Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kauppojen vaa’at

Vierailija
01.09.2019 |

Tietääkö joku miksi kauppojen vaaoissa on muovisuojukset päällä? Ostin yhden banaanin ja muovisuojuksen kanssa painoa tuli n 200 grammaa, ilman suojaa n 100 grammaa. Maksoin kuitenkin tietysti tuon 200 gramman mukaan, mutta jäi mietityttämään. Tajusin vasta myöhemmin että tämän olisi voinut tsekata punnitsemalla jonkun tietyn painoisen tuotteen.

Sattuisiko joku tietämään?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täh?

Vierailija
2/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaka täytyy pitää puhtaana.

Muoviläpyskä helppo pestä.

Äläkä valehtele tuosta painosta!

Terv. HeVi-osaston vastaava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne muovisuojukset on sen takia, että ne on helppo irroittaa ja putsata, jotta vaa'at pysyvät siistin näköisinä ja puhtaana kun ihmiset liimaavat niihin virhe-tarroja ja punnitsevat niissä hedelmiä ja vihanneksia. Ei niistä lisäpainoa tule. 

Vierailija
4/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä trollaa, en todellakaan valehtele. Kokeile itse joskus. Ymmärrän kyllä tuon puhtaanapidon mutta onhan tuo nyt aika törkeää kuluttajan huijaamista. Ellei kyse ole jostain taaroista tms. Voisiko joku asianosaava valaista?

Vierailija
5/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä yritetään saada tuotteesta vähän ekstraa.

HeVi-vastaava k-kauppa

Vierailija
6/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muovisuojista en tiedä, mutta ainakin Dixin S-marketissa on yksi hevi-vaaka näyttänyt ties kauan 40g aloituspainoa jo valmiiksi.

Vierailija
7/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niillä yritetään saada tuotteesta vähän ekstraa.

HeVi-vastaava k-kauppa

Huijari sinä oot.

Vierailija
8/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nyt jokainen osaa katsoa, että vaa´an lukema näyttää nollaa ennen kuin sen banaaninsa siihen vaaán muovisuojuksen päälle laittaa. 

Vierailija
9/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä trollaa, en todellakaan valehtele. Kokeile itse joskus. Ymmärrän kyllä tuon puhtaanapidon mutta onhan tuo nyt aika törkeää kuluttajan huijaamista. Ellei kyse ole jostain taaroista tms. Voisiko joku asianosaava valaista?

Viisaampi vaikenee...

Vierailija
10/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puntaroin usein myös valmispakattuja tuotteita. Niissähän on usein heittoa.

Siis omaksi ilokseni, kun pihityttää ;) 

Jotkut vaa-at myös näyttävät alempaa painoa, kuin toiset.

Sinccis

Nyt en ole hetkeen jaksanut tätä leikkiä, mutta joskos taas aloittaisi.

Yksi päivä taas olin ostamassa chiliä. Puntari näytti hinnaksi 4 c. Ei voinut ostaa.

Laitoin laariin toisen chilin, näytti edelleen 4c, laitoin kolmannen.

Hinnaksi tuli 5c. No olisin minä sen 4c voinut maksaa siitä yhdestäkin ;) Sain 2 muuta melkein ilmaiseksi ..

Eikä tuolla mitään merkitystä ollut, kun ostoksia oli muutenkin yli 20e.

Sinccis again

Vierailija
11/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai ne on kalibroitu sen suojuksen kanssa.

Mutta taisi olla iso banaani, koska noin paljon painoi. Se herättää kyllä epäilyksen. 100-125g olisi normaali.

Vierailija
12/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normikokoinen se oli... täytyy ensi kerralla tsekata esim 200 gramman karkkipussin kanssa, jos vaaka ei näytä 200 grammaa niin täytyy tehdä ilmoitus valvovalle viranomaiselle... niitähän Suomessa riittää ;)

Vierailija
13/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normikokoinen se oli... täytyy ensi kerralla tsekata esim 200 gramman karkkipussin kanssa, jos vaaka ei näytä 200 grammaa niin täytyy tehdä ilmoitus valvovalle viranomaiselle... niitähän Suomessa riittää ;)

Turhaan sä siinä räpiset. On toivottavaakin tehdä ilmoitus, jos kauppa varastaa asiakkailta.

Päivässä se voi olla esim. 1000 asiakasta. 

Sinccis

Vierailija
14/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä itse keuhkoa, kauppa sattui olemaan automatkan varrella enkä itse varsinaisesti vietä kaikkea aikaani Suomessa...

Vierailija
15/21 |
01.09.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muovisuojista en tiedä, mutta ainakin Dixin S-marketissa on yksi hevi-vaaka näyttänyt ties kauan 40g aloituspainoa jo valmiiksi.

Ja tästä et ole sanonut myyjille koska.....? Vaaka pitää sammuttaa ja käynnistää uudelleen jotta nollaantuu ja tarkistaa ettei mikään paina vaakaa sen sivulla.

Vierailija
16/21 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä muuten tulee lisää painoa mulla maksoi reilusti yli 1€ ylimääräistä mun kiiwit lähtöhinta oli 4,60€ otin muovin pois todellinen hinta oli 3.40€ 

Vierailija
17/21 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso onko vaaka nollilla ennen kuin punnitset.  Ja kun on ei voi punnita väärin. Ihan perusjuttu. 

Vierailija
18/21 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita ilmoitus ensin kaupan vastaavalle ja sitten Tukesiin / Aviin, niin asia tulee kuntoon.

Vierailija
19/21 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laita ilmoitus ensin kaupan vastaavalle ja sitten Tukesiin / Aviin, niin asia tulee kuntoon.

https://tukes.fi/-/vain-varmennettu-vaaka-sopii-kaupalliseen-kaytto-1

Vierailija
20/21 |
03.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pullonpalautuskoneissakin vetävät hieman kotiin päin ja pantittomina sujahtaa välillä sisään että kaikkeahan ne näkyy harrastavan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yksi