Miksi ei mulla ole ihania kaveripariskuntia, ihanaa parisuhdetta ja mukavia illanistujaisia? Harmittaa
En tiedä johtuuko tämä somesta vai olenko muuten vaan herännyt tämmöseen ajatukseen. Musta tuntuu että mun parisuhde ja sosiaalinen elämä on jotenkin vähän huonoa. Tosi monella on uudet hienot omakotitalot, ehkä lapsi tai muutama, hienoja "parisuhdekuvia", siis jossain valokuuvajalla otettuja, perhepotretteja, somessa usein julkaisuja kaveriporukoista, jotain ryhmäkuvia että "kiitos kaikille mukana olleille!". Kaikki tuntuu olevan niin sellaista mukavaa, onnellista ja sellaista mitä "pitäisikin olla". Siis että on hieno perhe, hieno talo ja paljon kauniita ja komeita ystäviä. Mun somepostaukset on ihan tylsiä, meillä on ihan tavallinen talo ja ihan tavallinen parisuhde (siis ihan hyvä mutta hommaahan siinä on), yhteisiä kavereita ei juuri yhtään ja niitä omiakin tulee nähtyä niin harvoin. Mikä mua nyt vaivaa?
Kommentit (97)
Vierailija kirjoitti:
Oletteko siis ap. yksinäisiä, että teillä ei ole kavereita/ ystäviä?
Oletteko kutsuneet heitä kotiinne, eivätkö tule?
Tai oletteko töissä/ harrastuksissa? Onko siellä ketään, jota voisit ajatella kutsuvasi illanviettoon?
Emme ole yksinäisiä, tai minulla ainakin on kyllä muutamia ystäviä ja kavereita. Puolisollani on ihan muutama ystävä, mutta ei koskaan näe heitä. Yhteisiä ystäviä tai ystäväpariskuntia ei käytännössä ole. Ihan muutaman kerran ollaan oltu viihteellä tai syömässä niin että joko minun tai puolisoni ystävä on ollut mukana. Töissä ollaan kyllä molemmat ja harrastuksia on useita. En oikein tiedä että ketä voisin pyytää illanviettoon, ettei se olisi kiusallista. En osaa selittää.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista tuntuu samalta jos alkaa katsoa muiden somepostauksia. Usko pois! Suurin syy ihmisten tyytymättömyyteen on nykyään some. Koeta takoa päähäsi, että elämä on oikeasti ihan muualla kuin kiillotetuissa kuvissa joita otetaan vain julkaisemista varten.
Mutta mikään ei tietysti estä sinua olemasta aktiivisempi uusien ihmissuhteiden hankinnassa ja nykyisten hoitamisessa. Kotiakin voi laittaa kauniimmaksi pikku hiljaa ja joskus vähälläkin rahalla, jos ei ole siihen tyytyväinen. Mutta ehkä ei kannata ryhtyä hommaan vain siksi, että saisi julkaistua siitä hienompia kuvia instagramissa...
Kun en ole ihan varma että onko tämä nyt oikeasti somesta tullut tämä mun harmitus, vai olenko oikeasti tyytymätön omaan elämääni, tai siis näihin tiettyihin asioihin omassa elämässäni. En oikein tiedä.
-ap
Miksi olet tyytymätön ja miten haluaisit sitä muuttaa? Käyttekö ikinä kaksin miehesi kanssa esim. kylpylässä, lomamatkoilla tms.? Vai onko yhteiselonne vain neljän seinän sisällä olemista ja haluaisit tehdä enemmän asioita kodin ulkopuolella?
Hyvä kysymys, enkä oikein edes tiedä mikä se perimmäinen asia on miksi en ole tyytyväinen. Käydään usein kaksin matkoilla tai harrastamassa. Ehkä jopa tehdään ja ollaan liikaa yhdessä. Musta tuntuu vaan jotenkin hölmöltä että miksi meillä ei ole semmosia yhteisiä kavereita kun "kaikilla" muillakin on. Ei meitä ikinä kutsuta mihinkään pariskuntana. Ja muutenkin haluaisin viettää enemmän aikaa ystävien kanssa.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai oletteko töissä/ harrastuksissa? Onko siellä ketään, jota voisit ajatella kutsuvasi illanviettoon?
Emme ole yksinäisiä, tai minulla ainakin on kyllä muutamia ystäviä ja kavereita. Puolisollani on ihan muutama ystävä, mutta ei koskaan näe heitä. Yhteisiä ystäviä tai ystäväpariskuntia ei käytännössä ole. Ihan muutaman kerran ollaan oltu viihteellä tai syömässä niin että joko minun tai puolisoni ystävä on ollut mukana. Töissä ollaan kyllä molemmat ja harrastuksia on useita. En oikein tiedä että ketä voisin pyytää illanviettoon, ettei se olisi kiusallista. En osaa selittää.
-ap
Ekalla kerralla noi illanvietot voi "naamioida" jonkun merkkipaivan juhlistamiseen pienella porukalla. Meinaan etta jos on outoa kutsua jengia muuten vaan, voit kutsua merkkipaivan varjolla. Kutsu voisi olla tyyppisesti "ajateltiin juhlia merkkipaivaa x pienimuotoisilla illanistujaisilla, paaset(te)ko paikalle"?
Ja sitten itse tilaisuudessa: "tamahan on hauskaa, pitaa ottaa joskus uusiksi?" Tadaa.
treffit kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Ekalla kerralla noi illanvietot voi "naamioida" jonkun merkkipaivan juhlistamiseen pienella porukalla. Meinaan etta jos on outoa kutsua jengia muuten vaan, voit kutsua merkkipaivan varjolla. Kutsu voisi olla tyyppisesti "ajateltiin juhlia merkkipaivaa x pienimuotoisilla illanistujaisilla, paaset(te)ko paikalle"?
Ja sitten itse tilaisuudessa: "tamahan on hauskaa, pitaa ottaa joskus uusiksi?" Tadaa.
Lisaan: kannattaa pyrkia kutsumaan nimenomaan pariskuntia (jos niita siis on kaveriporukassa) eika vaan pariskunnan "tutumpaa" osapuolta. Vastavierailukutsu on todennakoisempi.
Jokaisella on oikeasti omat ongelmansa. Se että somessa näytetään että on hulppea talo, kalliita tavaroita, ihania kaverikuvia tai pusukuvia puolison kanssa, ei kerro oikeasti mitään. Varmaan jokainen joka vähänkin somea käyttää ja on itse laittanu kuvia, tietää että ne kuvat on sitä mitä haluaa näyttää ulospäin. Ne on juuri sitä, että halutaan välittää tietynlainen kuva muille. Jollekin se on parisuhteen ja perheen korostamista, jollekin taas menestyksen ja omaisuuden korostamista ja jollekin taas vaikka urheilullisuuden korostamista. Miten halutaan että muut näkevät sinut. Todella vähän tekemistä todellisuuden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jokaisella on oikeasti omat ongelmansa. Se että somessa näytetään että on hulppea talo, kalliita tavaroita, ihania kaverikuvia tai pusukuvia puolison kanssa, ei kerro oikeasti mitään. Varmaan jokainen joka vähänkin somea käyttää ja on itse laittanu kuvia, tietää että ne kuvat on sitä mitä haluaa näyttää ulospäin. Ne on juuri sitä, että halutaan välittää tietynlainen kuva muille. Jollekin se on parisuhteen ja perheen korostamista, jollekin taas menestyksen ja omaisuuden korostamista ja jollekin taas vaikka urheilullisuuden korostamista. Miten halutaan että muut näkevät sinut. Todella vähän tekemistä todellisuuden kanssa.
Nyt kun ajattelin niin taytyy tunnustaa, etta itse tosi usein postaan ruokakuvia etenkin silloin, kun mieheni on laittanut ruokaa. Tahan on rehellisesti kaksi syyta:
1) haluan nayttaa kavereille, etta huolimatta l4hi-itataustastansa mieheni tekee suurimman osan kodin askareista, ruuanlaitto mukaanlukien (aika useat luulee etta sieltapain tulevat miehet ovat naisia alistavia sovinisteja joiden mielesta kodinhoito on 100% naisen vastuulla), ja
2) haluan etta mieheni nakee tykkaykset ja postauksiin tulevat positiiviset ja rohkaisevat kommentit. Ennen yhteenmuuttoa mieheni ei osannut laittaa kaytannollisesti katsoen lainkaan ruokaa, ja nyt jo muutaman kuukauden jalkeen kokkailee erittain hyvan ja autenttisen makuisia ruokia ruokakulttuuriin katsomatta. Ts. positiivinen palaute kannustaa hanta kokkaamaan jatkossakin, mika taas on mulle win-win. ;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Et voi pyytää ihmisiä kotiisi VAIN FACEBOOKIN takia.
myönnä itsellesi että muut ihmiset ei kiinnosta sua yhtään
Haluaisit vaan kivoja kuvia facebookkiin?
Outo oot
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikista tuntuu samalta jos alkaa katsoa muiden somepostauksia. Usko pois! Suurin syy ihmisten tyytymättömyyteen on nykyään some. Koeta takoa päähäsi, että elämä on oikeasti ihan muualla kuin kiillotetuissa kuvissa joita otetaan vain julkaisemista varten.
Mutta mikään ei tietysti estä sinua olemasta aktiivisempi uusien ihmissuhteiden hankinnassa ja nykyisten hoitamisessa. Kotiakin voi laittaa kauniimmaksi pikku hiljaa ja joskus vähälläkin rahalla, jos ei ole siihen tyytyväinen. Mutta ehkä ei kannata ryhtyä hommaan vain siksi, että saisi julkaistua siitä hienompia kuvia instagramissa...
Kun en ole ihan varma että onko tämä nyt oikeasti somesta tullut tämä mun harmitus, vai olenko oikeasti tyytymätön omaan elämääni, tai siis näihin tiettyihin asioihin omassa elämässäni. En oikein tiedä.
-ap
Miksi olet tyytymätön ja miten haluaisit sitä muuttaa? Käyttekö ikinä kaksin miehesi kanssa esim. kylpylässä, lomamatkoilla tms.? Vai onko yhteiselonne vain neljän seinän sisällä olemista ja haluaisit tehdä enemmän asioita kodin ulkopuolella?
Hyvä kysymys, enkä oikein edes tiedä mikä se perimmäinen asia on miksi en ole tyytyväinen. Käydään usein kaksin matkoilla tai harrastamassa. Ehkä jopa tehdään ja ollaan liikaa yhdessä. Musta tuntuu vaan jotenkin hölmöltä että miksi meillä ei ole semmosia yhteisiä kavereita kun "kaikilla" muillakin on. Ei meitä ikinä kutsuta mihinkään pariskuntana. Ja muutenkin haluaisin viettää enemmän aikaa ystävien kanssa.
-ap
ahdisteleeko miehesi naisia humalassa?
Oletko sinä rehellinen ja kerrot kovaan ääneen: lissu on taas lihonut?
Kerro lisää???
Älä ap ahdistu, todennäköisesti kyse on vain oikeasta esittämisen tavasta.
Joka tapauksessa, niitä kaveri-illanviettoja syntyy, kun itse alat niitä ensin järkätä. Älä odota kutsua, kutsu itse. Vähitellen syntyy kaveripiiri ja yhteisiä ystäviä ja sitä kautta teillekin alkaa tulla kutsuja!
Ja kannattaa muistaa, että kateus vie kalatkin vedestä. Kun keskityt vain observoimaan, mitä muilla on ja sinulla ei ole, et huomaa sitä, mitä sinulla ON. Se ei tee ketään onnelliseksi.
not invited kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
-ap
ahdisteleeko miehesi naisia humalassa?
Oletko sinä rehellinen ja kerrot kovaan ääneen: lissu on taas lihonut?Kerro lisää???
Täh? Ei ahdistele (tietääkseni). En ikinä kommentoisi noin kenellekään Lissulle.
-ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Outo oot
Jep, keskenkasvuista ja noloa. Ap ei kaipaa kavereita ja juhlia, vaan vain niitä hienoja kuvia.
Some ja muukin media voi vääristää ihmisen mielessä sitä, mitä oikeasti haluaa. Esim. mä ihailin nuorempana noita valtavia ja laajoja kaveriporukoita/verkostoja. Sitten hankin/sain sellaisen ja totesin, että hengailen mieluummin niiden muutamien just mulle sopivien kaverien kanssa. Lisäksi en oikein edes jaksanut pitää yllä niin monia ihmissuhteita. Toinen juttu on ollut se, että asutaan osa vuodesta ulkomailla, lasten kanssa. Se näyttää hienolta mutta mä tiedän, että se ei sopisi minulle yhtään (muuten toteuttaisin sen). Mutta silti täytyy muistuttaa itseään siitä, että en oikeasti halua moista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Outo oot
Jep, keskenkasvuista ja noloa. Ap ei kaipaa kavereita ja juhlia, vaan vain niitä hienoja kuvia.
Mistä sinä noin pahantahtoiset tulkinnan teet? Aika monellakin pariskunnalla ei ole alkaa päälle yhteisiä ystäviä, niitä syntyy vasta pidemmän ajan myötä. Poikkeuksia ovat lähinnä ne pariskunnat, jotka ovat samasta ystäväpiiristä lähtöisin.
Ap vaan miettii, miten olisi mukavaa jos olisi yhteisiäkin ystäviä niin, että voisi pariskuntana olla yhdessä kaverien kanssa, kun nyt se on vain hän ja mies ja korkeintaan jomman kumman kaveri.
Ihan ymmärrettävää nuoren ja tuoreen parisuhteen osapuolen mietintää tuo. Ei minulla muuta ohjetta ole kuin alkaa vaan itse järkätä illanviettoja. Peli-ilta pystyyn ja molempien kavereita kylään, kyllä he siitä tutustuvat. Eikä siinä mitään kiusallista ole!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
-ap
Eli sinulla ainakin on ystäviä, joilla on kumppanit? Mikset kutsu heitä kylään ja järjestä illanistujaisia?
Itseäni vähän tympäisee nää kommentit esim häistä mistä morsian on postannut ihania kuvia, vaikka siellä on myös joku sitten perseillytkin.
Eli onko niin, että voin täydellisestä saa laittaa kuvia? Eli että morsian ei saisi edes yrittää keskittyä häidensä hyviin puoliin, ja yrittää muistaa sitä kaunista ja ihanaa, vaan ainoa mitä hänen tulee märehtiä on loppu yöstä sekoillut sulhanen?
Tolla logiikalla kukaan ei saisi julkaista mitään, koska asiat eivät ole absoluuttisia, ikinä.
Tai jos pariskunnalla on riitoja, he eivät saisi laittaa pusukuvia ja yrittää keskittyä mieluummin hyviin hetkiin?
Riidoissa ja perseilyssä pitää siis rypeä, että on jotenkin "aito ja oikeanlainen"? Jos tämä on mentaliteetti, ei tarvi ihmetellä miksi suomi on täynnä masennusta ja todellakin sitä arjen harmautta kaikissa sävyissään. Hyi miten negatiivista.
No, ainakin minulla on yksi ystävä, joka kipuilee vähän samoista ongelmista, kuin ap ja syynä on se, että hänen miehensä ei koskaan halua tulla mihinkään, vaikka olisi kutsuttu. Monesti myös hän jättää tulematta, kun se mieskään ei tule... Mies haukkuu kaikki ystävän kaverit eikä siis edes halua tulla toimeen kenenkään kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni vähän tympäisee nää kommentit esim häistä mistä morsian on postannut ihania kuvia, vaikka siellä on myös joku sitten perseillytkin.
Eli onko niin, että voin täydellisestä saa laittaa kuvia? Eli että morsian ei saisi edes yrittää keskittyä häidensä hyviin puoliin, ja yrittää muistaa sitä kaunista ja ihanaa, vaan ainoa mitä hänen tulee märehtiä on loppu yöstä sekoillut sulhanen?
Tolla logiikalla kukaan ei saisi julkaista mitään, koska asiat eivät ole absoluuttisia, ikinä.
Tai jos pariskunnalla on riitoja, he eivät saisi laittaa pusukuvia ja yrittää keskittyä mieluummin hyviin hetkiin?
Riidoissa ja perseilyssä pitää siis rypeä, että on jotenkin "aito ja oikeanlainen"? Jos tämä on mentaliteetti, ei tarvi ihmetellä miksi suomi on täynnä masennusta ja todellakin sitä arjen harmautta kaikissa sävyissään. Hyi miten negatiivista.
Se nyt vaan oli viittaus siihen, ettei se elämä todellakaan ole kaikilla niin upeaa ja kaunista, vaikka some näyttäisi siltä.
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että tolla logiikalla kukaan ei voi iloita eikä olla onnellinen koskaan mistään. Miksi nämä somen feikkiyttä julistavat eivät ymmärrä, että ei some ole monellekaan sitä varten, että se olisi joku oman elämän 24/7 live, vaan se on suurimmalle osalle onnea. Kuvat ovat onnellisia ja hyviä, ja sitä onnee ja hyvää halutaan korostaa itselle, ja jakaa muille. Miksi tämä olisi jotenkin väärin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lisään vielä, että tolla logiikalla kukaan ei voi iloita eikä olla onnellinen koskaan mistään. Miksi nämä somen feikkiyttä julistavat eivät ymmärrä, että ei some ole monellekaan sitä varten, että se olisi joku oman elämän 24/7 live, vaan se on suurimmalle osalle onnea. Kuvat ovat onnellisia ja hyviä, ja sitä onnee ja hyvää halutaan korostaa itselle, ja jakaa muille. Miksi tämä olisi jotenkin väärin?
Miksei se riitä, että itse on onnellinen niistä kuvista? Miksi sitä pitäisi jakaa muille? Tässäkin ap:n tapauksessa hän ei koe onnellisuutta toisten puolesta vaan päinvastoin ahdistuu siitä.
Täysin sama juttu. Eikä huvita pitää yhteyttä niihin hyvin harvaankaan ystävän tapaiseen koska heillä on kaikkea mitä minulla ei ole, eikä siis mitään yhteistä enää.