Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko laittaneet jo syyskukkia? Mitä? Minkälaisia ulkoruukkuja teillä on?

Vierailija
01.09.2019 |

Olen etsinyt ns. kissojen ja koirien kanssa joka paikasta kauniita ulkoruukkuja. Joka paikassa on tarjolla vain muovisia ja melkein liian pieniäkin ruukkuja minun makuuni. Minkälaisia ruukkuja teillä on ja mistä olette ne hankkineet?

Minkälaisia istutuksia laitatte nyt syksyllä, jos laitatte? Mun mielestä ei ole vielä kanervien aika, vaikka niitäkin jo bongasin kaupassa. Krysanteemit oli Prismasta ostettu jo melkein kaikki.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
02.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä vielä kesäkukat hyvissä voimissa?

Vierailija
2/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on musta ihana aloitus. Harmi kun ei ottanut tuulta alleen. Mulla ei ole puutarhaa, eikä parvekkeellakaan mitään tällä hetkellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin heiniä+koristekaaleja. Ainiin laitoin myös yhden lankaköynnöksen. Callunat tai kanervat sitte myöhemmin.

Vierailija
4/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kukkii yhä ruusut parvekkeella. Toukokuusta asti kukkineet, uusia nuppuja muutama vieläkin tulossa.

Vierailija
5/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse laitan käytännöllisesti muoviruukkuihin mutta parhaiten syyskukat sopisivat sinkki tai puuastioihin tai koreihin. Rautakauppojen hyvistä puutarhamyymälöistä löytyy.

T.äskeinen

Vierailija
6/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelargoniat ja samettikukat täydessä loistossaan parvekkeella vielä. (Vantaa). Ilmat niin lämpimät,että syyskukat ovat kaukainen ajatus täällä.

Vierailija
7/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis äskeistä äskeinen.

Vierailija
8/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesäkukista koristetupakat ja dalia jaksaa vielä kukkia, ja kelloköynnöksen kukat vasta alkavat avautua.

Syyskasveja mulla on todella kaunis ruosteenpunainen pallokrysanteemi ja keijunkukkia kahta eri sävyä, limetinvihreä ja tummanpunainen. Niitä ajattelin hakea vielä paria eri väriä, ne on niin upeita! Krysanteemi on tummanharmaassa kiviruukussa, jonka sain äidiltä lainaan. Se on kuulemma netin kautta tilattu design-ruukku. Keijunkukat taas istutin perinteisiin harmaanruskeisiin (basaltti näyttää olevan virallinen sävy) saviruukkuihin, joita olen nähnyt myynnissä lähes kaikissa rautakaupoissa/puutarhaliikkeissä.

Vierailija
9/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lobelia ja muratit voivat vielä hyvin mutta olen muutaman pallokrysanteemin ostanut takapihalle. Nyt kun tuli vettä niin niistä tippui kukat?!

Vierailija
10/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Krysanteemi on sinkkiruukussa, tänään ostettu. Kukontöyhtö on jotenkin vielä voimissaan, vähän haalistunut. Meillä on oma pieni piha kerrostalossa.

Hankkijasta ja Plantagenista saisi omaan makuun kivoja ruukkuja, mutta oon useasti tyytynyt vaan tavallisiin muovisiin.

Vierailija
11/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elokuussa laitoin irlanninnummikanervaa, tädykettä ja hopealehteä. Tänään kävin ostamassa erilaisia kanervia (vihreää ja valkoista), havuja, hopealankaa ja murattia. Kaalit ja syklaamit houkuttivat kovasti mutta ennen kaupoille menoa päätin että tänä vuonna vain pakkasenkestäviä niin ilahduttavat kevääseen asti jos ei rusakot syö.

Ihan äskettäin en ole ruukkuja ostanut mutta jokunen kesä sitten ikeassa oli kivoja mustia metallisia. Meidän lähipuutarhalta olen myös ostanut harmaita savisia ruukkuja. Molemmat ihan ok kokoisia, olisiko halkaisija jotain 30-35 cm. Olen nähnyt aika isoja (ei muovisia) ruukkuja ainakin plantagenissa ja taimitarhoilla, bauhausissa myös.

Vierailija
12/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lobeliat, petuniat ja miljoonakellot kupsahti, mutta samettikukat, kääpiösamettikukat, marketat ja pelargonit jatkavat kauniisti kukintaa. Jopa alas leikatut ja lannoitetut orvokit aloittivat uuden kukinnan.

Siksi en ole syyskukkia laittanut, otin vaan ne lakastuneet pois ja yhdistelin lakastuneiden kanssa kasvaneita muratteja, hopealehtiä, hopeaputouksia ja hopealankoja uudelleen.

Ostin keväällä naapurilta läjän peltisiä ämpäreitä ja sinkkipaljuja, porasin pohjiin reijät ja istutin kukat niihin. Lisäksi mulla on vanhoja erikokoisia ruskeita perusruukkuja, joissa nättiä patinaa kyljissä ja vähän halkeamiakin.

Vierailija
13/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kanervat jo ruukuissa ja itsetehtyjä asetelmia havuista ja metsästä löydetyistä risuista ymm koreissa. Itsekin panostin siihen että kasvit kestäisivät talven yli nätteinä. Joitain koristeheiniå ja hopealankaa löytyy myös. Kesältä jäi yksi todella isoksi venähtänyt muratti myös, mahtaakohan siinä pysyä lehdet kiinni kevääseen asti? Laitoin amppeliin havujen kanssa. Näyttää kivalle kun edes jotain roikkuvaakin on amppelissa.

Vierailija
14/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä orvokit, samettikukat ja krysanteemit ovat vielä voimissaan. Ihan viime päivinäkin niitä on ollut tarjolla ainakin Lidlissä. En ole vielä edes miettinyt, mitä sitten, kun rupeaa olemaan kylmempää.

Vierailija
15/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kukkii ruusut edelleen ja hortensiat. Krasseja on ruukuissa paljon, ja ne rehottaa ja nuppuja on vielä paljon. Todella näyttävä kasvi ja loppukesän suosikkini!

Mites syklaami, kestääkö se kylmää? Niitä on nyt paljon kaupoissa. Ja sitten krysanteemit tietysti, niin myydään nyt.

Kanerville on liian aikaista mun mielestä.

Vierailija
16/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Citarissa oli tänään tosi komeita kavervia kolme kympillä. Harmitti, etten ostanut.

Vierailija
17/17 |
07.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osassa ruukkuja on vielä kesäkukkia ja osaan olen laittanut krysantteemeja.

Kohta täytyy ostaa kanervia ja muutama kataja tai tuija ja laittaa niihin kausivalot.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kolme