei tunnu kovin kiihottavalta kun sormet on limaisessa lämpimässä onkalossa..

Mulla on add ja yliherkkyyksiä aisteissa.

Jos ei tullut selväksi viestistä, niin minäkin olen nainen.

Ps. Jos ehdotat dildoa, sori se on kokeiltu, se taasen tuntuu liian kovalta pimperossa.

Vierailija
68/68 |
06.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perheissä työt tavallaan jakautuvat. Nainen ei esimerkissäsi osannut vaihtaa rengasta, mutta osasiko mies vaikka neuloa, ommella vaatteita tms? Ei kaikkien tarvitse osata kaikkea. Ja ensimmäinen esimerkkisi, ei ole ihan ilmoitusluontoinen asia lähteä vaikka pitkälle ulkomaankomennukselle ja jättää toinen puoliso lapsien kanssa arkea pyörittämään, varsinkin jos oletus on, että kotiin jäävä hoitaa kaikki laskut talouden jne tuona aikana yksin.

No jos on riippuvainen autosta niin olisiko kohtuutonta osata perusasiat? Ompelu ja neulonta on harrastuksia, harrastaa niitä miehetkin.

Muutamalla tutulla on miehen matkatyö epäonnistunut sen takia kun nainen ei pärjää kotitöiden takia, pelottaa myös että autoon tulee vikaa tai mikä oudointa, jopa auton tankkaus. Joku ihan perus nurmikon leikkuu on näköjään myös hankalaa.

Siksi otin juuri nuo esimerkit koska en ymmärrä miten noin perusjuttuja ei handlata.

Kyllä meilläkin on omat roolit perheissä mutta kyllä mä olen halunnut opetella paljonkin asioita oman mukavuusalueen ulkopuolelta. Enkä halua rakentaa omaa pärjäämistäni kenenkään toisen varaan. Olen luonteeltani tarkka ja huolellinen, siksi teen esim remontit, fixaukset, koneiden ja autojen huollot ja hoidan raha-asiat.

Ehkä se on sitten luonteesta kiinni. Mulle itselle on tärkeää pärjätä eikä olla avuton. En silti tee asioita sen takia ettei toisen tarvitse, kyllä tässä on molemmille omat hommansa silti.