Vastaatko sähköpostilla esitettyyn kysymykseen?
Tykkään kovasti sähköpostittelusta mutta ymmärrän, etteivät kaikki muut ole niin innostuneita. Jos esitän viestissäni selkeän ja asiallisen kysymyksen, odotan sentään saavani siihen vastauksen. Hyvin usein joudun pettymään. Miksi en saa vastausta? Välillä suorastaan raivostuttaa! Vaadinko liikoja?
Kommentit (8)
No, riippuu vähän kysymyksestä. Minkälaisia asioita kyselet?
Miksi et voi lähettää kysymyksiäsi siinä mediassa, jota kaverisi käyttävät?
Riippunee siitä kenelle sä niitä sähköposteja lähetät.
Vähän sama kokemus. Kaikki ei vain kai tajua, että vastausta oikeesti odotetaan. Ainakin lievää välinpitämättömyyttä mun mielestä.
Kristiina xx kirjoitti:
Mun mielestä jos lähettää työhakemuksen s-postilla, olisi työnantajam asiallista vastata siihen, vaikka kiitos hakemuksesta, mutta meillä ei ole juuri nyt tarvetta palkata uusia työntekijöitä. Antaa muuten huonon kuvan työnantajasta, eikä se ole hyvä tällaisena aikana kun on työvoimapula.
Jo parikymmentä vuotta on ollut käytäntönä, että edes työpaikkailmoituksen perusteella lähetettyihin hakemuksiin ei vastata mitään. Avoimet sähköpostihakemukset menee suoraan roskiin. Jossain nettirekrysaitilla saattaa joku tarttua avoimeen hakemukseen.
Voi olla, että tapa antaa huonon kuvan työnantajasta. Mutta kun kaikki menettelevät samoin, niin kaikki ovat samalla viivalla ja kukaan ei erotu joukosta puoleen tai toiseen.
Jos vastausta ei rupea kuulumaan, yksinkertaisesti soita! Ei se sen vaikeampaa ole.
Jos itse haluan jotakin tärkeää kysyä, en kyllä esitä kysymystä meiliteitse. Juuri siksi, ettei vastauksen saamisesta ole takeita.
Tuntuu ettei kaikki edes lue kunnolla sähköpostejaan. Itse käyttäisin kysymykseen jotakin muuta kanavaa.
Mun mielestä jos lähettää työhakemuksen s-postilla, olisi työnantajam asiallista vastata siihen, vaikka kiitos hakemuksesta, mutta meillä ei ole juuri nyt tarvetta palkata uusia työntekijöitä. Antaa muuten huonon kuvan työnantajasta, eikä se ole hyvä tällaisena aikana kun on työvoimapula.