Olen nyt äitiyslomalla. Mies on joutumassa työttömäksi. Voiko mies sittenkin jäädä vanhempain vapaalle ja minä mennä töihin?
Minulla on äitiysvapaata lokakuun puolenväliin asti, sen jälkeen alkaa vanhempain vapaa. Mies sai juuri kuulla että oma työpaikka on aloittanut yt neuvottelut ja melko varmuudella potkut tulee. Voinko mies sittenkin jäädä vanhempainvapaalle ja itse palata töihin jos mies jääkin työttömäksi? Ensi viikolla saa kuulla miten miehen työpaikan käy.
Kommentit (23)
Tietenkin vanhempainvapaalla voi hakea töitä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Äitiysloma on sinulle korvamerkittyä vapaata. Vanhempainvapaan voi sen sijaan jakaa.
Vanhempainvapaastahan tässä olikin kysymys. Mutta lähinnä kai tuo AP:n kysymys koski sitä, voiko sittenkin palata töihin ja mies jäädä hänen sijastaan vanhempainvapaalle. Ilmiselvästi AP tiesi, että myös isä voi pitää vanhempainvapaata.
Joo, tiedän mutta mistään ei löytynyt tietoa voiko vanhempaa vaihtaa "lennosta". Mutta kyselen siis työnantajalta käykö tällainen järjestely sittenkin. Olen isossa ketjussa kassalla töissä ja tilalleni on otettu määräaikainen työntekijä, ei äitiyssijais nimikkeellä ketään. Omaan yksikköön en ehkä pääse, mutta jos muista löytyisi jotain. Kiitos neuvoista!
Ap
Jep. Naapurin Pena sai just 1v 2kk ehdotonta vankeutta. Oli hakenut vanhempainvapaalla töitä ja työnantaja narautti poliisille.