Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä yhtään mitään

Vierailija
02.09.2019 |

Miten toiset ihmiset tuntuu vaan tietävän kaiken pelkästään olemalla olemassa, ja minä en saa mitään otetta mihinkään vaikka yritän tutkia asioita? Kaikki on vaan niin kaukana, tavoittamattomissa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/7 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna jokin esimerkki?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle iskee tuo ymmärtämisen puute aina kun joudun 9 e orjaksi. Suomeksi olen kolme kertaa ollut aivoton. Jotenkin tuo ymmärrys alkaa tökkiä kun ilman palkaa pitäisi tehdä jotakin. En vaan tajua mitä multa halutaan?

Vierailija
4/7 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhutko ap esim. opiskelusta tai vaikkapa arjessa vastaan tulevista käytännön asioista?

Vierailija
5/7 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Anna jokin esimerkki?

Oon esimerkiks yrittänyt jo vuosia hioa timanttista sijoitusstrategiaa, mutta en oo saanu aikaan mitään perustietämyksen (termit jne) lisäksi, epätietoisuus on vain kasvanut. Sitten toiset vaan uutisia selailemalla pudottelee kaikkea vapaakaupasta jne. jonka pitäisi soittaa jotain kelloja minullakin kun asioita on tutkinut. Mutta kun en vaan edelleenkään tiedä mitään. Mitä jostain Amerikan tilanteesta pitäisi esimerkiksi ajatella kun lähteitä on monia, lausuntoja on ristiriitaisia. Totta on, että enhän minä oikeasti tiedä, miten paljon ne muut on asioita tutkinut, mutta kun melkein kuka tahansa kanssaihminen tuntuu osaavan sanoa jotain. Itse en uskalla kommentoida mihinkään mitään, kun en yksinkertaisesti uskalla näin vajaalla tietämyksellä. Jos minulla on jokin käsitys, mikä alue tai sektori on seuraava nousija, se tunne voi olla vahva mutta ei ole mitään millä osaisin perustella sitä.

Vierailija
6/7 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko ap esim. opiskelusta tai vaikkapa arjessa vastaan tulevista käytännön asioista?

Kaikenlaista olisi kiva opiskella, mutta tällä hetkellä en opiskele, koska en pääse siinä eteenpäin. Haluaisin tietää kaiken mutta en vaan löydä sitä väylää millä juuri minä oppisin ne asiat. Käytännön asiat elämässä hoituu siinä määrin ku pitääkin.

Vierailija
7/7 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Anna jokin esimerkki?

Oon esimerkiks yrittänyt jo vuosia hioa timanttista sijoitusstrategiaa, mutta en oo saanu aikaan mitään perustietämyksen (termit jne) lisäksi, epätietoisuus on vain kasvanut. Sitten toiset vaan uutisia selailemalla pudottelee kaikkea vapaakaupasta jne. jonka pitäisi soittaa jotain kelloja minullakin kun asioita on tutkinut. Mutta kun en vaan edelleenkään tiedä mitään. Mitä jostain Amerikan tilanteesta pitäisi esimerkiksi ajatella kun lähteitä on monia, lausuntoja on ristiriitaisia. Totta on, että enhän minä oikeasti tiedä, miten paljon ne muut on asioita tutkinut, mutta kun melkein kuka tahansa kanssaihminen tuntuu osaavan sanoa jotain. Itse en uskalla kommentoida mihinkään mitään, kun en yksinkertaisesti uskalla näin vajaalla tietämyksellä. Jos minulla on jokin käsitys, mikä alue tai sektori on seuraava nousija, se tunne voi olla vahva mutta ei ole mitään millä osaisin perustella sitä.

Kannattaa muistaa että ihminen voi puhua erittäin vakuuttavalla tavalla täyttä sontaa. Sinä vaikutat ymmärtävän sen että maailma on pahuksen monimutkainen paikka ja sen toimintaa on mahdoton ennustaa. Nuo varmoin äänenpainoin puhuvat ovat usein ihmisiä jotka mm. yksinkertaistavat asioita niin paljon että he voivat vakuuttaa itsensä siitä että hallitsevat asian.

Esim. eräs tuntemani bisneskonsultti on vuosikaudet kertonut ylimieliseen tapaansa eri yrityksille mitä näiden pitää tehdä, mutta oma firma losahti kokoon kuin korttitalo.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kahdeksan