Voiko tästä nostaa syytteen
Jos eräs henkilö (tuttuni) on puhunut muille täysin minulle tuntemattomille ihmisille, että minä olen pettänyt kumppaniani ja asiassa ei ole mitään perää? Asumme pienellä paikkakunnall joten siksi asialla on merkitystä.
Kommentit (10)
Syyttäjä voi nostaa syytteen, et sinä.
Voi tehdä rikosilmoituksen. Nämä henkilöt ovat varmaankin valmiita todistamaan pyydettäessä. Voisi hyvä tehdä rikosilmoitus myös siksi että tuo häirikkö saattaa hieman pelästyä mikäli poliisi ottaa yhteyttä ja lopettaa valheiden levittämisen.
Ei riitä kanteen nostamiseen.
Terv, ex-syyttäjä.
Voit toki viedä asian oikeuteen, mutta riittääkö saldo? Verrattoman kallista ja hidasta ja tuollaisessa tapauksessa myös lopputulos epävarma kannaltasi.
Hyvä, että saisi tuntuvan rangaistuksen.
Millä todistat itse sen, että et ole pettänyt?
Onko sinulla todistaa, että asia on niin? Todistamisella tarkoitetaan tekstiviestejä, sähköposteja, joku joka on omin korvin kuullut sen kaiken ja on valmis todistamaan?
Varaa noin 250 euroa tuntia kohden yksityinen juristi, mielellään vasta alkanut juristi, ja joka tekee ihan mitä vain päästäkseen alalle kiinni, ja kehitä hänen kanssaan strategia, jolla voit juoruilijan kimppuun hyökätä.
Poliisi ei lähde tuollaisiin juttuihin mukaan, eikä ilmainen oikeusavustajakaan.
Asian voit viedä käräjäoikeuteen, mutta varaudu odottamaan vähintään puoli vuotta ennen kuin asia viedään käräjäoikeuteen. Jos siis käräjäoikeus katsoo asian sellaiseksi, että se suostutaan käsittelemään.
Meillä eivät päde jenkkielokuvien lait, joten sinuna unohtaisin koko jutun.
Tuomitaan törkeästä paskan puhumisesta 3:ksi vuodeksi kuritushuoneeseen sekä menettämään kansalaisluottamuksensa.
testing