Mä en kestä mun anoppia....
Jos kyseessä ei olisi anoppini, niin todennäköisesti en haluaisi olla hänen kanssa missään tekemisissä. Kyseessä on maailman itsekeskeisin ihminen. Hänelle lapset ja lapsenlapset ovat vain pointseja, joilla loistella naistenlehtien jutuissa. Todellisuudessa hoitaa äidin ja isoäidin " tehtävät" surkeasti, koska kaikki aika menee oman ulkoasun ja julkisen kuvan pönkittämiseen. Hän elvistelee hienoilla tuttavuuksillaan ja aina pitäisi vain kehua ja kuunnella häntä. Muiden kuulumisia ei jaksa kysellä eikä kuunneella, vaan alkaa heti kertoa omiaan.
Naapureille ym. antaa ymmärtää, että muka hoitaisi meidän lapsia joskus. Totuus on, että ei ole koskaan hoitanut, eikä jaksa kerrallaan olla lasten kanssa enempää kuin viisi minuuttia.
Että tällainen kiva ihminen.
Kommentit (3)
Olen kyllä valittanut hänestä tuhat kertaa ennenkin. Luulin häntä vuosikausia tosi hyväksi tyypiksi, kunnes välit sitten menivät.
Pakko myöntää, että EN osaa itse olla se fiksumpi osapuoli aina. Nytkin tavattiin anoppia viikonloppuna, ja kun keskustelu kääntyi asiaan, josta anopilla on todella jyrkkiä mielipiteitä, en osannut pitää suutani kiinni ja mennä vaan " hakemaan lisää pullaa tuolta keittiöstä" tai muuta fiksua, vaan provosoiduin ja lähdin keskusteluun mukaan ja liioittelin oikein omaa vastakohtaista mielipidettäni (vaikkakin ihan rauhallisesti ja hymyssäsuin, mutta kuitenkin). Niin että nyt saan ainakin syyttää itseäni uusimmista paheksunnan aiheista. Huhhei. En jaksa.
Minä olen useinkin katsonut itseäni peiliin ja tiedän toki, että en ole täydellinen ja itsekin olisin voinut toimia monessa tilanteessa toisin ja paremmin. Se ei aina auta. Joskus on valittava sen väliltä, että on anopin silmissä se kamala miniä, taikka antaa aina periksi ja anoppi tyrannisoi koko perhettä ja valintoja.
t. Kamala miniä, josta alunperin tuli kai kamala siksi, että emme huolineet anoppia meille huushollin hoitajaksi, ja muutimme maalle vastoin anopin " neuvoja" , ja nykyään olen sitten kamala jo siksikin, että pakotan mieheni olemaan erossa äidistään (todellisuudessa mies ei olisi äitiinsä yhteydessä, ellen minä häntä aina joskus patistelisi)
Hän on tehnyt jotain yleistä mielenkiintoa herättävää.