Oletteko huomanneet, että taaperoilla on nykyään paljon vähemmän vapautta kuin entisikaan?
Esim. ennen annettiin hyöriä leikkikehässä, mutta nykyään köytetään liikkumattomaksi sitteriin.
Kommentit (33)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taaperoita sitterissä pidetä.
Tarkoitat, että teillä ei pidetä.
Ei kukaan pidä taaperoa sitterissä. Sitterissä pidetään 1-5kk vauvoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta. 60-luvulla oli ihan tavallista, että 2-vuotiaat pistettiin pihalle isompien eli alle kouluikäisten sisarusten kanssa. Mitä väliä, vaikka lapsia kuoli onnettomuuksissa, kun uusia syntyi tilalle.
Heh heh niin varmaan.
Jos sinun äiti ei tehnyt noin, niin hyvä. Minä itse olin hukkua keväällä ojaan ja sain siitä rangaistukseksi selkäsaunan. Äiti kertoi itse, kun joskus muistelin lapsuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei taaperoita sitterissä pidetä.
Tarkoitat, että teillä ei pidetä.
Ei kukaan pidä taaperoa sitterissä. Sitterissä pidetään 1-5kk vauvoja.
Missä taaperoa sitten pidetään? Vai annetaanko sen olla vapaa kuin taivaan lintu?
Missä taaperoa sitten pidetään? Vai annetaanko sen olla vapaa kuin taivaan lintu?[/quote]
Taapero = 1-2 -vuotias. Sen ikäinen pitää toki olla valvovan silmän alla, mutta turvallisten rajojen sisällä vapaana kuin taivaan lintu.
En oo. Oma taaperoni leikkii just yksinään terassilla ja mä oon sisällä syömässä. Saa myös olla huoneessaan yksistään, jos haluaa ja käyn vaan välillä vilkaisemassa mitä se touhuaa.
Muuten aika nice aloitus, mutta ei kukaan pidä taaperoita sitterissä, kun sitteri ei 1) kestä taaperon painoa ja 2) taapero ei edes pysyisi sitterissä 3 sekuntia kauempaa. Ja tietty 3) miksi kukaan edes haluaisi pitää taaperoa sitterissä?
Vierailija kirjoitti:
Ihan totta. 60-luvulla oli ihan tavallista, että 2-vuotiaat pistettiin pihalle isompien eli alle kouluikäisten sisarusten kanssa. Mitä väliä, vaikka lapsia kuoli onnettomuuksissa, kun uusia syntyi tilalle.
No ei mitään väliä todellakaan. Nykyaika on umpipumpulia somessa ja kaikki tungettu kasvuksekuksiin itsemurhayksiöihin.
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on vähemmän elämisvapautta nykyään. Ku pitäisi kasvattaa pumpulissa penikat ettei ne saa traumoja. Itse viis veisaan, kasvatan kuten ennen vanhaan.
Viekää rumat ja vajaaälyiset toukkanne vaikka kellariin. On sitten vähän helpompaa meillä muilla!
No en ole huomannut. Ap ei tiedä lapsettomana mistä edes puhuu... sitterit on vauvoille, niinkuin nimikin kertoo babysitter.
Leikkikehää en ole edes koskaan kenelläkään nähnyt, muuta kuin kuvissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikilla on vähemmän elämisvapautta nykyään. Ku pitäisi kasvattaa pumpulissa penikat ettei ne saa traumoja. Itse viis veisaan, kasvatan kuten ennen vanhaan.
Viekää rumat ja vajaaälyiset toukkanne vaikka kellariin. On sitten vähän helpompaa meillä muilla!
Sinutko on kellarissa kasvatettu, ei olisi kannattanut.
Ennen korkea lapsikuolleisuus toimi ehkäisynä.
Vierailija kirjoitti:
No en ole huomannut. Ap ei tiedä lapsettomana mistä edes puhuu... sitterit on vauvoille, niinkuin nimikin kertoo babysitter.
Leikkikehää en ole edes koskaan kenelläkään nähnyt, muuta kuin kuvissa.
Niille taaperofmulkuille on kyllä nykyään trippsitterit!
Riippuu sitterin koosta ja kiinnityksestä.