Mitä ongelmia sun on vaikea ymmärtää?
Kommentit (68)
Lapsuuden ongelminen käyttämistä vielä aikuisenakin syynä kaikkiin ongelmiin.
En ymmärrä äitini kehittämää ongelmaa siitä, että minulla ei ole televisiota.
m 35
Miksi uusperheessä pitää tehdä ongelma siitä, että minä hoidan lapseni tällä tavalla ja sinä omasi eri tavalla.
Sellaisia ongelmia, jotka olisi poistettavissa yksinkertaisilla toimenpiteillä. Väsyttää kun ei mene ajoissa nukkumaan, stressaa kun tekee liikaa toisten puolesta hommia, netti ei toimi kun mokkula on vuodelta 2002 ja niin edelleen. Mutta kai siitä saa jonkun mitalin kun ei ratko ongelmiaan, vaan valittaa niistä vuodesta toiseen.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä äitini kehittämää ongelmaa siitä, että minulla ei ole televisiota.
m 35
Täällä sai myös kuulla suurta huolestuneisuutta asiasta. Televisiota ole ollut olemassakaan kauaa...
kyllä varakkaillakin perheillä on ongemia . Joo on,vaan ketuttaa se kuunnella opiskelijakaverin valitusta kun vuosittainen 3kk kesäreissu aasiassa vaihtuukin johonkin californian loma-asuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisten ilkeyttä, narsismia, julmuutta. Vaikeaa käsittää tuollainen tarkoituksellinen pahuus.
Narsismi onkin personaallisuushäiriö. Se ei ole tahallista niin kuin moni tuntuu ajattelevan.
On eri asia olla hyvin itsekäs persoona kuin narsisti. Jälkimmäisessä ihminen ei ymmärrä olevansa itsekäs eikä omista empatiakykyä.
Jos on tahallisesti ilkeä ei tarkoita että on täysin empatiakyvytön. Sama ihminen saattaa osoittaa empatiaa jotain toista ihmisistä kohtaan.
Vierailija kirjoitti:
Ne voivat muovata persoonan niin lopullisesti, ettei aikuisuudessa terapiakaan auta. Tokikaan lapsiaan kaltoinkohdellut ei halua tätä ymmärtää, mutta sellainen, joka saa flashbackeina sen kaiken pahan vielä aikuisuudessaankin eteensä ymmärtää kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Sellaisia ongelmia, jotka olisi poistettavissa yksinkertaisilla toimenpiteillä. Väsyttää kun ei mene ajoissa nukkumaan, stressaa kun tekee liikaa toisten puolesta hommia, netti ei toimi kun mokkula on vuodelta 2002 ja niin edelleen. Mutta kai siitä saa jonkun mitalin kun ei ratko ongelmiaan, vaan valittaa niistä vuodesta toiseen.
No tuo nukkuminen ei ole aina ihan noin yksinkertainen juttu. Kaikki eivät kykene saamaan klo 21 unta ja heräämään klo 6.00 vaivattomasti. Sama pätee myös toisin päin. Minä olen tällainen. Vaikka heräsin joka päivä ajoissa, se olisi aina yhtä vaikeaa, väsyttäisi ja illalla pyörisin sängyssä.
Siskoni valittaa samoista asioista aina.
On sotkuista, ei saa mitään aikaiseksi, jne.
Pari krt vuodessa menen jeesaamaan ja saadaan siivottua, tai minä siivoan 95% ja toinen valittaa. Viime kesäkuussa siivosin viimeksi, jätettä tuli varmaan 10 säkillistä.
Nyt lapset ovat isällään syyslomalla, menen silloin seuraavan kerran.
sitä, miten tärkeää joillekin on oikeasti se, että näyttää ulospäin menestyneeltä ja varakkaalta. Ymmärrän siis sen, ettei se ole täysin merkityksetöntä, mutta en sitä, että se on määräävä tekijä monissa valinnoissa ja jollain tavalla tärkeämpää kuin se, miten oikeasti elämässä menee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tuo nukkuminen ei ole aina ihan noin yksinkertainen juttu. Kaikki eivät kykene saamaan klo 21 unta ja heräämään klo 6.00 vaivattomasti. Sama pätee myös toisin päin. Minä olen tällainen. Vaikka heräsin joka päivä ajoissa, se olisi aina yhtä vaikeaa, väsyttäisi ja illalla pyörisin sängyssä.
Niinpä, ja lisäksi ainakin minulle käy niin, että jos seuraavana päivänä pitää mennä aamusta jonnekin, niin illalla stressaa niin, etten saa unta enkä edes halua nukkua, koska ahdistaa se mitä heräämisen jälkeen tulee tapahtumaan. Unirytmini on ollut ihmeen hyvä nyt, kun ei ole tarvinnut mennä mihinkään. Olen voinut mennä nukkumaan rauhallisin mielin, koska heräämiseen ei ole sisältynyt mitään ikäviä odotuksia.
Sitä, että joku ei voi tapailla jotain miestä, koska ei pidä tämän ominaistuoksusta. En ole koskaan tuntenut yhdenkään ihmisen ominaistuoksua. Yritin kokeeksi haistella oman mieheni ihoa oikein läheltä, mutta ei haissut kerta kaikkiaan miltään.
Sitä, että jotkut eivät saa aikaiseksi matkustaa, vaikka oikeastaan haluaisivatkin. Joillekin tutuilleni on esimerkiksi hirvittävän vaikeaa lähteä kyläreissulle sadan kilometrin päähän. Jos lähtee, sitä pitää suunnitella pitkään.
Ihan kaikkea mitä kuvaillaan sanoilla 'kipuilu'. Jotain narsohöttöä josta ei saa selvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ne voivat muovata persoonan niin lopullisesti, ettei aikuisuudessa terapiakaan auta. Tokikaan lapsiaan kaltoinkohdellut ei halua tätä ymmärtää, mutta sellainen, joka saa flashbackeina sen kaiken pahan vielä aikuisuudessaankin eteensä ymmärtää kyllä.
Hahahahahahahah!
Minun on vaikea ymmärtää olkiukkoilua jossa omassa päässään maalataan toisesta niin ikävä kuva mahdollisimman väärin ymmärtäen että sitä toista on sitten tosi helppo vihata.