Miksi Suomalaisilla naisilla on niin leveät lantiot?
Tätä olen pähkäillyt paljon. Maailmalla matkaillessa ja eri maita nähneenä en ole havainnut tätä. Onko biologeja paikalla?
Kommentit (89)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla, kun miehillä on niin valtava pää. Mutta olen kyllä viime aikoina alkanut ihmetellä, miksi lastenvaunuja puskee 130-kiloiset naiset. Niiden miehet ovatvielä läsömpiä, niillä ei kädet ylety vaunujen aisoihin vatsan takaa.
Raskaana suomalainen nainen alkaa syömään kahden edestä.
Mies varmuuden vuoksi kolmen edestä.
Suomalaiset vauvat niin isoja ? Ettei ihan pienestä mahdu :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonvalinta. Kapealantioiset ovat kuolleet synnytyksiin tai eivät päässeet lisääntymään ollenkaan.
Lantion ulkomitoista ei voi päätellä luiden sisåmittoja. Ne sisämitat on ne joilla on merkitystä.
Kudos antaa periksi ja repeåä jos ei muuten mahdu.
Ulko ja sisämitat kuitenkin korreloivat keskenään ja liialliseen repeämiseen voi kuolla.
Vierailija kirjoitti:
Naurettavaa tarttua pieneen kirjoitusvirheeseen.
N29
Naurettavaa, että ei aikuinen osaa edes kirjoittaa. Ei ole pieni virhe, lapsetkin tietää tuon.
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla, kun miehillä on niin valtava pää
Vauvoja sieltä lantiosta on tarkoitus pykätä, eikä miehiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pakko olla, kun miehillä on niin valtava pää. Mutta olen kyllä viime aikoina alkanut ihmetellä, miksi lastenvaunuja puskee 130-kiloiset naiset. Niiden miehet ovatvielä läsömpiä, niillä ei kädet ylety vaunujen aisoihin vatsan takaa.
Mies varmuuden vuoksi kolmen edestä.
Miehet jotenkin käsittävät vastuunsa perheen päänä tällä tavalla
On vai? Luulin että latinot ja vastaavat on niitä joilla on leveät lanteet ja ovat muotoinen siis niin naisellisia että. Suomalaiset taas omenavartaloisia möhköjä.
Kyllä näkee kun lantio on leveä. Paikoin sama kun hartiat.
Ei 2000-luvun alussa näkynyt alle 3kymppisiä naisia joilla taskujenväli metri. Nopeasti on tämä muutos tapahtunut!
Aasialaiset naiset on hyvä malli. Hankin kun suomalaista ei löydy!!!!!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi suomalaiset miehet on niin tyhmiä?
Suomalaiset miehet ovat hyvin fiksuja.
N22
Mistä päin?
Minustakin suomalaiset miehet on järkevää porukkaa. Suurin osa tasa-arvoisia, rauhallisia, kaikinpuolin fiksuja. Tietysti joukkoon mahtuu typeryksiä niin kuin joka puolella, mutta pääosin omat kokemukset suomalaisista miehistä on tällaisia, esim puoliso, isä, veljet, miespuoliset sukulaiset, ystävät. Matkustelkaa niin huomaatte kyllä.
Vierailija kirjoitti:
Aasialaiset naiset on hyvä malli. Hankin kun suomalaista ei löydy!!!!!!!
Toki, jos pitää sellaisesta poikamaisemmasta vartalotyypistä.
Miksi rys trollit jaksaa pienellä palkalla provoilla? Lähtekää ulkomaille ja työllistykää kunnollisiin ammatteihin.
Ai niin, ettehän te enää pääse sieltä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samaa ihmetellyt jo vuosia. Aivan valtavia hanureita.
N18
Takapuoli ei liity lantioon muuten kuin on sen takapuolella. Pitkälti lantion leveyden määrittää luusto. Mutta mulla on suhteessa leveä lantio ja kapea vyötärö.
Niinpä tietenkin.
Onhan tuo meikäläisenkin alaosa aika karsea. 84 senttiä ympärysmittaa leveimmältä kohdalta näin 175 sentin pituudella on kyllä suorastaan massiivinen.
Ratkaisu saattaa kuitenkin löytyä ihan luonnonvalinnasta, kas kun valtaosa xy-kromosomisista alitajuisesti suosii tietyllä tavalla leveää lantiota naisella. Ihan puhtaasti biologian vuoksi, sillä jokin primitiivinen osa meistä tulkitsee sen suvunjatkamisen kannalta positiiviseksi piirteeksi. Tässä kohden joku evoluutiobiologi olisi kylläkin parempi vastaamaan, minä olen enemmänkin ekologiaan perehtynyt koulutukseltani. Kulttuuri -varsinkin pitkään ulkoisilta vaikutteita suojassa ollut- on saattanut tietyillä alueilla suosia ihmiskehossa toisenlaisia piirteitä ja luoda omanlaisensa kauneuskäsityksen, minkä vuoksi esim. Aasian maissa ihannoidaan hoikkuutta eri tavalla.
Hevonen tietää kun on iso pää. Entä se 130 Ikonen lyhyt läskiperse????