Tinder-deitti käytti n-sanaa treiffeillä, jätänkö tapailun tähän
Tapasin tinderissä todella hyvännäkösen naisen ja mainittuani Tiger Woodsin (puhuimme minigolfista) hän vastasi "Ai se *n-sana*?" täysin kasuaalisti eikä osoittanut mitään katumisen merkkejä. N-sanan käyttö on rasistista ja junttia ja olen hyvin liberaali, joten en tiedä haluanko tavata häntä enää vaikka hän on hyvin kaunis ja nautin hänen seurastaan ennen sitä. Mitä mieltä olette, jätänkö tapailun tähän vai otanko sen puheeksi seuraavilla treiffeillä? Tällä kertaa en kehdannut reagoida mitenkään.
Kommentit (53)
Pysy vaan niissä hamehomojen piireissä.
Itse olen kasvanut hitusen... älyllisesti köyhässä perheessä, jossa kyseistä ilmaisua käytettiin jatkuvasti. Huomaan välillä (nykyään tosin hyvin harvoin) meinaavani lipsauttaa tuon sanan, koska se on termi, jota totuin lapsena käyttämään. Hävettää joka kerta, kun noin tapahtuu. On oikeasti hankalaa "uudelleenkouluttaa" aivonsa huonoista tavoista pois.
Vierailija kirjoitti:
No minä en jatkaisi. Ras.stisen ihmisen kanssa ei jaksa keskustella, se on jatkuvaa vääntämistä.
Ja sellainen ihminen uskoo erilaisiin huhupuheisiin, salaliittoteorioihin ja tunteisiin vetoaviin höttöjuttuihin, kuka sellaisen kanssa jaksaisi pidempään elää? En ainakaan minä.
Ihmisen arvot, sivistys ja älykkyys ovat tärkeitä vetovoimatekijöitä. Jollekin toiselle tärkeitä ovat ehkä varakkuus tai ulkonäkö, minulle taas ne ovat melko yhdentekeviä.
Arvostat älykkyyttä, mutta teet tuollaisen ajatteluvirheen?
Luuletsä tosiaan saavas naisia vetämällä tommosta hinttiśuvakkiroolia?
Mä tapasin tinderin kautta miehen, joka alkoi minigolfia pelatessa puhumaan Tiger Woodsista. Käytin sitten huumorilla Tiikeristä sitä n-sanaa kun miehellä tuntui olevan jonkinlainen huumorintaju olemassa. No, sitten kuulin, että se on mennyt uikuttamaan tästä asiasta vauvapalstalle ja kysymään neuvoa muilta, että mitä minun kanssa nyt pitäisi tehdä.
Mitäs sanotte, kanssasisaret ja -veljet, kannattaako minun jatkaa noin epäitsenäisen ja epävarman kaverin kanssa vai annanko vielä mahdollisuuden?
Vierailija kirjoitti:
No, itse en ainakaan tapailisi miestä, joka puhuisi halveksuvaan sävyyn muista ihmisistä. Minusta se vaan on junttia ja noloa käyttää n-sanaa, homoista jotain pilkkanimityksiä tms.
Tässä ollaan ongelman syvimmässä olemuksessa. Toisten halveksunta. Mielestäni mistä tahansa ihmisryhmästä voi heittää karrikatyyrisiäkin vitsejä, mutta jos mennään halveksunnan puolelle, niin se on luontaantyöntävää. Jos ei osaa sitä rajaa hahmottaa, niin älkää käyttäjä sanoja tai vitsejä jotka voivat mennä yli.
Vierailija kirjoitti:
Minä käytän tuota sanaa ihan niin kauan kuin valkoisista on omia sanoja. Thaimassa farang, jota käytetään hyvin ivaavasti ja valkoista ihmistä pilkaten, Itä-Afrikassa mzungu jne. Noita sanoja kyllä saa käyttää kun kohteena on valkoinen ihminen.
No muzungu ei ole ainakaan ennen ollut halventava. Kun asuin Keniassa, niin sitä käytettiin länsimaalaisista oli ne mustia tai valkoisia. Ja ainakaan kenialaisista valkoisista ei yhteisö käyttänyt sanaa muzungu.
Milloin sen samaan sävy on muuttunut? Farangista en osaa sanoa.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kasvanut hitusen... älyllisesti köyhässä perheessä, jossa kyseistä ilmaisua käytettiin jatkuvasti. Huomaan välillä (nykyään tosin hyvin harvoin) meinaavani lipsauttaa tuon sanan, koska se on termi, jota totuin lapsena käyttämään. Hävettää joka kerta, kun noin tapahtuu. On oikeasti hankalaa "uudelleenkouluttaa" aivonsa huonoista tavoista pois.
No meitä on täällä niinkin vanhoja, että vielä kouluaikana n-sana oli ihan neutraali sana, jota käytettiin oppikirjoissa ym. Ja se "uudelleenkoulutus" on ollut itsellenikin vaikeaa. Nuoremmat sitä ei ehkä ymmärrä.
En jatkaisi. En kestäisi junttia rasistia.
Itse olisin sanonut että anteeksi mitä sä sanoit ? Ja kertoisin ihmiselle miksi en enää halua tavata.
Sivistymätön rasisti juntti
Mitä n-sanaa tässä tarkoitetaan? Neeke ri ä kö?
On tää palsta kyllä ammattiloukkaantujien ja mielensäpahoittajien kokoontumispaikka. Sanat on selvästi näiden paviaanien mukaan pahempia kuin teot. Imekää
Olisit heti paljastanut naiselle oikean luonteesi. Törkeää kusetusta tuollainen.
Eikös Tiger Woods ole m*latti? Ei hän puhdasrotuiselta n**keriltä näytä.