Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikuistuuko nuo miehet ikinä

Vierailija
01.09.2019 |

En siis tiedä onko tämä jotain ikuista kypsymättömyyttä, typeryyttä vai mitä. Tai ehkä se tyhmä olenkin minä. Asia on siis näin että olen itse enimmäkseen kotiäitinä kolmen lapsemme kanssa, vanhin aloitti nyt koulun. Teen itse siis vaan ilta- ja viikonlopputöitä, päivät lasten kanssa. Noh, minä kun olen siis mitä ilmeisimmin tämmöinen kotipiika, niin miehen olettamus on se että hoidan lapset aina, ilman erillistä kysymistä. No tottakai hoidankin, mutta kun se on olettamus että mihinkään ei tarvitse kysyä että voinko mennä/onnistuuko/pääsenkö? vaan että menen. Näitä menoja kun ilmoitellaan aina hyvällä lykyllä edellisenä päivänä, ihan kun mulla ei olis muuta elämää kun piikoa kaiket ajat kotona. Pääsen kyllä itsekin kampaajalle, kavereiden kanssa kahville tms. mutta aina pitää kysyä lupa, tai siis kysyä mieheltä pystyykö silloin olemaan lasten kanssa. Tapellaan tästä joka perkuleen kerta kun noita menoja ilmaantuu, nyt sanoinkin että mene toki jos hommaat lapsille hoitajan. Ärsyttääää....

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on vaan huono mies, ei miehet yleisesti ole tuollaisia ainakaan minun tuttavapiirissäni.

Vierailija
2/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No onnea sinun tuttavapiirisi naisille :) Omassa lähipiirissä se tuntuu olevan vaan just näin niinkun meillä, miehet tulee ja menee ja äiti tietysti hoitaa kun on kotona muutenkin. Ehkä ne kaikki juntit ukot on sit sattunu tänne samaan läjään kun muilla tätä ongelmaa ei ole.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

J*nnämies hankittu. Nyt kun j*nnämies etsii uutta böönaa, niin suututaan. Ole ylpeä j*nnämiehestäsi!

Vierailija
4/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne kaikki miehet on sellaisia. Jotkut naiset on vaan niin alistettuja ja tyhmiä, että eivät tajua koko kuviota.

Vierailija
5/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarvitseeko sitä lupa erikseen sinulta kysyä joka kerta?

Oletus on, että voi mennä ja jos ei voi niin sinä sitten kyllä varmaan kerrot miksi ei voisi mennä.

Vierailija
6/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen iltapäivälehdessä oli vanhasta parisuhteesta juttu. Nainen jyräsi miestään ja mies lähti litomaan. Ihmettelin jutun poikineita mielipiteitä. Yällaisia vanhoja ja nuoriakin miehiä, siis jyriä, on pilvin pimein ja se on sitten varmaan normaali ilmiö kun siitä ei puhuta.

Vierailija
7/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko keskustelleet ennen lapsien saamista ja pitkin matkaa yhteisistä pelisäännöistä? Jos mahdollistat miehen toimimisen, niin aika luontevaa, että ottaa ilon irti.

Vierailija
8/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä näkisin että jos olet kotiäitinä ja mies käy töissä ja elättää teidät, niin totta kai hoidat muksut. Miksi et hoitaisi?

Vierailija
9/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tekemistä tuolla on aikuistumisen kanssa?

Vierailija
10/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopeta ulina ja mene töihin niinkuin aikuisen ihmisen kuuluu. Sen jälkeen jaatte lastenhoitovastuut puoliksi, jotta kumpikin saa vapaa-ajalla omaa aikaa.

Helppoa.

Vierailija
11/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Miehenä näkisin että jos olet kotiäitinä ja mies käy töissä ja elättää teidät, niin totta kai hoidat muksut. Miksi et hoitaisi?

Uusfeministiseen ideologiaan kuuluu, että mies sekä elättää naisen, että hoitaa lapset ja kodin. En ymmärrä, miksi kukaan itseään kunnioittava mies enää lähtee vakavaan suhteeseen ja lisääntyy suomalaisen naisen kanssa. Omaan jalkaan ampuminenkin on järkevämpi teko.

Vierailija
12/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies hankittu ja valittu muiden kriteerien kuin kypsyyden ja vastuullisuuden perusteella. Ei se sitten myöhemmin enää kovin helposti muutu. Näin se valitettavasti on.

Vaikka se mies olisi miten ihana silloin kun ollaan kahdestaan, lapsiperheen arki vaatii mieheltä ihan erilaisia ominaisuuksia. Tämä olisi hyvä tiedostaa ajoissa. 

Onneksi niitä kypsiä aikuisia miehiä on olemassa ja yllättävän paljonkin.

Vierailija
13/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

HSEn adonis kirjoitti:

Näin toisena miehenä toivoisin meiltä miehiltä edes auttavaa lukutaitoa. Viestistä käy kyllä ilmi että nainen tekee ilta- ja viikonlopputöitä eli osallistuu omalta osaltaan perheen elatukseen.

Vierailija
14/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies hankittu ja valittu muiden kriteerien kuin kypsyyden ja vastuullisuuden perusteella. Ei se sitten myöhemmin enää kovin helposti muutu. Näin se valitettavasti on.

Vaikka se mies olisi miten ihana silloin kun ollaan kahdestaan, lapsiperheen arki vaatii mieheltä ihan erilaisia ominaisuuksia. Tämä olisi hyvä tiedostaa ajoissa. 

Uusfeministin mielestä ”kypsä ja aikuinen” mies on yhtä kuin naisen tahtoon sataprosenttisesti alistuva mies.

Vierailija
15/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uusfeministin mielestä ”kypsä ja aikuinen” mies on yhtä kuin naisen tahtoon sataprosenttisesti alistuva mies.

Ei tietenkään ole. Oma mieheni tekee osuutensa kotitöistä ja lastenhoidosta mutta aivan taatusti juuri sen oman tyylinsä mukaan. Joskus aikoinaan tästä väännettiin kun minä yritin ajaa omaa tapaani ainoana oikeana mutta mies totesi siihen vain että hän tekee joko niin kuin itse parhaaksi katsoo tai sitten ei tee ollenkaan. Ja että minun on parempi kohdella häntä aikuisena järkevänä ihmisenä joka tietää mitä tekee.

Tuo kyllä herätti ja sen jälkeen ei ole asiasta enää väännetty. Ja täytyy myöntää että on parempi kuin minä aika monssa asioissa, varsinkin ruoanlaitossa.

Vierailija
16/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onnea sinun tuttavapiirisi naisille :) Omassa lähipiirissä se tuntuu olevan vaan just näin niinkun meillä, miehet tulee ja menee ja äiti tietysti hoitaa kun on kotona muutenkin. Ehkä ne kaikki juntit ukot on sit sattunu tänne samaan läjään kun muilla tätä ongelmaa ei ole.

Ap

En tunnista tuota tuttavapiiristäni, pikemminkin naiset kieltävät miesten menoja. Meillä mies kysyy onko jotakin tärkeää silloin päivänä x, ja jos ei ole kertoo että hänellä on menoa, samoin toimin minä, ei ongelmaa. Tietysti ihminen näkee sen mitä haluaa nähdä.

Vierailija
17/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo ja ei, riippuu menoista. Eikä tässä niinkään hierrä ne miehen menot, ja saahan hän mennä mutta se mikä kyrsii on se olettamus että minä olen automaattisesti hoitamassa lapsia.

Ap

Vierailija
18/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletteko keskustelleet ennen lapsien saamista ja pitkin matkaa yhteisistä pelisäännöistä? Jos mahdollistat miehen toimimisen, niin aika luontevaa, että ottaa ilon irti.

Kyllä keskusteltu on. Ja sehän tässä ärsyttääkin että mies ei tajua tuota oman toimintatapansa tyhmyyttä, vaikka tästä jankataan harva se kerta että ei tää näin voi mennä. Enpä arvannut tämmöisestä keskustella ennen lapsia..

Ap

Vierailija
19/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo ja ei, riippuu menoista. Eikä tässä niinkään hierrä ne miehen menot, ja saahan hän mennä mutta se mikä kyrsii on se olettamus että minä olen automaattisesti hoitamassa lapsia.

Ap

Niin meilläkin oletetaan. Minä oletan että lasten isä hoitaa kun minulla on menoa, ja lasten isä olettaa taas minun hoitavan lapsiamme, kun hänellä sattuu olemaan jotain menoa.

Vierailija
20/46 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen vela kirjoitti:

Mitä tekemistä tuolla on aikuistumisen kanssa?

No en tiedä, piti äkkiä kyhätä joku otsikko. Mutta on tuo nyt perheenisältä vastuutonta ajattelua järjestellä menoja ja aina olettaa että lapsilla on hoitaja. Ja onhan tuo vähän niinkun lapsen kanssa jankkais kerta toisensa jälkeen samasta asiasta, eikä vaan se pointti mene perille.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme