Hurrikaani Dorian liveseuranta
Seuraako kukaan muu tätä? Tosi hurja tilanne D: hurrikaani pyyhkii tällä hetkellä vahvana kategorian 5 hurrikaanina Bahaman yli aiheuttaen kamalaa tuhoa ja lähestyy seuraavaksi Floridan länsirannikkoa, josta sen pitäisi kääntyä rannikon myötäisesti pohjoiseen/koilliseen päin. Vahvimmat tuulenpuuskat jopa lähes 100m/s.
Youtubesta löytyy paljon esim. uutiskanavien liveseurantoja hakusanalla hurricane Dorian.
Kommentit (51)
Joo mulla on streami pyörinyt telkkarissa aamusta asti tuossa taustalla. Kyllähän tämmönen kiinnostaa kun ei sitä voi täällä kuin kuvitella minkälaista elämä noilla hurrikaanialueilla on... samalla kiitän onneani että asun täällä, ei nuo talven lumet ja pakkaset ole mitään sen rinnalla että pitää monta kertaa vuodessa pelätä henkensä edestä luonnonvoimia :(
sehän on tällä hetkellä pysähtynt melkein paikoilleen.
Asiantuntijoiden arvioiden mukaan myrsky pysynee kategoriassa 5 vielä ainakin 24 tuntia, vaikkakin luonnollista heikkenemistä tapahtuu koko ajan. Se liikkuu suht hitaasti, mikä taas tietenkin aiheuttaa sen että se aiheuttaa tosi paljon tuhoja esim. juuri tuolla Bahamalla missä se nyt on.
Nyt sitä ydinpommia tarvittaisiin!
Vierailija kirjoitti:
Olen usein ihmetellyt miksi näistä puhutaan niin paljon.
Aasiassa taifuunit ovat keskimäärin paljon hurrikaaneja voimakkaampia, mutta niistä ei välttämättä edes uutisoida.
Korkeintaan lyhyt teksti kuinka filippiineillä on 10 000 kadoksissa tai kuva kun japanissa autoista näkyy vain katot.Mutta kun hurrikaani lähestyy amerikkaa, kirjoitetaan ja kohistaan siitä päiväkausia etukäteen. Seurataan valmisteluja, repostellaan.
Niin, tuota pitää kysyä median edustajilta. Itse seuraisin kyllä taifuunejakin, mutta tämmöisenä tavallisena kansalaisena kiinnostun asioista joista mediassa tuodaan esille. Lisäksi esimerkiksi se, että pystyn katselemaan materiaalia sieltä missä tapahtuu kielellä jota ymmärrän, vaikuttaa ainakin omalta osaltani. En missään nimessä arvota vaikkapa amerikkalaisia filippiiniläisten edelle, joten siinä mielessä tuo syyllistäminen ja "guilt tripping" on aivan turhaa.
Mikä pettymys tää hurrikaanien nimeäminen.
Haluaisin, että seuraava hurrikaani olisi nimeltään Mörkö.
Sinccis
Mietinkin mitä sitä tekisi kun on vapaa-ilta. Täähän on jännää :O
ensimmäinen raportoitu kuolonuhrikin näköjään, 8-vuotias bahamalaispoika :( eikä varmasti jää ainoaksi
Olen ollut viidennen luokan taifuunissa Kiinassa. Siitä oli pieni maininta länkkäriuutisissa. Tätä hurrikaanina on pelätty ja panikoitu nyt viikko.
Taifuuni tuli ja meni ja jäljet siivottiin ja elämä jatkui.
Ei näkynyt CNN:ää missään.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut viidennen luokan taifuunissa Kiinassa. Siitä oli pieni maininta länkkäriuutisissa. Tätä hurrikaanina on pelätty ja panikoitu nyt viikko.
Taifuuni tuli ja meni ja jäljet siivottiin ja elämä jatkui.
Ei näkynyt CNN:ää missään.
^ Tyypillinen papukaijamerkin kalastaja joka vähättelee muiden hätää koska kokee itse käyneensä läpi paljon pahempia asioita.
Miksi tämmöiset ketjut aina täyttyvät niistä joiden mielestä jostain asiasta ei kuuluisi olla kiinnostunut kun samanlaista tapahtuu muuallakin? Antakaa nyt hyvänen aika ihmisten rauhassa seurata haluamiaan asioita :D
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Nuo hurrikaanit nimetään aakkosjärjestyksessä. Muistaakseni D:n jälkeen ei tule M. Vai miten sen asian kanssa nyt oikein oli???
myrskyn keskus näkyisi ennusteiden mukaan kulkevan floridan rannikin ohi eli varmaan ei ihan bahamankaltaista tuhoa ole siellä odotettavissa. tosi hitaasti toi kyllä menee ja mahtaako edes saavuttaa usaa tän päivän aikana
Tää varmaan kuulostaa kauhealta mutta ukkosista ja (Suomen) myrskyistä tykkäävänä oon joskus miettinyt että olisi jännää joutua joskus hurrikaanin keskelle :D voi olla että löysät kyllä tulisi housuun tositilanteessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinccis
Nuo hurrikaanit nimetään aakkosjärjestyksessä. Muistaakseni D:n jälkeen ei tule M. Vai miten sen asian kanssa nyt oikein oli???
Mut olishan se hianoo, kun uutiset olis täynnä: Mörkö tulee: Mörkö tulee
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Tää varmaan kuulostaa kauhealta mutta ukkosista ja (Suomen) myrskyistä tykkäävänä oon joskus miettinyt että olisi jännää joutua joskus hurrikaanin keskelle :D voi olla että löysät kyllä tulisi housuun tositilanteessa.
Youtubessa on se video hurricane huntereista, joissa osa niistä hunttereista kuolee. Ne kun ite on sitä kuvaamassa.
Hienoa kuvaa!
Munkin mielestä myrskyt ja ukkoset on just parasta.
Sinccis
Ois hienoa kun se pyyhkäisisi koko Floridan mennessään. Kyllähän siinä itseään saa syyttää, jos haluaa asua jossain saaressa keskellä pahinta hurrikaanivyöhykettä.
Vierailija kirjoitti:
Ois hienoa kun se pyyhkäisisi koko Floridan mennessään. Kyllähän siinä itseään saa syyttää, jos haluaa asua jossain saaressa keskellä pahinta hurrikaanivyöhykettä.
Varo vaan ettei karma kosta kun tuommoisia toivot toisille.
Kyllä joka asuinpaikassa on ne hyvät ja huonot puolet.
Dorian etenee tällä hetkellä 5 mph eli vähän kovempaa kuin keskiverto kävelyvauhti. Onpas se hidas, mahtaa myllätä kunnolla kun viipyy samassa paikassa kauan!
Olen usein ihmetellyt miksi näistä puhutaan niin paljon.
Aasiassa taifuunit ovat keskimäärin paljon hurrikaaneja voimakkaampia, mutta niistä ei välttämättä edes uutisoida.
Korkeintaan lyhyt teksti kuinka filippiineillä on 10 000 kadoksissa tai kuva kun japanissa autoista näkyy vain katot.
Mutta kun hurrikaani lähestyy amerikkaa, kirjoitetaan ja kohistaan siitä päiväkausia etukäteen. Seurataan valmisteluja, repostellaan.