Onko normaalia kaytosta 8-10 vuotiaalta tytolta? Kavelin vaunujen kanssa ulkona kun tama tytto tuli kaverinsa kanssa vastaan. Tytto katsoi minua niin halveksuen kuin kykeni paasta
varpaisiin sekä vaunuja joita työnsin. Kun oli päässyt ohitseni niin potkaisi kiven perääni.
Olen 30 + esikoisen äiti, siististi (ja aivan tavallisesti) pukeutunut, vaunut ihan tavalliset. En käsitä mistä oli kyse. Tyttö siis minulle tuntematon, ollaan vasta muutettu tälle alueelle.
Tapahtui Helsingissä siis. Niinkö olen " luuserin" näköinen että jopa noin pieni tyttö uskaltaa ruveta kiviä potkimaan perään vai mistä luulette olleen kyse? Joka tapauksessa minulle tuli tosi paha mieli, oman vauvanikin puolesta, että hänen äitinsä päälle kävelee lapsetkin.
Kommentit (13)
Ehkä sinä siinä äitiyden onnessasi siisteine vaatteinesi ja vauvoinesi muistutitte tyttöä jostakin ikävästä. Esim oma äiti hoitaa kotona vaan pikkusisarvauvaa tai tyttö on muuten vaan jäänyt vähän vähänlle huomiolle. Ei ole mielestäni normaalia kaunista käytöstä minkään ikäiseltä tuollainen. Mutta sinä henkilökohtaisesti tuskin olet mitenkään syynä tuollaiseen. Satuit vain kohdalle, kun yksi ehkä pahoinvoiva, pikkuiaikuisen apidetty lapsi oireili. Kauniita keävtpäiviä sinulle - ja seuraavalla kerralla jos näet tyttöä ja alkaa vihoittelemaan, alapa juttelemaan oikein ystävllisesti ja rakastavasti. Ehkä sinun äidin rakkaudesta riittää palenen sillekin, joka on ehkä sitä paitsi jäänyt?
Luulen, että kyseessä on ollut tällainen pahanolon purkaminen ja olet vain sattunut paikalle. Itse ehkä reagoisin jollain tavalla ja tekisin selväksi, etten aikuisena hyväksy tuollaista käytöstä keneltäkään. Mutta kun tilanteet tulevat yllättäen niin niihin voi olla vaikeata reagoida.
Todennäköisesti purki sinuun vain omaa pahaa oloaan. Toit ehkä hänelle mieleen oman äidin, kenties etäisen ja välinpitämättömän. Samalla hän saattoi tuntea kateutta vauvaasi kohtaan, vauvaa, joka saa nauttia äidin huolenpidosta. Asutko lähiössä? Tällaisia löytyy kyllä joka alueelta...
Taas on jonkun vanhemmat epäonnistuneet kasvatuksessa.
Siis todella törkeitä ja epoäkohteliaita lapsia.
Meidänkin pihalla aina parveilee siinä 10vuoden molemmin puolin olevia lapsia, ja välillä melkein ahdistaa kävellä ohi kun olen nähnyt heidän joillekin huutelevan ja haukkuvan ja heittelevän kiviä perään/syljeksivän.
Ja vähän väliä saa lukea lehdistä kuinka lapset ovat kiduttaneet toisiaan/pienempiään yms.
Tästä lähtien kyllä aion itse puuttua tuollaiseen käytökseen jos vain suinkin kykenen.
ta lukuunottamatta) kuin (hoikka ja heiveröisen näköinen) äiti pikkuvauvan kanssa. Tuntui todella ikävältä ja pintaan nousi kauhukuvia tulevista vuosista että kykenisinkö minä äitinä puolustamaan edes omaa lastani jos tuollainen yllättävä ja vakavampi tilanne osuisi kohdalle. On kyllä tosi vaikea reagoida tuommoisiin etenkin kun itse on lähestulkoon kiltteyden perikuva.
lähiöt perinteisesti ovat. Mielipiteitä?
molemmat ns. hyvästä perheestä, enkä usko, että näiden tyttöjen vanhemmat uskoisivat ikipäivänä, mitä tytöt harrastavat kun vanhemmat eivät ole näkemässä. Ihmettelin kyllä mitä tytöt tällä hakivat, huomiota kavereiden keskuudessa? Pk seudulla asutaan, ehkä täällä lapsilla on vähän kyseenalaisia pätemiskeinoja?
ohi meni pyörällä pari alle 10-v. poikaa, ja ohitettuaan toinen rähähti toiselle: olis pitäny räkästä sitä päähän.
Tällaisia mussukoita.
Mä olen kerran joutunut n. 10-vuotiaiden kiusan kohteeksi. Olin menossa kotitaloni rappuun, tytöt meni ennen meitä, näkivät minut ja vaunut mutta eivät pitäneet ovea auki, vaan ihan vetivät sen kokonaan kiinni. Jäivät sitten hissiä alas odottelemaan ja juuri kun mä pääsin vaunujen kanssa sisälle, tuli hissi johon nää tytöt taas nopeasti livisti, ja vetivät sen oven taas perässään kiinni. Vitsit että muo otti päähän. Oli pakko huutaa niille jotain, en muista enää mitä.
Kerran yhdellä bussipysäkillä samanikäiset kaksi tyttöä alkoi arvostelemaan vaunujani ja haukkuivat niitä kaikenmoisilla " kivoilla" sanoilla. Enpä minäkään uskaltanut siihen mitenkään reagoida, kun ei oikein noista nuorista nykyään tiedä, mitä vielä keksivät. Näin jälkikäteen ajateltuna luulen, että olivat jotain sosiaalitapauksia tmv. Ikäväähän tuollainen!
minulle on myös käynyt niin,että kivi jää jotenkin kengän kärkeen ja kun astuu askeleen, se lentääkin eteenpäin.
Itse olen asiakaspalvelu työssä ja asiakkaina käy paljon tuon ikäluokan tyttöjä ja poikia. Joukossa on erittäin kohteliaita ja kilttejä lapsia... kuten myös erittäin karkeasti ja typerästi käyttäytyviä lapsia.
Yksin ollessaan melkein jokainen lapsi käyttäytyy hyvin, mutta kaverin tai kaveriporukan kanssa näyttämisen tarve nostaa pintaan huonon käytöksen.
Minulle on mm. aivan julkeasti vittuiltu 10-12v tyttöjen suusta...
Todella harmittava asia nyky muksusissa...