Miksi postin työntekijöiden palkasta kohkattiin niin paljon, vaikka maassamme on älyttömästi kaikenlaisia epäilyttäviä 8e/h työpaikkoja?
Eikö tässä saatukaan keskustelua minimipalkasta Suomeen ja miksi liitot eivät tee mitään alle 15e/h työpaikkojen palkoille?
Eihän ihmisiä voi alle 15e tuntipalkoilla pitää näin kalliissa maassa. Milloin työnteosta tehdään kannattavaa bisnestä Suomessa?
Kaikille yrittäjille kysymys että miten te oikein ilkeätte tarjota noin matalia palkkoja ihmisille?
T: Työtön
Kommentit (25)
Minä olen vasemmistolainen ja näin ei ole. Päinvastoin tietenkin.
Täytyy tähän vastata vanhanliiton kommunistina ja ikää on melkein jo kohta kuusikymmentä vuotta tuota noin että.
Joutilaisuus ei ole kuulunut vasemmistolaiseen henkeen koskaan ja työttömyyttä siedetään vain lakkojen verran.
Eli työ on se ensisijainen tapa elättää itsensä. Siitä tulee työväenluokkakin nimityksenä.
Minä itse ainakin vierastan vasemmistolaista, joka sanoo että on mieluummin tukien varassa kuin tekee töitä.
Kun ideana olisi ideaali että jokainen kansalainen tekisi yhteiseen hyvään töitä vaikkapa 5e tuntipalkalla ja siihen sisältyisi maksuton valtion asunto, mutta töissä olisi joka päivä käytävä!
Sosiaalitukia voi pitää joko huonona tai pahana. Minun ja monien vanhanliiton kommareidne mielestä tuet on perkeleestä. Ne turmelee työkunnon ja veltostuttaa työväenluokan soturin.
Tai päinvastoin karsii pois kapitalistisen luonteen ja perimän, jos ja kun oletetaan että sosialisti käy aina töissä vaikka palkka olisi miten alhainen tahansa.
Silloin tuet jalostavat kansakuntaa ja voimistavat työväenluokkaa, kun markkinahenkiset miettivät että on parempi syrjäytyä tukien varaan kuin osallistua YHTEISIIN TALKOISIIN!!!
Lenin ei olisi katsonyt hyvällä tukien varassa loisivia.
Vasemmisto, vihreät ja demarit vastustaa näitä, koska näin pienillä palkoilla valtio joutuu maksumieheksi ja yrittäjä, tai osakkeen omistaja kerää voitot työstä. Eli miksi valtiosta tulee maksaja, on erilaiset asumistuet ja muu perustoimeentulotuet, koska tuolla palkalla ei Suomessa voi elää. Meillä sääolojen takia ihminen tarvitsee asunnon, monessa maassa riittää se slummi tai hökkeliasunto, Etelä Euroopassakin siis.
Sen verran tärkeitä ovat postin palvelut, että asiaa puhuttiin, ei voida vaatia ihan nälkäpalkalla.
Miten liitot voivat ajaa näin matalia TES:sin palkkoja Suomeen????
Alle 15e tuntipalkkoja?
Suuresti ihmetyttää. Näitähän on vaikka kuinka. Lähes saman saa tukien varassa kuin käymällä 8e tuntitöissä.
Hyväksikäyttöähän tuollainen palkka on.
Siis pistäisin henkeni pantiksi siitä että syntyvyys saataisiin nousuun edes vähän nykyisestä.
Heikko ostovoima on yksi tärkeimpiä syitä syntyvyyden heikentymiselle.