Voiko 17-18v jättää yksin kotiin viikoksi
Asutaan maaseudulla, kohta 18v väittää että ei voi noin vaan ottaa koulusta vapaata mutta sitten pitäisi jäädä talvella yksin viikoksi tänne isoon taloon. Silloin on pimeää ja naapureitakaan ei tunne niin hyvin että voisi kysyä apua jos jotain tulee. Ja viikon valmisruuat ei varmaan säily jääkaapissa niin kauan jos etukäteen ostaa...
Kommentit (26)
Ei tietenkään, odota että on vähintään 30-vuotias.
No on kyllä jo niin iso että pärjää kyllä.
17-18v kyllä varmasti osaa tehdä itse ruokaa, eikö niin?
Ja naapureita niin tarvitse tuntea, kunhan on yhteystiedot tarvittaessa.
Eli pärjää ok.
Mihin tarvitaan valmisruokia? Eikö se kohta 18-vuotias osaa laittaa itse ruokaa?
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä ollut edes yötä yksin ja pimeään aikaan maaseudulla iso omakotitalo voi olla pelottavaa
😂😂 Todellakin voi jättää, moni tuon ikäinen asuu jo omillaan
No jos tarpeeksi viinaa vaan niin mikä jottei.
Pärjää, pärjää - melkein jo aikuinen... Onks sillä jo puhelin?
Kyllä kai olet tuon ikäiselle perusasiat opettanu? Ruuanlaiton, pyykkäämisen jne? Jos et voi lähes aikuista ihmistä jättää pärjäämään omillaan , kannattaa katsoa peiliin.
Jos on poika niin en luottaisi. Kannattaa pyytää isovanhempia/naapureita tsekkaamaan välillä tilanne tai salaa seuraamaan taloa. Mun serkku asui tuon ikäisenä jo omillaan, mutta pistikin vuokrakämpän remppaan, kun järkkäsi jo ensimmäisenä viikonloppuna kunnon bileet. Hyvin koulussa pärjännyt lukiolaispoika, joka teki muutaman illan viikossa töitä.
Onko tämä vitsi? Moni 15v-16v muuttaa jo omilleen. Jotkut saavat jo omia lapsia ton ikäisenä. Ei kertakaikkiaan. Voithan sä palkata vaikka MLL: kautta jonkun 18v vahtimaan omaa 18 vuotiastasi. Hieman nolo tilanne teillä...
Riippuen millainen sun nuori on. Meidän nuori pärjää todella hyvin yksin ja nauttii siitä. Mutta jos mietin hänen luokkatovereita, en jättäisi heitä yksin. Tosiaan moni asuu jo yksin tuossa iässä. Mitä ruokailuun tulee, käykää nuoren kanssa yhdessä mitä ruokia hän osaisi tehdä itse ja voithan tehdä pakkaseen monia ruokia valmiiksi. Aamulla kun lähtee kouluun, pakkasesta rasia jääkaappiin ja kun nuori tulee koulusta kotiin, niin lämmittää ruuan.
Se poika olis kohta menossa armeijaan vissiin; siellä voi joutua olemaan yksin pimeässä metsässä. Se on kertaluokkaa kurjempaa kuin omakotitalossa yksin,
Kyllä voi asua pysyvästi omillaan tuon ikäinen ja nuorempikin. Edes lasun väkeä ei enää kiinnosta tuon ikäisen asumisjärjestelyt.
Täh? Muutin 17 vuotiaana pois kotoa, kun löysin kämpän läheltä opiskelupaikkaa. Olin muuten samaan aikaan kahvilassa töissä. Kai aloitus on vitsi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ikinä ollut edes yötä yksin ja pimeään aikaan maaseudulla iso omakotitalo voi olla pelottavaa
hahah hahhahhahhhhhaaaaa
Ei oikeastaan. Jos ajatellaan että 14-vuotiaat ovat ihan täysiä lapsia joita pitää valvoa ja vahtia, niin eivät asiat neljässä vuodessa niin paljoa muutu että voisi olla täysin huoleton. Ihminen kypsyy hitaasti, ja se täytyy aina ottaa huomioon. Moni 25-vuotiaskin on oikeastaan täysi lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Se poika olis kohta menossa armeijaan vissiin; siellä voi joutua olemaan yksin pimeässä metsässä. Se on kertaluokkaa kurjempaa kuin omakotitalossa yksin,
Mistä päättelit että poika? Yleensä tytöt pelkää enemmän yksin isossa talossa.
En jättäisi mistään hinnasta yksin.
En todellakaan.