Elokuvarooleja, joissa näyttelijä ei mielestäsi sopinut rooliin
Jaetaan tässä keskustleussa ns. miscasteja, eli elokuvien/sarjojen roolituksia, joihin valittu näyttelijä ei mielestäsi sopinut siihen lainkaan. Ei siis mielestäsi huonoja elokuvia, tai hahmoja joista et pidä, vaan huonoja näyttelijävalintoja.
Itse aloitan Leonardo DiCaprion pääroolista elokuvassa Revenant (josta tosiaan voitti Oscarin...) Pidän Leonardoa jotenkin liian epämiehisenä karskin turkismetsästäjän rooliin. Minulle Leo on sellainen hemmotellun ja pehmeän ikuisen pikkupojan perikuva, enkä koko rainan aikana osannut ajatella häntä Hugh Glassina, ainoastaan Leonardona. Näytteli toki hyvin, mutta illuusiota ei syntynyt ainakaan minulle.
Muita?
Kommentit (1988)
Sandra Pullock ei ole sopinut yhteenkään rooliin ja pilasi monta elokuvaa huonolla suorituksellaan.
Taisi saada osat ilman kykyjä.
En nyt yhtään muista elokuvan nimeä mutta löyty Netflixistä ja kertoo yh-äidistä joka rakastuu sarjamur haaja Bundyyn. Se miesnäyttelijä, Zack jotain ei sopinut YHTÄÄN Bundyn rooliin ja ihmettelen saiko roolin vain hiustenvärin takia vai mitä.
Moni on moittinut Kristen Stewartia yhden ilmeen pökkelöksi.
No minä ajattelen samaa Ana De Armaksesta. Olen nähnyt vain kaksi hänen elokuvaansa, Knives out sekä Blondi ja molemmissä pyörii hämmentyneen ja pelokkaan näköisenä suu raollaan.
Bella Ramsey Ellienä The Last of Us-sarjassa. Ei istu sitten kirveelläkään Ellien rooliin. Muutenkin koko sarja oli wokellettu pilalle.
Ne elokuvat mistä tehdään uusversio mustalla näyttelijällä vaikka alkuperäisessä oli valkoihoinen.
Vierailija kirjoitti:
Gordon Freeman siitä Rita Hayworth avain pakoon elokuvasta, liian hienohelma linnakundin rooliin. Myöhemmin kai näytteli Jumalaa, siihen rooliin sopiikin paljon paremmin.
Sitten Johnny Depp Kapteeni koukun roolissa Pirates of the Caribbean -trilogiassa. Aika vähän uskottavaa juoda rommia haaksirikkoisten saarella. Laivakin löytyy puolivahingossa pullonpohjalta. Olis voinut olla vähän riskimpi kaveri siinäkin roolissa.
Rowan Atkinson oli virhevalinta Nolojen tilanteiden mieheksi. Ei pärjää mitenkään Jim Carreylle naamanvääntelyssä. Toisaalta TV-sarja joten saa anteeksi.
Pahimpana kaikesta on kuitenkin Arvi Lind omana itsenään Uuno Turhapuro elokuvassa. Mies on uutisankkuri eikä mikään näyttelijä.
Rowan Atkinson ei ollut mikään "valinta". Hän loi hahmon itse yli neljäkymmentä vuotta sitten. Ei voida väittää, että joku muu olisi Rowan Atkinsonina parempi kuin Rowan Atkinson itse.
Nicholas Cage ei sovi mihinkään rooliin, jossa hänet on nähty. Sankarirooleihin hän on liian tavanomainen ja naapurinpoikarooleihin liian päällekäyvä. Älyköksi hän ei sovi tollon naamansa vuoksi, ja rakastajan rooleissa hän on pelkästään hassu. Kaiken selittää se, että hän voi valita itsensä rooleihinsa.
(Hän ei sovi mihinkään, mutta silti minä pidän hänestä.)
Vierailija kirjoitti:
Gordon Freeman siitä Rita Hayworth avain pakoon elokuvasta, liian hienohelma linnakundin rooliin. Myöhemmin kai näytteli Jumalaa, siihen rooliin sopiikin paljon paremmin.
Sitten Johnny Depp Kapteeni koukun roolissa Pirates of the Caribbean -trilogiassa. Aika vähän uskottavaa juoda rommia haaksirikkoisten saarella. Laivakin löytyy puolivahingossa pullonpohjalta. Olis voinut olla vähän riskimpi kaveri siinäkin roolissa.
Rowan Atkinson oli virhevalinta Nolojen tilanteiden mieheksi. Ei pärjää mitenkään Jim Carreylle naamanvääntelyssä. Toisaalta TV-sarja joten saa anteeksi.
Pahimpana kaikesta on kuitenkin Arvi Lind omana itsenään Uuno Turhapuro elokuvassa. Mies on uutisankkuri eikä mikään näyttelijä.
Mun mielestä Atkinson ja Carrey ovat niin erilaisia, että sama kuin vertaisi haukea pianoon. Ja lisäksi mielestäni Carreyn tauoton överiksivetäminen käy pitemmän päälle väsyttäväksi ja lakkaa olemasta hauskaa (makuasia)
Tom Cruise missä tahansa roolissa,koska ei osaa näytellä.
This is England leffassa se nuoripoika pitäisi olla joku nuori teinin alku. Näyttelijänä ei vielä edes murrosiässä oleva tappi. Hämmentävää katsottavaa kun juoni mukailee sellaista esiteinin elämää, mutta henkilö näyttää max 11v pikkulapselta.
Kaikki roolit joissa on Bryce Dallas Howard. En vaan pidä vaikka olen itsekin punapää. Sillä naisella on niin tyhjä katse vaikka hän yrittäisi miten näytellä. Tosin nyt tajusin sekoittaneeni hänet välillä Christina Hendricksiin, joka ei osaa muuta kuin heilutella jättimäisiä ryntäitään. Silti niin huono näyttelijä, että on aina täysin yhdentekevää, mitä hänen roolihahmolleen elokuvissa tapahtuu. Hän ei herätä edes myötätuntoa.
Vierailija kirjoitti:
Nicholas Cage ei sovi mihinkään rooliin, jossa hänet on nähty. Sankarirooleihin hän on liian tavanomainen ja naapurinpoikarooleihin liian päällekäyvä. Älyköksi hän ei sovi tollon naamansa vuoksi, ja rakastajan rooleissa hän on pelkästään hassu. Kaiken selittää se, että hän voi valita itsensä rooleihinsa.
Tavallaan olen samaa mieltä mutta ilmeisesti Cagen ulkonäössä on jotakin, mihin valtaosa tavismiehistä pystyy samaistumaan, etenkin mitä enemmän hänelle tulee ikää. Villissä sydämessä hän oli vielä hyvä valinta rooliin, kun oli riittävän nuori eikä vielä liikaa itsensä näköinen.
Ylpeys ja ennakkoluulo, Keiran Knightly. Ne pelottavat valkoiset jenkkihampaat! En pystynyt siirtämään katsettani niistä.
Vierailija kirjoitti:
Ylpeys ja ennakkoluulo, Keiran Knightly. Ne pelottavat valkoiset jenkkihampaat! En pystynyt siirtämään katsettani niistä.
Hänen omat hampaansa olivat ihan yhtä valkoiset mutta suuremmat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tavallaan olen samaa mieltä mutta ilmeisesti Cagen ulkonäössä on jotakin, mihin valtaosa tavismiehistä pystyy samaistumaan, etenkin mitä enemmän hänelle tulee ikää. Villissä sydämessä hän oli vielä hyvä valinta rooliin, kun oli riittävän nuori eikä vielä liikaa itsensä näköinen.
Sehän hänen salaisuutensa varmaan onkin: naapurinpoika, josta yllättäen kuoriutuu sankari ja naistenmies. Elokuvaa katsoessaan ei tavallaan näe hahmoa itsenään, vaan Nicholas Cagen näyttelemässä tuota hahmoa.
Samanlainen hahmojaan suurempi näyttelijä on Liam Neeson. Hänkin usein esittää sankaruutta itsestään löytäviä naapurinpoikia tai -isejä, mutta hän on kaikkessa jylhyydessään vähemmän samastuttava ja vähemmän epäuskottava.
Jos puhutaan pelkästä ulkonäöstä, on mainittava elokuva "Conspiracy" vuodelta 2001: pitkiä, hoikkia, kaitakasvoisia ja pitkänenäisiä historian henkilöitä esittävät vaaksan lyhyemmät, pyöreäpiirteiset töpselinenät. Loistavia näyttelijöitä kaikki, mutta ainakaan minä en koko elokuvan aikana päässyt irti omituisista näyttelijävalinnoista. Erittäin hyvä elokuva kylläkin, suorastaan poikkeuksellinen.
Who's Nailin' Paylin? leffa.
Olisi voinut olla kyllä joku muu kuin Lisa Ann.
Vierailija kirjoitti:
Dirty Dancing sekä mies että nainen.
Parasta leffassa on muutenkin se juutuben parodiapätkä, missä ne tanssii loppukohtauksen Muppet-tunnarin soidessa 😂
Katsoin tämän. Oli kyllä loistava!
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Moni on moittinut Kristen Stewartia yhden ilmeen pökkelöksi.
No minä ajattelen samaa Ana De Armaksesta. Olen nähnyt vain kaksi hänen elokuvaansa, Knives out sekä Blondi ja molemmissä pyörii hämmentyneen ja pelokkaan näköisenä suu raollaan.
Samaa teki bladerunnerissa ja bondissa. Upea nainen, mutta ei kovin laaja-alainen näyttelijä.
🇺🇦🇮🇱
Antti Holma esittämässä Cheekiä... 😏