Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuistuuko nuo miehet ikinä

Vierailija
01.09.2019 |

En siis tiedä onko tämä jotain ikuista kypsymättömyyttä, typeryyttä vai mitä. Tai ehkä se tyhmä olenkin minä. Asia on siis näin että olen itse enimmäkseen kotiäitinä kolmen lapsemme kanssa, vanhin aloitti nyt koulun. Teen itse siis vaan ilta- ja viikonlopputöitä, päivät lasten kanssa. Noh, minä kun olen siis mitä ilmeisimmin tämmöinen kotipiika, niin miehen olettamus on se että hoidan lapset aina, ilman erillistä kysymistä. No tottakai hoidankin, mutta kun se on olettamus että mihinkään ei tarvitse kysyä että voinko mennä/onnistuuko/pääsenkö? vaan että menen. Näitä menoja kun ilmoitellaan aina hyvällä lykyllä edellisenä päivänä, ihan kun mulla ei olis muuta elämää kun piikoa kaiket ajat kotona. Pääsen kyllä itsekin kampaajalle, kavereiden kanssa kahville tms. mutta aina pitää kysyä lupa, tai siis kysyä mieheltä pystyykö silloin olemaan lasten kanssa. Tapellaan tästä joka perkuleen kerta kun noita menoja ilmaantuu, nyt sanoinkin että mene toki jos hommaat lapsille hoitajan. Ärsyttääää....

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No onnea sinun tuttavapiirisi naisille :) Omassa lähipiirissä se tuntuu olevan vaan just näin niinkun meillä, miehet tulee ja menee ja äiti tietysti hoitaa kun on kotona muutenkin. Ehkä ne kaikki juntit ukot on sit sattunu tänne samaan läjään kun muilla tätä ongelmaa ei ole.

Ap

Minulla on ollut kolme pitkää parisuhdetta elämässäni enkä ole koskaan suostunut valitsemaan tuollaista junttia sovinistiäijää. Olen älykäs, viehättävä ja hauska nainen ja olen valinnut kivoja, älykkäitä, kivannäköisiä miehiä. Ei tulisi kuuloonkaan että suostuisin tekemään lapsia jonkun sovinistin kanssa. Kaikki kolme suhdettani ovat perustuneet molemminpuoliseen kunnioitukseen ja tasa-arvoon. Vähempään ei pitäisi kenenkään tyytyä. 

N49

Mikä heissä sitten oli vikana?

Vierailija
42/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

HSEn adonis kirjoitti:

Miehenä näkisin että jos olet kotiäitinä ja mies käy töissä ja elättää teidät, niin totta kai hoidat muksut. Miksi et hoitaisi?

Naisena näkisin että vaikka olen kotiäitinä ja käyn töissä niin en silti ole automaattisesti 24/7 lapsenvahti.

Ap

Mut siis...ne on sun omia lapsia. Mitä sä nyt haluat, että mies ei menis niin paljon omia menojaan, vai että säkin saisit mennä? Miten mies suhtautuu kun sä ilmoitat meneväsi omiin juttuihin? Vai ärsyttääkö vain se, ettei mies ole koko ajan mukana jakamassa arkea, etkä kaipaakaan erityisemmin pois?

Kyllä omia ovat. Tässä ei nyt ole kyse miehen menojen määrästä, en ole edes maininnut mitään onko niitä mielestäni paljon vai ei. Kyse on siitä että niille menoille vaan ilmotetaan menevän, ei kysytä pystynkö minä olemaan silloin lasten kanssa. Näkee tietty kalenterista minun työvuorot tai muut yhdessä sovitut omat menoni, mut kyllä silti pitäisi kysyä että sopiiko silloin mennä.

Saan minä omaa aikaa kun sitä haluan ja mies hoitaa silloin lapset, ja on siinä kyllä arjessa mukana muutenkin. Tää on nyt yhtä rautalangasta vääntämistä mikä se on mikä minua tässä kuviossa ärsyttää. Tää ketju joutaa kuopata kun ei muilla ole ilmeisestikään yhtä urpoa miestä, saavutus toki sekin mulle että oon löytänyt maailman ainoan noin ajattelemattoman miehen. Muuten on ihan tolkun mies, niin sitä suuremmalla syyllä en ymmärrä miks just tässä asiassa ei vaan tajua miks tää homma ei toimi näin..

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietääkö ap nyt sitten edes mikä on lopulta huonosti, vai pitääkö aina olla jokin mitä syyttää, ja minkä piikkiin laittaa kaikki oma itsestä johtuva paha olo? Näin todella usein on, että ihmiset eivät opi erittelemään mikä johtuu itsestä ja mikä parisuhteesta. Usein ne kaikki sitten menee erittelemättä sinne kumppanin syntien lokeroon.

Huooooooh..

Alkaa tuntua ihan ymmärrettävältä että mieheni ei tätä tajua kun täälläkään ei kukaan taida ymmärtää mikä tässä nyt on huonosti. Mulla mistään mikään paha olo oo, vaan suoraan sanottuna v i t u t t a a että mies olettaa voivansa perheellisenä mennä menojaan multa kysymättä ja olettaa että minä päivystän lasten kanssa 24/7.

Ap

Vierailija
44/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jospa sä ap kysyisit mieheltä, että kuule kun sinulta ei löydy mielenkiintoa perheen hommiin ja minuakin tämä alkaa puuduttaa, niin jospa laitetaan kaikki lapset pois kun ei jakseta niitä hoitaa.  Sillä tavalla lemmikeillekin tehdään kun niitä ei jaksa kaikki perheessä hoitaa ja hommat kaatuu yhden niskaan.

Vierailija
45/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jospa sä ap kysyisit mieheltä, että kuule kun sinulta ei löydy mielenkiintoa perheen hommiin ja minuakin tämä alkaa puuduttaa, niin jospa laitetaan kaikki lapset pois kun ei jakseta niitä hoitaa.  Sillä tavalla lemmikeillekin tehdään kun niitä ei jaksa kaikki perheessä hoitaa ja hommat kaatuu yhden niskaan.

Miksi tää halutaan ymmärtää nyt koko ajan ihan väärin! Molemmat hoidetaan lapsia, tehdään kotitöitä, käydään töissä ym. Lasten hoito ei ole kummallekaan ongelma, ongelma on se että mies olettaa että minä hoidan lapsia a i n a, että hän voi vaan mennä jollekin menolleen mitään kyselemättä.

Ap

Vierailija
46/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies olettaa koska sinä olet nainen. Tietysti. Sinusta ne lapset on tullut. Hän vain asuu teillä ja on apuna. Et sinä väsy tai sinulla ole mitään muuta kuin lapset. Ne on sinun ykkösjuttu ja muu elämäsi on vain pelkkä sivujuonne ja maininta marginaalissa. Miehelläsi taas on elämä, joten tottakai hän vain piipahtaa sinun vuorollasi käymässä ja sitten jatkaa elämäänsä. Koittakaa nyt naiset tajuta että kun te teette niitä lapsia niin te allekirjoitatte 18 vuoden orjuuden joka lapsesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän