Färsaarilla tapettiin julmasti taas lähes sata valasta. Linkki
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/66cd2460-76e6-4db8-ba99-8b31677ddb8a
Se on niiden hupi. Tarjottiin miljoona euroa, ettei valaita tapettaisi pariin vuoteen, mutta eivät suostuneet.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Boikotoin varmuudeksi kaikkia färsaarelaisia tuotteita.
Eli jätät kalapuikot, pakastesein ja hampurilaispaikkojen kalahampurilaiset syömättä? Ainakin kalapuikoille on kotimaisesta särjestä tehty vaihtoehto.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäsi tehdä EU-aloite vrt. kansalaisaloite, että kaikki EU:n alueella tapahtuvat julmuudet lopetettaisiin. Espanjassa härkätaistelut ja härkäjuoksu, jossain itä-euroopan maassa koirien kidutus ja Tanskassa tuo. Onko vielä muita?
Espanjassa huonojen metsästyskoirien tappaminen hitaasti hirttämällä. Takajalat juuri maata hipoen. Vispaavien etutassujen takia kuolevaa koiraa kutsutaan pianistiksi. Tämä on toki härkätaistelun kaltainen perinne. Hieno maa. Ei vieläkään mitään eläinten kohtelua sääteleviä lakeja.
Tämä. Jumankauta, että pisti vihaksi, kun kuulin tästä ekan kerran. Ampuisivat edes, että kuolisi kerralla, mutta ei taida olla koiran henki niille k*sipäille edes luodin arvoinen. Hir.teen joutaisivat itse, v*tun sadis.tiset p*skiaiset. Miksi Espanjaan on kertynyt noin paljon julmuutta eläimiä kohtaan? Mikä niitä vaivaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäsi tehdä EU-aloite vrt. kansalaisaloite, että kaikki EU:n alueella tapahtuvat julmuudet lopetettaisiin. Espanjassa härkätaistelut ja härkäjuoksu, jossain itä-euroopan maassa koirien kidutus ja Tanskassa tuo. Onko vielä muita?
Espanjassa huonojen metsästyskoirien tappaminen hitaasti hirttämällä. Takajalat juuri maata hipoen. Vispaavien etutassujen takia kuolevaa koiraa kutsutaan pianistiksi. Tämä on toki härkätaistelun kaltainen perinne. Hieno maa. Ei vieläkään mitään eläinten kohtelua sääteleviä lakeja.
Tämä. Jumankauta, että pisti vihaksi, kun kuulin tästä ekan kerran. Ampuisivat edes, että kuolisi kerralla, mutta ei taida olla koiran henki niille k*sipäille edes luodin arvoinen. Hir.teen joutaisivat itse, v*tun sadis.tiset p*skiaiset. Miksi Espanjaan on kertynyt noin paljon julmuutta eläimiä kohtaan? Mikä niitä vaivaa?
Ja mikä suomalaisia vaivaa kun se on suomalaisten lempimaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitää heidänkin syödä, eikä Färsaarilla oikein ole vaihtoehtoja.
Miljoonall eurolla olisivat syöneet sen pari Vuotta.
Olisivatko kuitenkaan ja mitä? Tavara ei kulje Färsaarille samalla tavalla kuin Suomeen. Ja mitä tämä pari vuotta edes auttaisi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Färsaarilla elinkeinot on hieman vähissä, tavallaan ymmärrän et mieluummin saalistavat itse kuin istuvat vaan ottamassa rahaa vastaan. Enemmän vtuttaa joku Norja ja Japani joilla elinkeinoja piisaa muutenkin.
Färsaarilla voisi panostaa kalastukseen ja matkailuun. Tai sitten muuttakoot Tanskaan mantereelle.
Mihin matkailuun? Kylmää ja tuulista kivikkoa kaukana kaikesta.
Se että sinua ei kiinnosta ei tarkoita että ketään ei voisi kiinnostaa. Haluaisin itse käydä Färsaarilla joskus, samoin kiinnostavat esimerkiksi Grönlanti ja Islanti. Minun mielestäni paljon kiinnostavampia kohteita kuin tusinarantalomakohteet, en ole ikinä pitänyt kuumuudesta, paahteesta tai ruskettumisesta (enkä tosin edes rusketu kuin hivenen saaden epämääräisen oranssin vivahteen joka ei mielestäni sovi itselleni, sen sijaan palan salamana). Juuri karuus ja sijainti tietyllä tavalla eristyksissä kiehtoo.
Mihin matkailuun? Kylmää ja tuulista kivikkoa kaukana kaikesta.