Suomen rikkainen 1% myöntää: Suomi on klubi ja menestymiseen vaaditaan että tuntee oikeat ihmiset.
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/cb575b60-d23b-4028-a4c9-0f4a6cd54…
Hyvä veli -verkosto toimii tiiviinä, eikä yrittäminen onnistu ilman oikeita kontakteja. Suomenruotsalaiset ovat oma joukko joka hyväksyy joukkoonsa vain muita suomenruotsalaisia.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Äänestäkää naisia. Niitä ei noihin herrakerhoihin hyväksytä.
Annoin yläpeukkua ja samalla sekunnilla mieleeni piirtyi Anne Bernerin naama. Vaihdankin sen alapeukkuun.
Vierailija kirjoitti:
Yrittäminen Suomessa on turhaa ellet kuulu eliittiin.
Totta ja siihen päälle muutama muu kaveri politiikasta. Kaveri on naimisissa yhdestä tunnetusta suvusta erään naisen kanssa. Suomen eliittiä ja kaikki tietää sen suvun, mutta jätetään ääneen sanomatta. Viime kesänä oli vaimonsa kanssa siellä jossain mökillä, niin siellä oli tätä muuta eliittiä ja rikasta sukua ja muutama poliitikko. Kaveri sano, että olihan se näky kun ns viholliset on samassa paikassa ja tuskin keskustelivat siitä miten viettää kesä. Sano vaan, että kunnon salaseuralta tuntu koko pelleily. Ihan kun jostain leffasta koko touhu. Kaveri oli todella ihmeissään, että miten ne muutama tyyppi on samassa paikassa, kun ne ei mahdu julkisuudessa edes samaan hissiin.
Vierailija kirjoitti:
Ay-liikettä haukutaan mutta sitten kerrotaan kuinka saadaan parilla puhelinsoitolla kaadettua laki XD
no ihan oikeasti kukaan ei saa lakia kaadettua puhelinsoitolla, vaikka se jonkun harhainen voimafantasia onkin. Lobbata toki voi ja mielipiteitä laukoa, mutta ei siihenkään lait yleensä kaadu. Toki joskus yrityskentältä tulee ihan hyvääkin palautetta joka kannattaa huomioida, mutta silloin se tulee kyllä monesta suunnasta ja hyvin perusteltuna. Jos yritystoimintaa rajoittavan lain saisi puhelinsoitolla kaadettua niin Suomessa olisi aika monta lakia kaadettu jo ajat sitten, kuten tilaajavastuulaki, osakeyhtiölaista johdon vastuuta koskevat kohdat, pian tulossa olevat kulutusluottoja rajoittavat lait jne... Ei kannata ihan kaikkea niellä mitä joku isomahainen kiho anonyymina keulii.
Miksi yritysjohtajan pitäisi ehdottomasti haluta viettää aikaansa pers-aukisen työttömän kanssa? Miksi se ei saisi viettää aikaansa toisen rikkaiden ja menestyneiden kanssa? Ja tehdä bisnestä niiden kavereidensa kanssa? Voihan se perämetsien Penakin hengata kavereidensa kanssa ja myydä heille vaikka itse tiputettua janojuomaa? Panokset ja tulokset jokainen määrittää omien taskujen syvyyden perusteella. Kuppikuntaisuutta on tässäkin maassa, niinkuin on aina ollut, ja aina tulee olemaankin. Mitä se hyödyttää itkeä, ettei minulla ole samoja mahdollisuuksia, kuten tuolla miljonäärillä.
Vierailija kirjoitti:
Korruptio on täysin eri asia kuin suhteet. Totta munassa sä tarvit kontakteja, että pisnes rullaa. Mutta niitä kontakteja voi ihan itse hankkia. Ei se ole salatiedettä.
Kukaan meistä ei voi enää aikuisena hankkia sitä elämää kun sun ja mun vanhemmat on samassa rotaryklubissa jo sun ja mun lapsuudesta asti ja itse päätyy sinne ikään kuin perintönä. Kukaan ei aikuisena pääse sisälle siihen että on jo lapsuudesta kuuluttu samaa veneilyseuraan, on käyty samassa baletissa ja samalla tallilla yksityistunnilla. On oltu samassa koulussa ja asuttu samassa lähiössä joka ei ole verrattavissa Kontulaan.
Aikuisena voit saada mainetta ja rahaa, oikeanlaisia suhteita luodaan muutama sukupolvi.
Vierailija kirjoitti:
Korruptio on täysin eri asia kuin suhteet. Totta munassa sä tarvit kontakteja, että pisnes rullaa. Mutta niitä kontakteja voi ihan itse hankkia. Ei se ole salatiedettä.
Venäjällä ei ole korruptiota koska kaikki Putinin valtakaudella satumaisesti rikastuneet ovat vain hyvissä väleissä Putinin kanssa. Suhteita, ei korruptiota.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Venäjällä ei ole korruptiota koska kaikki Putinin valtakaudella satumaisesti rikastuneet ovat vain hyvissä väleissä Putinin kanssa. Suhteita, ei korruptiota.
Luulitko, että viestilläsi oli jokin pointtikin?
Vinkki: Ei sillä ollut. Korruption olemassaolo ei tarkoita sitä, että suhteet olisivat korruptiota.
Tunnen kolme Suomen 500 varakkaimman joukkoon kuuluvaa: kaksi ystävääni, sekä mieheni isän.
Suurituloisin on ystäväni, joka perusti aikanaan menestyneen nettisivuston, jonka myi oikeaan aikaan ja tuli yhdessä yössä miljonääriksi. Hän on ihan tavallinen, joskin korkeasti koulutettu, keskiluokkaisen taustan omaava mies, syntyjään maaseudulta. Hän ei todellakaan liiku missään tuon uutisen tarkoittamissa eliittiporukoissa, joskin omaa ystäväpiiriämme voi pitää jonkinlaisena eliittiporukkana, sillä olemme lähes kaikki ylemmän keskiluokan lapsia, jotka olemme korkeakoulutettuja. Junttiutta ei siedetä seurassamme, mutta ei toisaalta myöskään konservatiiveja.
Seuraavaksi parhaiten toimeentuleva on mieheni isä, joka on erittäin hyvintoimeentuleva toimitusjohtaja. Hän on myös aivan tavallisesta, alemman keskiluokan perheestä, mutta on päässyt asemaansa kovalla työllä ja varmasti myös jossain määrin hyvällä onnella. Hän kyllä pitää yllä tiiviitä suhteita yritysmaailman "silmäätekeviin" ja golfaa, illallistaa jne. näiden kanssa. Silti vapaa-ajallaan hän viihtyy parhaiten perheen ja suvun seurassa.
Kolmantena tuleva ystäväni on perinyt omaisuutensa. Hänellä on eniten taipumusta pitää saamaansa ansaittuna, sekä vähiten empaattinen suhtautuminen ihmisiin, joilla on tukalat oltavat vähän varallisuuden vuoksi. Hänen perheensä on tuota eliittikerhoa, mutta ystäväni ei ole viihtynyt noissa porukoissa, sillä konservatiiviset arvot ahdistavat häntä ja hän nauttii enemmän matkustelusta ja erilaisista uusista kokemuksista. Hän on kuitenkin käyttänyt myös hyväkseen vanhempiensa suhteita nykyisissä töissään ja kyennytkin luomaan itselleen orastavan toimeentulon ja unelmatyön niin marginaalisella alalla, ettei se taatusti olisi ollut mahdollista ilman noiden kontaktien hyväksikäyttöä ns. tavalliselle pulliaiselle.
Eli tuolla rikkaiden kerhossakin on varmasti hyvin erityyppistä porukkaa, riippuen siitä, mistä varallisuus on tullut ja minkälainen tausta on.
poliitikot
ay-liike
mutta ne ovat sitä parempaa korruptiota
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei voi tuossa määrin hankkia jos et kuulu oikeaan sukuun. Niinhän he sanovat ihan itse. Korruptoitunutta jenkkimeininkiä.
Jenkeissä on kyllä vapaat markkinat.
On tässä yritetty verkostoitua mutta ei sekään niin vaan onnistu.
Kuvittelin tuntevani koko joukon oikeanlaisia ihmisiä mutta ei niistä mitään iloa ole tosipaikan eli mun tapauksessa työttömyyden tullen. Vitsinä heittävät kaikenlaisia omituisia liikeideoita mulle mutta oikeasti kukaan ei ole halukas vinkkaamaan työpaikkaa tai palkkaamaan itse.
En tosiaan tiedä miten Suomessa edes teoriassa onnistuisi mikään ryysyistä rikkauksiin jos ei lotossa voita.
Verkostoitumisen pääasiallinen tarkoitus on molemminpuolinen hyöty. Jos sulla ei ole tarjota vastapuolelle mitään, ei niistä ihmisistä ole sullekaan hyötyä, koska et itse hyödytä niitä. Karu totuus.
Jep, vanha raha on vanhaa rahaa, eikä he arvosta nousukkaita.