Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko nykyään suurikin uroteko olla 26 tuntia syömättä?

Vierailija
04.09.2019 |

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/a8371f17-80b4-4c5b-9f62-00d585a9ad82

Muutenkin ihmiset syövät nykyään liikaa. Tuntuu että joka välissä mässytetään jotakin. Edes sitä lyhyttä bussi/junamatkaa ei kestetä ilman että kaivetaan jotain banaania tai leipää esiin. Kyllä ihminen pärjää nesteellä pitkälle ja se peittää nälän tunnetta.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en nyt ymmärrä, miksi pitäisi olla yli vuorokausi syömättä.

Vierailija
2/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitäisi olla.

Itse pidän joka kuukausi 2-3pv vesipaaston ja kerran vuodessa 5-7 päivän mittaisen.

Juon siis vaan vettä, en mitään mehuja tms. Mulle paasto on paasto eli vettä vaan, ja tekee hyvää.

Eikä ole uroteko, mutta voi olla toisille hankalampaa kuin toisille.

Minulle ei ole hankalaa, vaan tuntuu luontaiselta.

N26

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle. Paastoan säännöllisesti. Tekee hyvää antaa suoliston levätä välillä.

Vierailija
4/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myötähäpeä.

Vierailija
5/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta nyt olen ollut syömättä jotain 15 tuntia. Eikä tunnu siltä, että haluaisin syödä ihan heti. Katsotaan mihin asti syömättömyys kestää.

Vierailija
6/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paastoamisellahan ei siis ole ihmiselle mitään hyötyä. Jos ei ehkä suoraa haittaakaan, kunhan ei jatka liian pitkään. Mutta mitään "puhdistusta" tai "suoliston lepoa" ei ihmisen elimistö kaipaa. Terveellisintä on syödä pieniä annoksia noin kolmen tunnin välein.

Vierailija
7/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin paastoan usein, ja syön joskus vain iltaisin. Jos tavallinen ihminen (jolla ei ole taipumusta voimakkaisiin oireisiin alhaisesta verensokerista) ei pysty paastoamaan vaikka kahta vuorokautta niin joudun kyllä hieman ihmettelemään.

Vierailija
8/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no noista toinen on diabeetikko, jolloin säännöllinen syöminen olisi kyllä tärkeää.

Muuten ei ole vaikea olla noin pitkään syömättä.

Vierailija
9/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paastoamisellahan ei siis ole ihmiselle mitään hyötyä. Jos ei ehkä suoraa haittaakaan, kunhan ei jatka liian pitkään. Mutta mitään "puhdistusta" tai "suoliston lepoa" ei ihmisen elimistö kaipaa. Terveellisintä on syödä pieniä annoksia noin kolmen tunnin välein.

Mitä olen lukenut ja katsonut YouTubea yms., niin paastoaminen tuntuisi vaikuttavan elämän pituuteen.

Vierailija
10/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisivät kotiinsa ja lopettaisivat tuollaisen lapsellsisen pelleilyn.

Vierailija
11/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa useimmille ihmisille paastoaminen välillä on terveellistä. Ei toki tarvitse paastota päiväkausia kerrallaan, mutta intermittent-periaatteella vaikka päivittäin. Itse elän suunnilleen 18-6 rytmillä, missä päivän viimeinen ateria on päivällinen 17-18 aikoihin ja seuraavana päivänä lounas 11-12 aikoihin. Näiden välissä välipala ja muutaman kerran musta kahvi. Kerran kuussa teen 36 tunnin paaston. Mitään vaikeaa ei tässä ole, syömisrytmit ovat ensisijaisesti tottumiskysymyksiä. Paastoamisen edut esim. aivojen terveyden kannalta ovat mittavat.

Vierailija
12/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

voimaantunut oranssitukka ei pärjää tunnin bussimatkaa ilman välipalaa ja sitten vielä laihduttava proteiinipatukka päälle.

ja nuita näen joka aamu- ja iltapäivä.

samat mammat aina

Vierailija
13/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

voimaantunut oranssitukka ei pärjää tunnin bussimatkaa ilman välipalaa ja sitten vielä laihduttava proteiinipatukka päälle.

ja nuita näen joka aamu- ja iltapäivä.

samat mammat aina

Miksi ei saa syödä aamupalaa tai välipalaa bussissa? Pitääkö siellä bussissa istua hiljaa ja tuijottaa ulos, vai onko jotain muita aktiviteetteja jotka kuitenkin hyväksyt?

Jos itselläni olisi tunnin työmatka bussilla niin en todellakaan söisi aamupalaa kotona.

Vierailija
14/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän lehtijutun mies tarvitsee dialyysihoitoa ja sairastaa kakkostyypin diabetestä. Kyllä tässä tapauksessa paasto on terveydelle haitallista.

Vierailija
15/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveellisintä on syödä pieniä annoksia noin kolmen tunnin välein.

Hammaslääkärisi on tästä taatusti eri mieltä.

Vierailija
16/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveellisintä on syödä pieniä annoksia noin kolmen tunnin välein.

Hammaslääkärisi on tästä taatusti eri mieltä.

'

Itseasiassa ei ole.

/Se jolle vastasit

Vierailija
17/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä paastoan suurimman osasta päivästä, juon vihreää teetä ja vettä. Illalla kun mies tulee kotiin syön 200kcal annoksen ruokaa.

Ei tuu uteluita syönkö.

Vierailija
18/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimmalla osalla aika vanhaa tietoa täällä. Oisko aika päivittää. Jo vuosia sitten tieteellisesti todistettiin ettei paasto ole sittenkään hyväksi, ainakaan suolistolle. Suoliston tehtävä on ruuan liikuttelu ja sen sulatus. Ja ihan päivittäin.

Vierailija
19/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luinjuuri kirjoitti:

Tämän lehtijutun mies tarvitsee dialyysihoitoa ja sairastaa kakkostyypin diabetestä. Kyllä tässä tapauksessa paasto on terveydelle haitallista.

Ja sitten taas huudetaan kun kaikki on yhteiskunnan vika vaikka omilla valinnoillaan aiheuttaa itselleen vaaraa.

Vierailija
20/24 |
04.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luinjuuri kirjoitti:

Ja sitten taas huudetaan kun kaikki on yhteiskunnan vika vaikka omilla valinnoillaan aiheuttaa itselleen vaaraa.

Voit olla varma, että pistän koko maan vastuuseen, jos mennään näin pitkälle, Marketta uhoo :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi viisi