Eikö suomalaiset osaa small talkia, vai miksi mammat puistoissa ei keskustele keskenään?
Lapsille vaan välillä karjaistaan jotain, mutta vieressä seisoville "kollegoille" ei voi sanoa mitään. Hyvä että edes tervehditään, kun heitä tervehtii!
Kommentit (24)
itseään hoikemmille, paremmannäköisile, paremmin pukeutuville, nuoremmille yms. äideille...
Musta on vain kiva jutella muille ihmisille. Minusta on kiva tutustua uusiin ihmisiin. En hae välttämättä ystäviä, mutta hyvän päivän-tuttavia on kiva löytää. Olen myös todennut, että lapset viihtyvät paremmin keskenään, kun äidit tulevat toimeen.
Alkup.
Minkä takia kenenkään tuntemattoman pitäisi sun kanssa jutustella säästä tai mistään muustakaan? Mitä sä siitä saisit itsellesi?
Noin puolessa minuutissa sen haistaa, onko toisesta juttukaveriksi vai ei. Yllättävän monista on ja usein minua lähestyy sellaiset ihmiset, joita en mielestäni edes tunne. Kasvomuistini on huono ja juttelen elämässäni sinne tänne, joten en välttämättä muista kasvoilta jokaista puistomammaa, joiden kanssa on tullut juteltua. Mutta he näköjään kyllä muistavat. Olen ihan tavis joka suhteessa eli pakko olla siitä kyse, että muut ei juurikaan puhu mitään, niin jään mieleen.
Miksi vieraisiin ihmisiin pitää suhtautua noin negatiivisesti? Mun mielestä on paljon kivempaa jutella ihmisille, kuin luikkia pitkin puistoa karkuun muita, ettei vaan joudu puhumaan kenellekään. Mä kyllä aina yritän jutella kaikille uusille äideille meidän lähipuistossa, musta on kivaa tutustua uusiin ihmisiin. Oonkin varmaan just se rasittava utelija, mikä näitä epäsosiaalisia ahdistaa, kun olen heti kyselemässä kaikki maailman asiat. No, sitä puhelinnumeroa en ole sentään vielä kysellyt keneltäkään ;-)