Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Laitan yhteisiä lomakuvia instaan, mies ei

Aino123
03.09.2019 |

Olen varmaan lapsellinen kun tällainen vaivaa.
Ollaan oltu kolme vuotta yhdessä ja suhteemme on kaikinpuolin hyvä, olemme todella rakastuneita olleet aina.
Vietämme tosi paljon aikaa yhdessä, lähes kaiken aikamme. Olemme avoliitossa.
Mies pyytää mukaan lähes kaikkialle, aluksi jopa vierastin sitä että kaikki aika ollaan yhdessä ja halusin että olisi jotain omaakin juttua että kokoaikaa ei tarvitsisi ollA yhdessä.
Asia ei sinällään häiritse enää, olen tottunut tähän ja hänen kanssaan on helppo olla ja hän ei loukkaannu jos sanon että haluan lähteä jonnekin yksin.
Olimme ulkomailla ja minä luonnollisesti laitan instagramiin lomakuvia, ja pari yhteistäkin kuvaa tuli laitettua.
Mies ei laittanut lainkaan tästä lomasta kuvia, ja on ollut hauskoja tilanteita ja paikkoja joissa olemme yhdessä olleet ja näistä hetkistä on otettu kuvia, mies ei ole laittanut niitä instaan.
Itse olen jostakin erikoisemmasta yhteisestä kokemuksesta laittanut. Mies kuitenkin käyttää instagramia, ei kuitenkaan hirveän usein laittele sinne kuviaan mutta sillontällöin.
Itsestäni tällain rakastuneena oli mukava laittaa yhteiskuvia. En mitenkään jatkuvasti vaan kolmen vuoden aikana varmaan kolme yhteiskuvaa yhteensä.
Itse käytän yleensä melko vähän instaa, saattaa mennä kuukausia että en ole lisännyt mitään kuvaa. Silloin kun jotain erikoista tai on sellainen hauska tai mukava tilanne ja kuva, saatan lisätä. Mietin että eikö miehelle nämä yhteiset hetket ole tärkeitä?
Miten suhtautuisit tämmöseen? Ei ehkä kannattaisi suhtautua mitenkään? Asia nyt lähinnä mietityttää, ei nyt mitenkään isosta asiasta ole kysymys.

Kommentit (98)

Vierailija
81/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:ta. Naisystäväni ei halua kuviaan someen, mutta se sopii, että esim. joskus on kuva, jossa esim. ulkomaanmatkalla näkyy hänen kätensä käteni vierellä tms. Todellakin haluan, että elämäni rakkaus välittyy jollain lailla kuvistani. Ja ihmettelisin, jos hän päivittäisi esim. olen *jossain* eikä olemme. Eri asia, jos ei olisi Facebookissa eikä instagramissa.

Jotkut ovat sen jo ymmärtäneet, että kun naamansa laittaa nettiin, niin se on siellä ikuisesti. Sinä et ole tainnut vielä ymmärtää.

Ymmärsin sen aika tarkalleen 20 vuotta sitten, mutta edelleen en ymmärrä miksi asia haittaisi minua.

Vierailija
82/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäs ihmettä, kyllä minäkin saatan laittaa yhteisistä jutuista kuvia instssn mutta mies ei. Joku hänen tuttunsa saattaa tulla jutustelemaan kadulla tai jossain tapahtumassa, mies ei välttämättä muista edes esitellä minua.

Hällä väliä minulle, eiköhän hänet oikeasti tuntevat tiedä kuka olen ja että ollaan yhdessä.

Insta ei ole oikeaa elämää muutenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän ap:ta. Naisystäväni ei halua kuviaan someen, mutta se sopii, että esim. joskus on kuva, jossa esim. ulkomaanmatkalla näkyy hänen kätensä käteni vierellä tms. Todellakin haluan, että elämäni rakkaus välittyy jollain lailla kuvistani. Ja ihmettelisin, jos hän päivittäisi esim. olen *jossain* eikä olemme. Eri asia, jos ei olisi Facebookissa eikä instagramissa.

Jotkut ovat sen jo ymmärtäneet, että kun naamansa laittaa nettiin, niin se on siellä ikuisesti. Sinä et ole tainnut vielä ymmärtää.

Ymmärsin sen aika tarkalleen 20 vuotta sitten, mutta edelleen en ymmärrä miksi asia haittaisi minua.

Vaikkei se haittaa sinua, niin et kuitenkaan ymmärrä, että jotakuta toista esim. naisystävääsi haittaa?

Vierailija
84/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän tästä tulee mieleen joku "pakko näyttää/esittää"-juttu. Toivoo muiden kadehtivan tms. Korjaa toki ap jos olen väärässä? Miksi muilla on mitään väliä jos suhde kerran toimii? Kuitenkin vaivaa sen verran että aloituksen väänsit

Vierailija
85/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähän tästä tulee mieleen joku "pakko näyttää/esittää"-juttu. Toivoo muiden kadehtivan tms. Korjaa toki ap jos olen väärässä? Miksi muilla on mitään väliä jos suhde kerran toimii? Kuitenkin vaivaa sen verran että aloituksen väänsit

Aina nämä ovat ”kattokaa ku meillä on rahaa matkustaa, kattokaa ku meillä on ihanaa, kattokaa mitä mä syön, kattokaa ku mä urheilen” yms. Eihän niillä postauksilla olisi mitään merkitystä, jos kukaan ei niistä tykkäisi ja kommentoisi. Joillekuille tämä on hyvin tärkeää tänä päivänä. Ap ja häntä komppaavat eivät vain ymmärrä, että kaikille ei ole somepäivitykset niin tärkeitä. Tai ovat tehneet sitä aiemmin, mutta ovat kyllästyneitä siihen jatkuvaan päivittelyyn ja hehkutukseen.

Vierailija
86/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaikkei se haittaa sinua, niin et kuitenkaan ymmärrä, että jotakuta toista esim. naisystävääsi haittaa?

En pystyisi seurustelemaan niin vainoharhaisen ihmisen kanssa, jota haittaisi käden näkyminen valokuvassa.

Vierailija
87/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En pystyisi seurustelemaan niin vainoharhaisen ihmisen kanssa, jota haittaisi käden näkyminen valokuvassa.

Ei tässä nyt ollut kyse kädestä vaan naamasta.

Vierailija
88/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu lähes 15 vuotta yhdessä ja naimisissakin jo useamman vuoden. Kumpikin käyttää facebookkia ja instaa, mutta emme oikeastaan koskaan kommentoi toistemme kuvia emmekä ole laittaneet yhtään yhteiskuvaa julkiseksi.

Silti teemme todella paljon asioita yhdessä ja suhteemme voi hyvin.

Samalta matkalta voimme laittaa molemmat kuvia instaan, mutta emme toistemme kuvia tai yhteiskuvia.

Vierailija
89/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kyllä se jostain kertoo, jos välttelee ehdoin tahdoin parisuhteen paljastamista somessa. Jos siis noin muuten on aktiivinen somen käyttäjä, mutta seurustelukumppanista ei vilahda koskaan vahingossakaan mitään mainintaa.

Kokemusta on.

Kerro minullekin, mistä se kertoo. Käytän somea päivittäin, oman profiilikuvan facessa vaihdan kerran-pari vuodessa, instaan en postaa ikinä kuvia itsestäni sen paremmin yksin kuin kavereiden kanssa. Missään ei siis myöskään ole kuvaa puolisostani. Kuvaan luontoa, eläimiä, puutarhaa ja ruoanlaittoa/ruokia. Joskus käsitöitä. FB-tiedoissa en ole koskaan maininnut statustani, en sinkkuna ollessa, en seurustellessamme enkä nyt, kun ollaan avoliitossa. Mistä tämä mielestäsi kertoo?

Vierailija
90/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tässä nyt ollut kyse kädestä vaan naamasta.

Niin, en olekaan laittanut hänen naamaansa sinne. Mutta haluan kuitenkin jotenkin tuoda elämäni tärkeimmän asian julki somessani, kuten kaikki muutkin tärkeät asiat.

Vierailija
91/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kummasti heti tulee paska fiilis kun tänne kirjoittaa ja lukee vastauksia. Todella paljon ilkeäitä kommentteja; yhyy, ap itkee sitä ja tuota..” ,ja melkeen haukutaan hulluksi jne.

Onneksi oli asiallisiakin vastauksia heiltä, jotka tajuaa mitä tarkoitan. Kiitos teille asiallisesti vastanneille☺️

Semmonen vielä,että joskus mies on aikoinaan exästä laittanut yhteiskuvan instaan. Se kuva on siellä vielä. Mies joskus vastasi minulle että ei ole muistanut kuvaa, on niin kauan aikaa kun se on laitettu. Ei ole vieläkään hoksannut sitä poistaa.

Ap

Se on aina tätä samaa sontaa, kun joku uskaltaakin mainita aloituksessaan somen. Seuraavat urpot ilmestyvät ketjuun kuin tyhjästä:

1. "Some on ihan tyhmä juttu, mä en ole somessa, elämä on kivaa näin, sunkaan ei kannattaisi olla! Olen joka tavalla parempi ihminen kuin kukaan joka on somessa, enkä edes ymmärrä käyttäväni somea tälläkin hetkellä."

2. "Tyhmä lapsellinen nainen! Some ei ole oikeaa elämää! Olet epävarma ja katkera luuska!" 

Todellisuudessa some todellakin on osa sitä oikeaa elämää nykyään. Suurin osa ihmisistä käyttää sitä jossain muodossa, ja vaikka kuva siellä ei aina vastaa täysin todellisuutta niin joka tapauksessa se peilaa sitä vahvasti. Some on vähän niinkuin rikkinäinen peili oikeasta elämästä, jos sallitte vertauksen.

Sen takia tuntuu oudolta, että jotkut yrittävät erottaa sen siitä "oikeasta elämästä" kokonaan. Yleensä tätä harrastavat pääasiassa ne miehet, jotka lähettelevät kuolausviestejä instatytöille. Kun vaimo sitten sanoo että touhu loukkaa, on Penalla vastaus valmiina: "some ei ole oikeaa elämää! Älä ole noin hysteerinen!" Tosiasiassahan Pena on juuri lähestynyt seksuaalissävytteisellä viestillä ihan oikeaa ihmistä, ja omatunto kolkuttaa.

Tulipas pitkä vuodatus, mutta tämä aihe menee kyllä tunteisiin. Jos sinne someen ei kertakaikkiaan voi laittaa yhtään merkkiä parisuhteesta, mutta kaikesta muusta voi, niin kyllä itselläni ainakin soi hälytyskellot väkisinkin. Enkö ole tärkeä, miksi minua piilotellaan? Miksi elämässä kaikki muu saa näkyä muille paitsi minä? Ja tähän joku näppärä taas jo vastaakin että "MIKSI PITÄISI??" No, vastakysymys kuuluu että MIKSI EI PITÄISI. Tai oikeammin miksi ei voisi. Jos muustakin päivittää, niin miksi parisuhde on pakko pitää somesta täysin erillään?

Ja mitään hehkutusta ei kukaan kaipaa, siitä ei myöskään ap aloituksessaan puhunut.

/5

Tulee kyllä hieman yksinkertainen vaikutelma aikuisesta ihmisestä, jolle some (:D kuvottava sana itsessään!) on noin tärkeää ja imago jonka siellä luo. Se ei totuudessa ole mitään muuta kuin egon pönkitystä koko kakka. Kuka kolmikymppinen käyttää jotain instaa, moi tässä on mun lounas, moi tässä niko-peran harvahampaat.

Ei yhtään myöskään kiinnosta, että luovutat kuvien oikeuden ko. tahoille?

Okei, miten kukakin sitten asioita tulkitsee. Itse en koskaan tee ihmisestä noin nopeita johtopäätöksiä minkään somekäyttäytymisen perusteella.

Itse en ole instassa ollenkaan, ainoat somekanavat mitä käytän ovat Facebook, vauvapalsta ja WhatsApp. Facebookiin teen päivityksen harvemmin kuin kerran kuussa, yleensä kissastani. 

Silti minulle on tärkeää, että parisuhde näkyy siellä somessa. Eli noin kaksi kertaa vuodessa päivitän mieheni kanssa yhteiseltä reissulta kuvan meistä molemmista, tai tägään hänet päivitykseen. Lisäksi parisuhdestatus on näkyvissä. Ei minua kiinnosta haluavatko muut että oma suhde näkyy siellä, mutta minä haluan että omani näkyy. Tuntuisi oudolta, että ei näkyisi. En silti kummastele jos muilla ei näy. Mieheni on vain Facebookissa, mutta ei koskaan päivitä sinne mitään. Se on ihan ok.

Tätä on nyt vähän vaikea selittää, kun kaikki keskusteluun osallistuvat ovat päättäneet että some on perseestä ja sitä ei käytä kukaan. Todellisuushan on tietenkin toinen, ehdoton enemmistö käyttää jotain somekanavia. Ja kyllä edelleen minusta on ihan aiheellista ihmetellä, miksi mies on päivittänyt edellistä suhdettaan someen mutta nykyistä ei päivitä. Toistan; syitä on monia, mutta itse ottaisin kyllä todellakin puheeksi. Ihan kiinnostuksen vuoksi.

/5

Minulla on FB:ssä 300-400 kontaktia. En kutsu heitä ystäviksi vaan ovat ihmisiä, joiden kanssa olen tai olen ollut tekemisissä, verkostoissa, työn tai vapaa-ajan puolesta. Osa on toki myös ystäviä ja sukulaisia. Julkaisen FB:ssä enimmäkseen työhöni ja yrittäjyyteeni liittyviä juttuja. Joskus myös kuvia matkoilta ja yksityiselämästä (puutarha, harrastukset). Minun parisuhdestatukseni ei ole millään tavalla olennainen tieto. Ystäväni ja sukulaiseni tietävät sen muutenkin ja muiden ei tarvitse tietää. Minä EN ilmoittanut faceen liittyessäni olevani sinkku vaan se kohta on ollut alusta saakka tyhjä. Minä tuntisin itseni teini-ikäiseksi, jos menisin laittamaan sinne yhtäkkiä olevani avoliitossa.

Eli koeta ymmärtää, että me ihmiset käytämme somea eri tavoin. Minä en todellakaan näe pienintäkään syytä, miksi jonkun verkostoissani työhön tms liittyvistä syistä olevan ihmisen tarvitsisi tietää minun asumismuodostani.

Vierailija
92/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet väärässä.

-Ap

Vierailija
93/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Instabilegram. Impotensgram. Idiotogram. Invagram.

Vierailija
94/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imovanegram. Iilimatogram. Ilmavaivagram.

Vierailija
95/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jääkaappini on Gram. Hyvä kaappi. Isboxgram.

Vierailija
96/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monelle ko. paikat ovat seuranhakukanavia, ja on mielestäni ihan perusteltua ruksia parisuhdestatus ihan vaan siksikin, ettei joku epätoivoinen ota yhteyttä.

Vierailija
97/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap kirjoitti että "luonnollisesti lisää instagramiin kuvia" ....?

Sekö on nykyään oikein luonnollista? Itsellä (niinkuin monilla muillakaan) ei ole ikinä ollutkaan Insta tiliä eikä tulekaan! Ei se tarkoita ettei mulla ole elämää, en vain halua jakaa sitä koko kansalle .. jopa maailmalle kun joillakin se profiili on julkinen.

Vierailija
98/98 |
03.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin muutaman vastauksen.

Minulla on insta, johon olen kerran julkaissut kuvalla kuvan, jossa mieheni (8 vuotta yhdessä, muutamaa kuukautta vaille sama avoliitossa, myös 3 yhteistä lasta vaikkei se tähän liity) on. Muulloin en ole edes ajatellut lisääväni. Julkaisen kuvia viikottain, välillä useammin ja välillä harvemmin. Minulla ja miehelläni on myös omat facebook tilit, joista yhteisiä kuvia löytyy useampia etenkin alkuajoilta. Mies ei ole mahtanut julkaista ensimmäistäkään kuvaa, jossa olemme yhdessä. Noniin, tässä vaiheessa ihmettelen mikä se ongelma olikaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi kolme